Tennis

100%, als het goed is mag het ook worden gezegd!
Collignon ook door, 2/2 voor de mannen
Niveautje lager, Bailly door in Porto tegen ene die er met zijn pet naar gooide, wordt nochtans een van de grootste Tsjechische talenten genoemd, maar was weinig van te merken vandaag.

David!
Moet nog een rondje verder nu om vorig jaar te evenaren en geen punten te verliezen. Wordt wel heel lastig tegen Musetti maar je weet nooit met hem. Sowieso is R64 al een opsteker gezien zijn recente resultaten.
Draper en Ruud zijn ook geen cadeaus voor Bergs en Collignon maar dat heb je op een slam wanneer je unseeded bent.

Met het uurverschil moet ik mij vooral behelpen met de highlights van de US Open, maar de kwaliteit daarvan is ronduit beschamend op het officiële kanaal van de US Open. Highlights van 3min30 waarvan 45 seconden de handshake en groeten naar het publiek, van sommige sets gewoon geen punten, zelfs geen setpunt tonen,... Jammer.

Kan inderdaad vervelend zijn maar dat is denk ik om snel iets online te hebben.
Een dag later posten ze van bijna alle matchen ook extended highlights van 12-13 minuten en soms zelfs volledige wedstijden.

David!
Moet nog een rondje verder nu om vorig jaar te evenaren en geen punten te verliezen. Wordt wel heel lastig tegen Musetti maar je weet nooit met hem. Sowieso is R64 al een opsteker gezien zijn recente resultaten.
Draper en Ruud zijn ook geen cadeaus voor Bergs en Collignon maar dat heb je op een slam wanneer je unseeded bent.
Colignon verrassend de eerste set gewonnen tegen Ruud maar hij staat nu wel een break achter in set 3 en 1-1 in sets. Dat wordt moeilijk.
Bergs gaat wel naar de R3 na forfait van Draper.
Jack Draper withdraws from US Open through injury

Laatst bewerkt:
Hij doet het toch maar, eerste maindraw Slam, eerste 5-setter, eerste top-20 speler... Niks van kunnen zien door het werk, dus weet niet welke Ruud er op de court stond, maar kan wel een enorme boost geven voor Raph! Mertens ook door en straks mss Goffin met nog een stunt. :)

Bailly kwartfinale in Porto. Eén game verloren tegen Araujo, die eerder Elias Ymer klopte.

Goffin komt dan van 0-3 terug met goed tennis... 5-4 en hij moet serveren om in de set te blijven om dan 2 DF's en met wat onnodige fouten te set aan Musetti te schenken. Jammer :(

Goffin komt dan van 0-3 terug met goed tennis... 5-4 en hij moet serveren om in de set te blijven om dan 2 DF's en met wat onnodige fouten te set aan Musetti te schenken. Jammer :(
Ik vrees dat het niet veel verschil ging gemaakt hebben... 1ste set was nog ok'ish maar alles daarna een drama. 8 DF's, 31% en 42% als 1st serve%, dubbel zoveel ue's,...
David moet dit najaar nog 2QF's verdedigen: Basel 500 en Shanghai 1000
Zal niet evident worden om het jaar binnen top 100 af te sluiten en de AO hoofdtabel te halen...
Wordt ook 35 in december.

Ik vrees dat het niet veel verschil ging gemaakt hebben... 1ste set was nog ok'ish maar alles daarna een drama. 8 DF's, 31% en 42% als 1st serve%, dubbel zoveel ue's,...
David moet dit najaar nog 2QF's verdedigen: Basel 500 en Shanghai 1000
Zal niet evident worden om het jaar binnen top 100 af te sluiten en de AO hoofdtabel te halen...
Wordt ook 35 in december.
Ik hoop oprecht dat het niet mijn laatste US Open was

Hint op een mogelijks afscheidsjaar in 2026? Hij doet het nog graag maar hij beseft ook dat het harder en harder vechten wordt om nog mee te kunnen.

Moh Mertens...niet zien aankomen. Dacht dat die erg goed stond te spelen.
Collignon er ook uit maar iedereen zal hem nu wel kennen denk ik.

Shelton mag ook al opkrassen. t Is niet mijne maat maar een blessure wens ik niemand toe. Mannarino mag nu Lehecka irriteren in R4.
Benieuwd of Cam Norrie straks iets kan doen tegen Djokovic.

Hier in Polen waren er vandaag ook alleen maar blije gezichten na de fantatische prestatie van Majchrzak, nummer 76. Op Wimbledon in de 1/8e finales verloren met 3-0 van Khachanov, gisteren dan weer 2-0 achtergekomen maar teruggeknokt tot 2-2 om dan in de 5e set af te stevenen op een simpele 6-2 nederlaag, maar bij 5-2 en 40:30 voor Khachanov wist de Pool 3 matchballen ongedaan te maken en de game naar zich toe te trekken. Daarna de service gebroken en bij zijn laatste service ook nog 2 match ballen ongedaan gemaakt, om dan via tiebreak 10-5 te winnen.
4h35 en complete waanzin.

Moh Mertens...niet zien aankomen. Dacht dat die erg goed stond te spelen.
Collignon er ook uit maar iedereen zal hem nu wel kennen denk ik.

Open kans en dan een set en break weggeven. Bucsa speelde daarna wel beter. En dan komt haar minder kantje naar boven en komt ze weer met een 'blessure' aan de schouder. Straks staat ze weer vrolijk te dubbelen wss.

Ben nu wel benieuwd naar Collignon, hopelijk kan hij zich voortaan beter weren op ATP tornooien.

Bailly eerste keer een halve finale op challenger niveau in Porto, komt nu ook de top-300 binnen.

Benieuwd of Cam Norrie straks iets kan doen tegen Djokovic.
Djokovic lichtjes geblesseerd aan de rug en fysiek niet top = Hij wint.

Open kans en dan een set en break weggeven. Bucsa speelde daarna wel beter. En dan komt haar minder kantje naar boven en komt ze weer met een 'blessure' aan de schouder. Straks staat ze weer vrolijk te dubbelen wss.
Mertens lichtjes geblesseerd aan de schouder en fysiek wel top = Ze verliest.

Dat is het verschil zeker tss wereldtop en subtop?

Zwakke match van Zizou tegen een toch niet onhaalbare tegenstander.
Belabberde serve statistics en vooral een shitload aan ue's.
Die wisselvalligheid zal er niet meer uitgaan vrees ik, een toonbeeld van consistent tennis gaat hij wel nooit worden.

Bailly aan het langste eind getrokken in zijn halve finale tegen Moro Canas die alle kanten uit kon.
Nu finale tegen Den Ouden die een erg goed jaar draait en op zijn career high staat.

Zwakke match van Zizou tegen een toch niet onhaalbare tegenstander.
Belabberde serve statistics en vooral een shitload aan ue's.
Die wisselvalligheid zal er niet meer uitgaan vrees ik, een toonbeeld van consistent tennis gaat hij wel nooit worden.
Hij heeft een keertje gezegd (toen hij nog niet eens top-100 was): Ik wil top-50 worden. Daar werd soms wel eens lacherig over gedaan maar het is hem wel gewoon gelukt. :tongue:
Nu hoor ik hem niet meer (om voor top-20 te gaan). Zizou weet perfect zijn kwaliteiten in te schatten en weet wat hij kan en wat niet.

Ik denk dat top-50 voor hem wel ongeveer het maximale is. En dat is OK. Niet iedere speler is ne wereldtopper hé.

Hij heeft een keertje gezegd (toen hij nog niet eens top-100 was): Ik wil top-50 worden. Daar werd soms wel eens lacherig over gedaan maar het is hem wel gewoon gelukt. :tongue:
Nu hoor ik hem niet meer (om voor top-20 te gaan). Zizou weet perfect zijn kwaliteiten in te schatten en weet wat hij kan en wat niet.

Ik denk dat top-50 voor hem wel ongeveer het maximale is. En dat is OK. Niet iedere speler is ne wereldtopper hé.
Ik betwist niets van wat je schrijft maar de match van gisteren was gewoon zwak. Kijk gewoon 10 seconden naar de statistics en je weet genoeg.
En laat ons eerlijk wezen, met een fitte Draper zat Zizou sowieso al nooit in R3. Als je dan met Munar, gravelbijter en nooit eerder R4 op een Slam gehaald, ook nog eens een goede draw hebt, dan had het gerust wat meer mogen zijn als top 50 zijnde...

Terug
Bovenaan