Tennis

Minnen moet tegen de naar Pools genaturaliseerde Linda Klimovicova, toch ook een klein talentje. Stiekem duim ik toch voor de Poolse, zeker omdat Frech en Linette compleet aan het wegzakken zijn en er naast Swiatek niemand meer is om voor te supporteren op een GS.

Die match van Bailly, even 2 sets van anderhalf uur lang spelen :eek:
En tegen Baena, die stond toch stevig in de top 100 nog niet zo lang geleden en Blockx haalde het er ook maar net van vorige week.

Amateur Jordan Smith wint het One Point Slam toernooi tegen de profs.

Wel een kleine nuance: Hij heeft het een tijdje geprobeerd als pro dus hij kan natuurlijk wel een aardig stukje tennissen. ;) Het is niet zomaar een amateurreke en uiteindelijk gaat het over amper een paar puntjes.

Prof carrière Jordan Smith

3 op 4 in QR3, had er vooraf niet durven op hopen
RCB was idd. lang een top 100 speler maar intussen toch wat op zijn retour en eigenlijk op zijn sterkst op gravel. Niettemin een mooie overwinning voor GAB. Moet nu tegen Damm die een technisch eerder matig begaafde hard hitter is maar dus wel heel gevaarlijk op hc. Was eigenlijk niet beter dan Onclin in QR1 maar profiteerde van 1 zwak servicegame van Gauthier bij 4-5 in set 3.

Heftige loting en dan nog eens 0/4 vandaag in Q3 met dikke tegenvaller voor Blockx die moest opgeven. :(
Edit, blijkbaar schouder en wilde hij geen risico’s nemen. Kleine kans misschien dat hij opgevist wordt als lucky loser?

Amai wat een zwarte nacht.
Hij zou nu eerste LL zijn als er nog iemand uitvalt (geen idee waarom Prizmic als eerste is gekozen?), maar het zag er toch niet zo goed uit. Kon niet meer serveren en kracht zetten met de forehand. Dus enkel "geen risico's nemen" was het toch niet denk ik.

En inderdaad, die loting voor Bergs en Collignon is vrij dramatisch. Als je dan ziet tegen wie de geplaatste qualifyers allemaal mogen spelen. Zowat de slechtst mogelijke loting eigenlijk.

Opvallend wel de hoeveelheid jonge gasten die het tot het hoofdtabel hebben geschopt. Budkov, Jodar, Prizmic, Sakamoto, Basavareddy, ... maakt wat Blockx overkomt nog zuurder eigenlijk.

Amai wat een zwarte nacht.
Hij zou nu eerste LL zijn als er nog iemand uitvalt (geen idee waarom Prizmic als eerste is gekozen?), maar het zag er toch niet zo goed uit. Kon niet meer serveren en kracht zetten met de forehand. Dus enkel "geen risico's nemen" was het toch niet denk ik.
Volgens Bemelmans valt het mogelijks mee. Maar hij zal (denk ik?) nog wel gecheckt worden door een arts. Hopelijk valt het id mee en is hij niet lang buiten strijd.

“Het lijkt op een blokkage van het gewricht tussen schouderblad en ribben, maar op het eerste gezicht ook niet te ernstig voor een volledige blokkage. Hij had wel pijn bij iedere slag en bij het roteren", zegt zijn coach Ruben Bemelmans.

"We gaan het nu even laten rusten. Hij moet ontstekkingsremmers nemen. Hij staat nog genoteerd als eerste mogelijke lucky loser. Zo kan hij eventueel toch nog in de hoofdtabel raken. Hopelijk ontspant zijn lichaam en raakt hij hersteld.”

Volgens Bemelmans valt het mogelijks mee. Maar hij zal (denk ik?) nog wel gecheckt worden door een arts. Hopelijk valt het id mee en is hij niet lang buiten strijd.

“Het lijkt op een blokkage van het gewricht tussen schouderblad en ribben, maar op het eerste gezicht ook niet te ernstig voor een volledige blokkage. Hij had wel pijn bij iedere slag en bij het roteren", zegt zijn coach Ruben Bemelmans.

"We gaan het nu even laten rusten. Hij moet ontstekkingsremmers nemen. Hij staat nog genoteerd als eerste mogelijke lucky loser. Zo kan hij eventueel toch nog in de hoofdtabel raken. Hopelijk ontspant zijn lichaam en raakt hij hersteld.”

Dat is mogelijks goed nieuws, maar ik denk we ons stilaan wel wat zorgen mogen maken over hem. Om de zoveel maande heeft hij een terugslag door een blessure, dit is de tweede keer op rij dat hij moet opgeven in de qualifying van een GS, en hij speelt ook nog altijd met een brace rond zijn enkel. Voor zo een jonge leeftijd vind ik dat persoonlijk wat zorgwekkend. Talent heeft hij in overvloed, maar het is moeilijk om zo echt constant stappen te zetten.

Blockx is LL en speelt tegen qualifier Jaime Faria. Maar helaas moet hij vannacht al spelen, dus ook niet de chance om dinsdag pas zijn eerste ronde af te werken. Hopelijk houdt zijn lichaam het uit!

Mooi voor Blockx, krijgt zo ook een haalbare kaart (3LL Macdonald moet bijvoorbeeld meteen tegen De Minaur, dan is dit wel beter :biglaugh: ), maar de vraag is inderdaad hoe fit gaat zijn, hij hoopte op een paar extra dagen. Zal moeilijk worden vrees ik, het zijn ook niet gewoon maar 2 sets meer.

Mooi voor Blockx, krijgt zo ook een haalbare kaart (3LL Macdonald moet bijvoorbeeld meteen tegen De Minaur, dan is dit wel beter :biglaugh: ), maar de vraag is inderdaad hoe fit gaat zijn, hij hoopte op een paar extra dagen. Zal moeilijk worden vrees ik, het zijn ook niet gewoon maar 2 sets meer.
Blockx was zoals gevreesd niet 100% fit. Hij kon de match (uit)spelen maar dat was het dan ook. Misschien beter zo, nu even rusten en recupereren.

Spijtig idd., had set 4 wel gewoon moeten pakken.
Een fitte Blockx had die gast gewoon naar huis gespeeld. Los van zijn serve die bovengemiddeld is, niet bepaald sterk van onder de indruk.
Zo'n Grand slam is natuurlijk waar je het allemaal voor doet als speler, als het dan net daar mis loopt is dat zuur.
Maar goed hij is nog maar 20, wat meer aan blessurepreventie doen zou ik wel aanraden

Spijtig idd., had set 4 wel gewoon moeten pakken.
Een fitte Blockx had die gast gewoon naar huis gespeeld. Los van zijn serve die bovengemiddeld is, niet bepaald sterk van onder de indruk.
Zo'n Grand slam is natuurlijk waar je het allemaal voor doet als speler, als het dan net daar mis loopt is dat zuur.
Maar goed hij is nog maar 20, wat meer aan blessurepreventie doen zou ik wel aanraden

Exact, een paar stukjes gezien en het is gewoon heel duidelijk dat Blockx niet fit was. Zijn service ook 10km/u trager dan normaal (goede Blockx laat zich niet telkens zo makkelijk breken door een vrij matige speler), veel meer foutjes met zijn forehand dan normaal, etc. Was te verwachten natuurlijk als ge die een paar dagen geleden zag opgeven, daar herstel je zo snel niet helemaal van.

Jammer, maar hopelijk de volgende Grand Slams rechtstreeks op de hoofdtabel zodat hij telkens fit kan starten.

Op een andere niveau vandaag verloren M15 finales voor Loge en PY Bailly. Bailly kwam wel uit tegen een 16 jarig talentje, Moise Kouame. Vorige week zijn eerste titel gewonnen, een M25. Sinds Alcaraz is hij de jongste speler die een M25 wist te winnen. Kouame was met 6-1 6-4 te sterk voor Bailly, die wel wat plaatsen goedmaakt op de ranking nu hij weer meer tornooien speelt.

Moise Kouame.
Idd. gaan we eens volgen die gast!

De Loore daarentegen verliest volgende week zijn 25 punten van M25 Hazebrouck van vorig jaar en zal nog net binnen de top1000 staan. Benieuwd of we hier nog comeback nr.37 gaan zien maar ik ben bang van niet...

Stan the Man, heerlijk om zien, heel t stadion in vuur en vlam voor "ocharme" een eerste ronde match tegen Djere.

Icoon van de sport toch ze, gaat jammer zijn (maar logisch) om hem volgend seizoen niet meer te zien spelen met onder andere die heerlijke éénhandige backhand.

Terug
Bovenaan