Tennis

Iemand een legale livestream voor nu en voor de finale morgen? De wimbledon site en BBC zijn geoblocked. Roland Garros kon ik volgen via rtbf en een Oostenrijkse tv zender, maar nu helaas geen live video.

Ik wilde net beginnen kijken. Blijkt het al game over te zijn. :unsure:
Mooie verdiende winnares maar ik had gehoopt op een match en dit was er geen.

We zouden het nog vergeten met de Tour in gedachten. Elise pakt toch weer netjes een GS dubbeltitel :D

Zwakke finale

Sinner zelf is niet eens fantastisch, Alcaraz is gewoon zeer zwak momenteel.

Gewoon niks van druk van Alcaraz uit, hij ondergaat gewoon en moet hopen op af en toe een foutje van Sinner. Op deze manier verdien je de loss. En inderdaad Sinner speelt niet eens top, hij is gewoon iets beter dan Alcaraz nu.

Alcaraz staat ook zo vaak in no mans land waardoor hij de bal meteen op de stuit moet nemen, zijn positionering is echt maar zeer matig.

Zwak zou ik nu niet zeggen...
Sinner is de completere speler van de 2. Het nog een keer weggeven zoals op RG zal hem niet snel nog eens overkomen denk ik.
Alcaraz zijn serve draaide niet en te hoge foutenlast.
Het zijn ook geen echte grasspelers. Je mag het gerust een onnozele vergelijking vinden, maar tegen een Federer in zijn prime maakte geen van beide gisteren een kans, imho

Niet te vergeten complimenten voor ons Elise. Dat ze won van die verschrikkelijke Ostapenko, maakt het nog mooier.
Die Su-Wei was wel dramatisch slecht in set 3. Netvolleys niet afmaken, extreem laag 1st serve% en dan tweede service aan 110 kmpu, veel UE's...

Weinigen gaan die missen denk ik. Haar top ligt al 10j. achter ons.
Ze kan nu verder influencen en pickleball spelen...

Morgen eens naar Dutch Open in Bunschoten, zijn daar in de buurt. Benieuwd of Nico Kicker mij nog kent.
We hebben die onderdak gegeven in 2013 tijdens de M15 futures.
Funny fact: Coppejans deed toen ook mee (en won het tornooi als 19-jarige). Morgen spelen ze tegen elkaar in de QF...

Tgoh talent...zoals zovelen op de WTA een steekvlam-carrière met een korte hoge piek die nadien grotendeels uitdoofde met af en toe een kleine opflakkering. Powerplay met vlakke slagen waarin ze nu volledig wordt overklast door anderen maar touch balgevoel had die totaal niet. Afgezien van die 1 of 2 jaar toen ze net kwam piepen en nog kon verrassen en is dat nooit een topper geweest om op grote tornooien rekening mee te houden. Het extra-sportieve heeft veel te snel de bovenhand gehaald.

Coppejans nog eens een Challenger finale, ook alweer een jaar of 2 geleden, komt sowieso de top 200 weer binnen.

Bailly ook finale in M25 Uriage, drukke Challenger week dus niet de sterkste tegenstanders in de ITF tornooien maar goed, je moet het nog altijd doen. Finale tegen een jonge Rus met ATP243 als hoogste ranking wordt een goede test

Kimmer zo ook zeker van kwalificaties op de US Open (mocht hij geen PR meer hebben). Na weken van eerste rondes, ineens een finale, het kan verkeren. ;)
Blockx vorige week verloren finale, deze week halve finale, telkens Liam Draxl als eindstation. Komt wel op plek 122 zo, z'n beste ranking.
Bailly had wel wat chance, regenbreak na de 1-6, daarna wel vlotjes met 6-2 6-2. Sharipov wordt moeilijk. Volgende week staat hij sinds heel lang ook op de hoofdtabel van de challenger in Tampere, maar meteen tegen 4e reekshoofd Popko (nr. 214). Ook Coppejans, Onclin en Geerts spelen daar.

Bailly in vorm mannekes! Titel in Uriage en vandaag klopt hij Popko makkelijk met 6-3 6-2. Stijgt naar 385, zijn beste ranking.

Terug
Bovenaan