Tennis

Echt benieuwd naar Sinner-Ruud morgen in Rome. Wordt een eerste serieuze test voor de nr.1 want Casper is echt on fire...
Sinner dus still nr.1 voor wie er mocht aan twijfelen...
En Casper speelde niet eens slecht, Sinner gewoon out of this world qua niveau. Petje af na alle shit van de voorbije maanden.

Geen Zizou de afgelopen 2 weken. Hij verloor onlangs erg zwaar maar hij blijkt last te hebben van zijn schouder.
Hij treedt terug aan in competitie vanaf volgende week.

Collignon is slecht uitgegleden in Hamburg. Heeft zijn duim verstuikt en moest opgeven bij 5-6 tegen Nakashima. Hopelijk is hij OK voor Roland Garros!

Daar zijn de eerste zeges al binnen! Coppejans door en ook Costoulas naar ronde 2. Voor Sofia haar eerste succesvolle deelname aan een GS. :)

Onclin heeft de zwaarste loting lijkt me tegen de jongste Cerundolo.

Lord Tomic gaat ook door, wie had dat gedacht op gravel 😆

Blockx verliest van de Franse wildcard, had ik niet verwacht tbh. Gravel niet zijn beste ondergrond maar toch, ligt er de voorbije weken meestal vrij snel uit

Coppejans mag ook de Thalys naar huis boeken.
Die Elmer Moller is niet slecht, het is nog geen Rune maar als je 108 staat op je 21ste da's niet slecht
Daarmee alle Belgische mannen er uit.
Ik verwacht ook niet veel van de main draw. Met Zizou wat uit vorm en David zonder matchritme zal Collignon de eer moeten proberen redden.
Morgen 14u loting, Zou wel grappig zijn mocht Zizou tegen Garin uitkomen...

En ook bij de vrouwen zit het erop na de tweede ronde. Gisteren Vandewinkel eruit tegen eerste reekshoofd Starodubtseva en Costoulas zonet verloren van Radivojevic. Weet niet of er choken aan te pas kwam, maar ze stond heel de 3e set een break voor en had 2 matchballen.

Ik zie ook weinig succes op RG, van Collignon verwacht ik niet veel na z'n duimblessure.

Geen Roland Garros voor Collignon, hij heeft een avulsiefractuur en zal 6 tot 8 weken out zijn! Dus ook geen Wimbledon. :(

En ook Goffin is niet fit en past. Echt een baaldag voor de Belgen.

Geen Roland Garros voor Collignon, hij heeft een avulsiefractuur en zal 6 tot 8 weken out zijn! Dus ook geen Wimbledon. :(

En ook Goffin is niet fit en past. Echt een baaldag voor de Belgen.
En Zizou in vrij slechte vorm na tevens een (lichte) blessure.

Oei, hopelijk neemt hij dan voldoende tijd om te herstellen. Wel echt jammer voor Raphaël, zijn eerste keer rechtstreeks op de hoofdtabellen van RG en Wimbledon en dan niet kunnen deelnemen.

Gaat idd pover worden voor de Belgen, want van Zizou verwacht ik ook niet heel veel, of hij moest zoals vorig jaar ineens de pannen van het dak beginnen spelen. Bij de vrouwen zullen we zeker niet moeten rekenen op Wickmayer, eerder een walking bye momenteel. Minnen kan met een goede loting tweede ronde halen en op Mertens kan je op een GS altijd wel rekenen (3e-4e ronde), speelt sowieso ook weer beter dit jaar.

Bergs vs. (31) Giovanni Mpetshi Perricard
(24) Mertens vs. Lois Boisson
Minnen vs. Caroline Dolehide
Wickmayer vs. Victoria Azarenka

Dat wordt een 1/4 na de eerste ronde, vrees ik.

K zie Bergs ook nog wel licht verrassen tegen het servicekanon op gravel. Hopelijk wel wat fair publiek.

Minnen compleet kansloos toch ook niet.

Mertens wint.

Wickmayer ja dat is centjes opscharen, stopt ermee na Wimbledon ook dus dat is gewoon twee keer langs de kassa passeren en that is it (en geef ze eens ongelijk).

Novak Djokovic krijgt nieuwe kans op 100e toernooizege

Die 100ste titel gaat hem nu wel lukken denk ik. Hurkacz slaat heel hard maar daarmee win je het niet tegen Djoko (zelfs niet op zijne ouwe dag). Maar je mag natuurlijk niemand onderschatten.

Echt sympathiek heb ik hem nooit echt gevonden maar als sporter is het een topper.
Als hij stopt is het definitief gedaan met de grote drie hé.
5-7 7-6 7-6 Djoko wins :tongue:

2 barslechte tb's van Hurkacz met veel onnodige fouten hoewel die nochtans een break voorkwam in set 3. Volledig de verdienste van Djokovic natuurlijk om terug te vechten en het hoofd koel te houden. 100 ATP-titels, begin er maar eens aan, ik zie het niet meer gebeuren in my lifetime.

Zou wel zot zijn moest hij er nog tien kunnen bijdoen en ook dat record pakken... . Niet dat ik dat zie gebeuren maar toch stel dat die er dit jaar nog een paar kan pakken... .

Bergs om 2-1 in sets voor te komen 5-0 voor in tiebreak om dan 5-7 te verliezen, ok veel knappe punten van de Fransman maar toch, hoe zuur... .

Bergs om 2-1 in sets voor te komen 5-0 voor in tiebreak om dan 5-7 te verliezen, ok veel knappe punten van de Fransman maar toch, hoe zuur... .
Ja en dat gaat ook de doodsteek zijn. Beiden waren aan elkaar gewaagd maar daar liet hij het liggen. :S

Update: Ik heb even te vroeg gesproken. Zizou breekt terug in set 4 nadat Perricard moest serveren voor de match. :tongue:

Zwakke match van Bergs, speelt duidelijk met weinig vertrouwen, al die UE's op cruciale punten dat kan echt niet op GS niveau en wordt afgestraft, zelfs tegen een heel matige gravelspeler.

Terug
Bovenaan