Tennis

De ene week is de andere niet op de Challenger Tour...Geerts en Coppejans in de 1ste ronde eruit, Onclin tweede ronde. We gaan zowaar onze hoop moeten stellen op Bailly die nu tegen een qualifier mag spelen

David heeft in het najaar een hoop punten te verdedigen. Het wordt stilaan money time voor hem om in vorm te raken

Topdagje weer voor de ATP Belgen, Toronto zit er na 1ste ronde voor alle 3 al op...
Het zal rap moeten beteren om in de top 100 te blijven

Ja gene vette, en het was niet dat ze echt een lastige loting hadden, verre van. Voor Bergs is het al de 6e nederlaag op rij. Laatste zege was z'n halve finale in Rosmalen. Collignon is al uit de top-100 gevallen, hij moest deze week zijn zege in Luedenscheid verdedigen, maar kiest ervoor om Interclub te spelen.

En we volharden...Coppejans weer eerste ronde exit, Onclin idem. Gelukkig is er nog Collignon die als 2nd seed (niet zonder moeite) zijn eerste ronde overleeft.
Mooie matchen op de ATP1000 in Toronto. Relatief trage hardcourt dus langere rally's en geen servebot fests.

De Loore speelt interclub in de 1ste Bundesliga voor BW Aachen dat net boven een degradatieplaats staat. Hij heeft het precies opgegeven om op de tour een deftige ranking te heroveren.

Vorige week wel een knape tornooi van Jeline Vandromme, ze won in Roehampton haar eerste W35 tornooi. Kleine opsteker voor het damestennis, want na Mertens, Minnen, Vandewinkel en Costoulas gaapt een enorme kloof. Jeline klopte Rajecki, Rodionova (1), Lee (8), Tan (5) en Shi (2). Geeft aan dat ze wel wat in haar mars heeft. Ze zal stijgen naar de 581e plek.

Deze week op donderdag finales, gelukkig zaten de tribunes wel vol. Straffe week van Mboko, voor eigen publiek! Enorme progressie dit jaar want ze stond nog buiten de top-350. Door deze zege stijgt ze van 85 naar 24!

Bergs nog eens gewonnen, zal deugd gedaan hebben, maar Goffin blijft er jammer genoeg telkens uitgaan in de eerste ronde. Ook Blockx kon zich weer kwalificeren voor de maindraw in Cincinnati door een zege op Nardi. In de eerste ronde wacht nu Marcos Giron.

Net niet voor Blockx. Gevochten, teruggebroken maar in de TB van de derde set was Nakashima net de betere. Toch een goed tornooi met zijn eerste zege op een ATP hoofdtabel tegen Giron. Stap voor stap komt hij dichterbij de top-100.

Demanet wist de M15 in Eupen te winnen en Vandromme won na vorige week opnieuw een titel, wel 'maar' een W15. Zij komt nu ook richting top-500.

M25 Koksijde is gestart, zal later deze week nog wel eens gaan zien.
1st seed Geerts al retirement in 1ste ronde.
Zoals gebruikelijk ook de WC Belgen er allemaal direct uit
Bailly is 2nd seed en mag tegen Demanet (20j.) die vorige week M15 Eupen won en nu 510 staat

De Loore speelt interclub in de 1ste Bundesliga voor BW Aachen dat net boven een degradatieplaats staat. Hij heeft het precies opgegeven om op de tour een deftige ranking te heroveren.

En ze zakken naar lagere reeks volgend jaar, verloren van Köln op laatste speeldag terwijl achtervolger Mannheim won.
Als je ziet wie daar allemaal interclub meespeelt...
Köln speelde bvb. met Coppejans, Choinski, Lokoli en Paire en voor de dubbels voerden ze Wesley Koolhof (ex-Wimbledon winnaar) en cultspeler Dustin Brown op.
Geen idee waar die clubs hun budgetten halen. Het is nu niet dat het Duitse tennis mega aan het boomen is.

Bailly is 2nd seed en mag tegen Demanet (20j.) die vorige week M15 Eupen won en nu 510 staat
Vorige week de M50 flanders lady trophy gevolgd in Koksijde. Echt mooie wedstrijden gezien mijn interesse in tennis is weer volledig gewekt. Volgend jaar ga ik zeker weer terug. Jammer dat Koevermans haar niveau niet haalde in de de finale.

Van de 10 Belgen die de 2e ronde kunnen bereiken, toch al 6 door (dankzij loting tegen elkaar), misschien 7 als Torcq nog wint. Bailly wel heel vlot met 6-1 6-1 voorbij Demanet, had ik zeker niet verwacht.

Van de 10 Belgen die de 2e ronde kunnen bereiken, toch al 6 door (dankzij loting tegen elkaar), misschien 7 als Torcq nog wint. Bailly wel heel vlot met 6-1 6-1 voorbij Demanet, had ik zeker niet verwacht.
Niks tegen Bailly natuurlijk maar ik had die Demanet graag eens live zien spelen. Helaas geraak ik er pas vanaf vrijdag.

Het is er aan te zien dat Vandromme haar studies heeft afgerond. Volledige focus op tennis, haar voetblessure is genezen en ondertussen 14 matchen op rij ongeslagen. Vandaag klopte ze Kovackova, 15 en top-10 junior, met 6-1 6-0. Opschalen naar W35 en W50 tornooien lijkt me! :)

Morgen naar Bailly tegen Squire gaan zien. De Duitser (ATP 169 vorig jaar) is eigenlijk een halve servebot die iets minder in zijn element is op gravel dan op hc. We zullen zien wat het wordt.

Bergs joenge pfffff...

We zullen zien wat het wordt.
Heel entertainende wedstrijd, niveau niet super hoogstaand maar de spanning maakte veel goed, veel breaks en rebreaks en uiteindelijk GAB aan het langste eind getrokken.
Nog een stukje van voorgaande semi meegepikt en volgens mij had GAB-Squire de finale moeten zijn.
Je ziet wel bij vlagen dat beiden onder hun niveau geklasseerd zijn, al maakt GAB de laatste maanden nu wel grote sprongen.
Zijn service is verbeterd maar nog te weinig dominant om naar ATP niveau op te schalen. Op gravel raakt hij er nog mee weg maar niet op hc.

Toch al goed dat Bailly de laatste maanden vooruitgang boekt. Hopelijk pakt hij vandaag de titel, aan support zal het niet liggen. Toch fantastisch hoeveel volk er komt kijken naar de ITF tornooien in Koksijde.
Bailly volgende week aan de slag op de challenger van Augsburg, wel meteen tegen het eerste reekshoofd Prado Angelo.

Terug
Bovenaan