Tennis

Vandromme 3e titel op rij, ook Alena Kovackova kon haar in de finale niks in de weg leggen: 6-2 6-1.
Lastigste match deze week was 6-3 6-2 tegen Petretic, de rest kwam amper verder dan 1 game per set maximum. :oi22:
Volgende tornooi is de US Open bij de Junioren, haar laatste. Daarna zal ze W35 en hoger spelen wss.

Laatst bewerkt:
Geen nieuwe tornooiwinst van Bailly, tegen zo'n tegenstander moet ie normaal winnen maar set 2 en 3 waren zwak, misschien nog wat vermoeidheid van de marathonpartij een dag eerder. Komt nu rond plaats 350 uit en zal dus wat meer challengers kunnen spelen

Ook geen overwinning voor David in Winston Salem , blijft op de sukkel en gaat binnenkort uit de top 100 tuimelen tenzij hij heel snel veel punten pakt maar ik zie het niet gebeuren met die vorm. Hoewel hij ons vorig jaar ook heeft verast. Het blijft een speler waar je soms kop noch staart aan krijgt.

Geen nieuwe tornooiwinst van Bailly, tegen zo'n tegenstander moet ie normaal winnen maar set 2 en 3 waren zwak, misschien nog wat vermoeidheid van de marathonpartij een dag eerder. Komt nu rond plaats 350 uit en zal dus wat meer challengers kunnen spelen
Vandaag wel het eerste reekshoofd Prado geklopt in Augsburg, 6-3 4-6 6-4. Eén van zijn betere zeges! Hopelijk kan Bailly hier een goeie run aan vastknopen. Stijgt ondertussen naar 340e plaats.

Onclin al naar huis op de US Open. Had meermaals een break voor in de eerste set, maar verloor die. Tweede set wel weten te pakken, en met een break gestart in de derde set, maar toen was het op. Basilasvili (6) won met 7-6(6) 5-7 6-1. Ook Costoulas al naar huis. Vandaag spelen Blockx, Coppejans en Vandewinkel. Hopelijk meer succes.

Collignon ook niet in z'n beste vorm, 1e ronde exit in Winston-Salem tegen Basavareddy, een qualifier.

Laatst bewerkt:
Swiatek Cincinatti gewonnen, heb de match niet gezien maar tegen Rybakina vond ik haar wel sterk spelen. Ben zeer benieuwd naar haar prestatie de komende weken op de US Open.
Als Iga wint, en Sabalenka niet voorbij de 3e ronde raakt, is ze weer 1ga Swiatek.

Vandaag wel het eerste reekshoofd Prado geklopt in Augsburg, 6-3 4-6 6-4. Eén van zijn betere zeges! Hopelijk kan Bailly hier een goeie run aan vastknopen. Stijgt ondertussen naar 340e plaats.

Onclin al naar huis op de US Open. Had meermaals een break voor in de eerste set, maar verloor die. Tweede set wel weten te pakken, en met een break gestart in de derde set, maar toen was het op. Basilasvili (6) won met 7-6(6) 5-7 6-1. Ook Costoulas al naar huis. Vandaag spelen Blockx, Coppejans en Vandewinkel. Hopelijk meer succes.

Collignon ook niet in z'n beste vorm, 1e ronde exit in Winston-Salem tegen Basavareddy, een qualifier.
Onclin heeft idd zijn kansen gehad in set 1 maar werd uiteindelijk wel overpowered door Basilashvili. Is op zijn retour maar wel nog steeds een goede speler.

Net een paar games bekeken van Bailly. Het is wel een goede week om Challengers te spelen met bijna iedereen tot 230 op de US Open Q. Van die Prado Angelo was ik nu ook niet bepaald blown away eerlijk gezegd. Paar zwakke games op het einde van set 2 maar wel een degelijke match gespeeld. Hopelijk kan GA nog wat punten pakken deze week.
Nog in Augsburg ook Gadamauri vanuit de qualies door naar R16, gewonnen van de jongere (en minder goede) broer van Berrettini. Nu tegen veteraan Stebe die met een PR speelt.

Vandewinkel in 2 sets (eerste win op Slam), Coppejans in 3 en Blockx heel makkelijk gewonnen van Reis da Silva. Benieuwd of het in de tweede ronde ook zo makkelijk gaat tegen Coppejans.

Net een paar games bekeken van Bailly. Het is wel een goede week om Challengers te spelen met bijna iedereen tot 230 op de US Open Q. Van die Prado Angelo was ik nu ook niet bepaald blown away eerlijk gezegd. Paar zwakke games op het einde van set 2 maar wel een degelijke match gespeeld. Hopelijk kan GA nog wat punten pakken deze week.
Nope, hij maakt geen gebruik van “easy points”, zelfs niet tegen een “easy” speler waar hij altijd van zou moeten winnen. Sanchez Martinez, nr 987, te sterk in twee sets. Goeie winst gevolgd door een mindere match, het gebeurt helaas vaker.

Nope, hij maakt geen gebruik van “easy points”, zelfs niet tegen een “easy” speler waar hij altijd van zou moeten winnen. Sanchez Martinez, nr 987, te sterk in twee sets. Goeie winst gevolgd door een mindere match, het gebeurt helaas vaker.
Hij mankeert idd. een killer shot voor snelle punten. Dat heb je wel nodig vanaf een bepaald niveau waar je minder op UE's van de tegenstander kunt rekenen. Ik blijf er ook bij dat hij te vaak niet genoeg instapt bij zijn bh, hij slaat die dan half uit balans en cross court (zeker tegen een leftie) wordt dat dan direct afgestraft. De Seppe ziet dat toch ook hoop ik.

Kan een leuke match worden Blockx tegen Coppejans. Wel spijtig dat ze in deze fase tegen elkaar moeten. Wel tof van US Open dat ze ook van de qualies wat highlights tonen. Lord Tomic is ook een ronde verder zag ik. Staat intussen toch weer op 167, ik had het niet meer verwacht tbh.

Ik blijf er ook bij dat hij te vaak niet genoeg instapt bij zijn bh, hij slaat die dan half uit balans en cross court
Ik ben nu niet zo technisch begaafd, ik kijk anders naar tennis denk ik. Ik hoor ook heel vaak dat de FH greep van Costoulas haar belet om er een goede slag van te maken, maar bij Bailly had ik idd in z'n matchen al opgemerkt, hoe vaak hij bij de BH uit balans staat. Waarom wordt daar niet aan gewerkt?

Ik ben nu niet zo technisch begaafd, ik kijk anders naar tennis denk ik. Ik hoor ook heel vaak dat de FH greep van Costoulas haar belet om er een goede slag van te maken, maar bij Bailly had ik idd in z'n matchen al opgemerkt, hoe vaak hij bij de BH uit balans staat. Waarom wordt daar niet aan gewerkt?
Costoulas heb ik nog nooit live zien spelen dus kan er niets over zeggen. Wat Bailly betreft, feit dat je het ook opmerkt zonder trainer te zijn zegt al genoeg. Alle respect voor zijn team, maar dat zijn geen ATP-level coaches. Nochtans is dat vanaf een bepaald niveau wel nodig als hij verdere stappen wil zetten. Ik twijfel er aan of zij hem nog veel kunnen bijbrengen qua gericht werken op bepaalde flaws.

Eigenlijk is er volgens mij al onnodig veel tijd verloren gegaan sinds hij nr.1 was bij de juniors en dat is jammer. Anderen uit zijn lichting staan al (veel) verder en het ligt nochtans niet aan blessures of zo. Ik snap dat het niet evident is om van entourage te veranderen, zit ook in een vrij beschermde omgeving voor zover ik kan inschatten, maar het zou hem wel deugd doen denk ik

Over ATP-coaches gesproken, Malisse coacht nu de Chinees Bu Yunchaokete (ATP 72), staat in QF Winston Salem na o.a. Tsitsipas te hebben uitgeschakeld.

Kan een leuke match worden Blockx tegen Coppejans. Wel spijtig dat ze in deze fase tegen elkaar moeten. Wel tof van US Open dat ze ook van de qualies wat highlights tonen.
Coppejans gewonnen na 7-6 en ... opgave. Leuke eerste set en dan ..
Zo wil je niet winnen. Jammer. :frown:

De Loore met trekken en sleuren naar QF in Portugal, fijn dat hij het niet opgeeft.
Had nog niet gezien maar Gadamauri paar mp's laten liggen tegen Stebe, kon uitserveren op 6-5 maar niet gedaan, daarna 5-2 voor in 3rd set TB. Jammer.

Coppejans gewonnen na 7-6 en ... opgave. Leuke eerste set en dan ..
Zo wil je niet winnen. Jammer. :frown:
Blockx had een break voorsprong en was voor mij licht favoriet op hc maar blijkbaar zijn enkel verstuikt zag ik op X. In de highlights tonen ze dat punt niet.

Jammer voor Blockx, ik had hem eerder probleemloos zien winnen. Maar mooi voor Kimmer! Hopelijk kan hij zich kwalificeren tegen Buse.
Blockx wel vrij blessure gevoelig en volgens mij niet de eerste keer aan zijn enkel...

Vandewinkel toch wel verrassend naar de derde Q ronde. Klopte Tomova, haar eerste top-100 zege. Heeft er wel voor gevochten, want werkte bij 6-3 5-4 al 2 matchballen weg en kwam in de derde set ook nog eens 2-4 achter te staan. Won uiteindelijk met 3-6 7-5 6-4 en speelt nu tegen Hon, nr 128.

Onze stoere posterboy :tongue:

Het interview met oa Jennifer Lopez was sowieso bewust maar ik denk dat dit echt toeval was.
Hopelijk ook veel winstpartijtjes op de US Open want de laatste tijd is hij niet goed in vorm gebleken. Succes!

Maar mooi voor Kimmer! Hopelijk kan hij zich kwalificeren tegen Buse.
Helaas pindakaas.

Laatst bewerkt:
Die Buse is niet slecht, speelt complexloos en met veel variatie. Kimmer zit al langer aan zijn plafond maar gaat wel met bijna 50k € naar huis.

De Loore wel gewonnen tegen een junior en staat nu in de semi's tegen 1st seed Tom Paris die zo'n beetje tussen challengers en M25 zweeft.

Terug
Bovenaan