Tennis

Sinner zijn game plan werkt tegen nagenoeg iedereen maar duidelijk niet tegen Alcaraz. Op basis van de statistieken geen onlogische overwinning van de Spanjaard maar ik had op hard court toch wat meer tegenstand verwacht van Sinner.
Geeft nu zelf aan dat hij wat minder voorspelbaar moet worden en daarvoor zelfs bereid is om wat matchen te verliezen door te experimenteren.
Ik denk ook dat het mentaal goed is voor hem even niet meer de druk van die nr. 1 positie te hebben.

On a whole other level...Bailly toch maar mooi weer de M25 in Meerbusch gewonnen.
(Watch Replay voor de liefhebbers). Komt nu op ATP 260 en heeft dit jaar niet veel meer te verdedigen. Misschien is het voldoende om bij Norman een wc los te weken voor de European Open.

Gisteren een stukje meegepikt van die finale, viel me wel op hoe "vaak" Sinner fouten maakte. Ballen buiten, in het net, terwijl me dat nu niet zo'n moeilijke ballen lijkten eigenlijk. Allez, voor iemand met zijn skills natuurlijk.

Kijk lang niet alle matchen van de beide heren, maar Sinner is gewoon zoveel beter dan de rest dat die die wedstrijden quasi op automatische piloot wint lijkt me. Tegen Alcaraz is dat inderdaad een ander verhaal.

Alcaraz is op dit moment ook gewoon veelzijdiger, maar vind 'm minder consistent dan Sinner. Enfin ja, vond, want van de laatste 8 toernooien heeft die er 6 of zo gewonnen dacht ik 😅 Maar Alcaraz had wel periodes waar die veel meer moeite nodig had met bepaalde tegenstanders, die Sinner dan weer losjes er op zou leggen.

Alcaraz is ook gewoon fantastisch om naar te kijken als die zijn niveau haalt. Lijkt precies ook echt op een combinatie van alle handelsmerken van de "Big 3". Vraag me af of daar nog veel rek op zet.

Het zal denk ik vooral van zijn blessure(on)gevoeligheid afhangen gezien zijn extreem fysieke speelstijl.
Al zegde men dat van Nadal ook die toch tot zijn 36ste top was (de laatste jaren waren er wat teveel aan).
Maar Alcaraz lijkt me daar nog wat verder in te gaan. Lastig te voorspellen zoiets maar ik zie hem op dit niveau niet tot zijn 38+ zo blijven spelen.
Technisch zie ik eigenlijk geen grote werkpunten meer nu zijn 2de serve ook top is. Als hij het wat lastig heeft in een match of verliest dan is het meestal gebrek aan concentratie of niet 100% fit zijn.

Hij heeft al een slam gewonnen omdat hij naar eigen zeggen de week ervoor naar ibiza ging met vrienden, deze keer was het golf dat hem deed ontspannen voor het tornooi, leuk dat zijn begeleiders er toch rekening mee houden, als ze zeggen dat hij 50u moet trainen de week voor een slam is die jongen op en heeft hij al geen zin meer

Die was in zijn jeugd niet zo goed dus zo zie je maar dat dat niet altijd hoeft. Hopelijk zien we nog heel veel van deze man de komende jaren!

Een degelijke week voor de Belgen tot dusver

Die was in zijn jeugd niet zo goed dus zo zie je maar dat dat niet altijd hoeft. Hopelijk zien we nog heel veel van deze man de komende jaren!
Gisteren toch weer erg vlotjes gewonnen al was het tegen een mindere god maar je moet uw matchen nog altijd winnen ;)

Straks Colignon vs Coppejans (laatste 16)
Morgen Goffin vs Rinderknech (laatste 32)
En Zizou overmorgen tegen Alcaraz (laatste 16)

Laatst bewerkt:
David wint van Müller, volgende ronde tegen Shelton!
Zizou mag het proberen tegen Korda, goede speler met een gevarieerd game waarvan ik al even verwacht dat die zal doorbreken maar die regelmatig met blessures kampt.

Blockx toch serieus bestolen tegen Ruusuvuori op mp... Kerel heeft dan 2 minuten later nog eens hoerenchance met een netbal op het tweede mp. Moet zuur zijn voor Alexander maar misschien toch een les in 'mental toughness'.

Het ligt niet aan onze chauvinistische blik, want echt niemand ziet die bal uit! Het had gewoon 7-5 7-6 moeten zijn en niks anders. Vecht je voor belangrijke punten om misschien rechtstreeks op de hoofdtabel te staan op de AO, beslist die Vincent Wesly zo'n verschrikkelijke call te maken. Worden die scheidsrechters ook beoordeeld met een puntensysteem van slechte calls? Dat ze bij x aantal punten, enkel nog wat M15's mogen afhandelen?

Het ligt niet aan onze chauvinistische blik, want echt niemand ziet die bal uit! Het had gewoon 7-5 7-6 moeten zijn en niks anders. Vecht je voor belangrijke punten om misschien rechtstreeks op de hoofdtabel te staan op de AO, beslist die Vincent Wesly zo'n verschrikkelijke call te maken. Worden die scheidsrechters ook beoordeeld met een puntensysteem van slechte calls? Dat ze bij x aantal punten, enkel nog wat M15's mogen afhandelen?
Da's iets heel ondoorzichtig die umpire beoordelingen.
Bijvoorbeeld Mo Lahyani, een heel toffe pee begrijp me niet verkeerd, maar hij maakt veel fouten en ging al een paar keer zijn boekje te buiten (o.a. met Kyrgios) en toch blijft die op het allerhoogste niveau actief.

Terug
Bovenaan