Tennis

De Loore 2 keer gewonnen in de M25 in Hazebrouck (Noord-Frankrijk) tegen laaggeklasseerden. Het waren zijn eerste officiële wedstrijden sinds de US Open qualies in augustus en begint nu best wat punten te pakken als buffer.
Morgen een eerste test(je) tegen Bourgue in de QF. Als jonge twintiger ooit een beloftevolle speler (ATP140) maar geleidelijk afgegleden tot nu 475.

Nu pas kunnen kijken naar de finale. Beetje te passief begonnen van Bergs en te veel FH fouten en kansloze drops. Set 2 was veel beter maar geen enkele van de 6 bp's kunnen benutten. Heel spijtig want laat het tot een derde set komen dan wil ik het nog wel eens zien of Monfils kan blijven lopen.

Maar sowieso wel een mooi parcours vanuit de qualies. Hopelijk voldoende gerecupereerd tegen dinsdag!

Zeer netjes van Onclin! 3 zwaar bevochten wedstrijden. Nu quasi kansloos tegen Opelka.. Alhoewel.. Opelka heeft wel recent moeten opgeven met een blessure in de finale tegen Lehecka.. Je weet nooit wat er gebeurt als Onclin een set weerstand kan geven of zelfs kan afsnoepen.. Kan de rug van Opelka wedstrijden >2h aan?
Kansloos tegen een fitte Opelka ja zeker. Maar die laatste is duidelijk niet helemaal fit.
Onclin heeft de 1ste set al 'gepikt' en het staat ondertussen 6-6 in set twee. (Tiebreak)

Onclin maakt er duidelijk een slijtageslag van. Dat is ook zijn enige kans en de juiste tactiek. Laat die rug maar afzien tem.
Jammer genoeg set 2 verloren maar ze staan nu al 2 uur op de baan.

Set 2 was vermoedelijk het kantelpunt. Onclin moet het nu laten lopen en kan Opelka niet lang genoeg aan de praat houden. Jammer.
Goed geprobeerd maar hij komt te kort.

Laatst bewerkt:
38 aces tegen 2, zegt al veel natuurlijk. Gauthier nochtans 13 bp's gehad maar begin er maar eens aan...
In de tweede set lagen wat kansen maar al met al een verdiende overwinning wel.
En ook niet onbelangrijk voor een Challenger speler, Gauthier ziet zijn career prize money in één klap met een derde aandikken!

De Loore wint de M25 na een lastige driesetter tegen de jonge Franse belofte Arthur Gea. Eerstdaags wordt zijn tweede dochtertje geboren dus zijn eerstvolgende tornooi wordt wellicht pas de Lille Challenger waar hij vorig jaar de finale haalde maar nu qualies zal moeten spelen.

Djokovic-Basvareddy: Dikke match maar nu set-set en de laatste is al aan t krampen (vermoed ik toch zeker fysieke problemen). Jammer, 19 jarige Amerikaan was best lekker aan het spelen.

Goffin lijkt niks te worden, Mertens overleeft matchpunten in set twee, benieuwd of ze die er nog uittrekt, Minnen ook set één gewonnen :) .

Kyrgios fysieke problemen ook lijkt er ook vlot uit te gaan in ronde 1.

Kyrgios die er in R1 uit gaat is toch good riddance. Kerel heeft zijn eigen reputatie en carrière verziekt door zijn gedrag. Fysiek en technisch talent met de mentaliteit van een kleuter.

Kyrgios die er in R1 uit gaat is toch good riddance. Kerel heeft zijn eigen reputatie en carrière verziekt door zijn gedrag. Fysiek en technisch talent met de mentaliteit van een kleuter.
Is anderhalf jaar geblesseerd geweest en ook nu niet topfit, dan moet je geen mirakels verwachten natuurlijk.

Bergs mag ook al naar huis.
Nochtans geen onhaalbare loting en idd. misschien wat vermoeidheid, maar wat dan te zeggen van de bijna 14 jaar oudere Monfils (zijn tegenstander vorige zaterdag) die in een vijfsetter een veel lastiger tegenstander (GMP) opzij zet.
Het is wel in de Slams dat de knikkers worden uitgedeeld (en het is weeral eens gene vette voor de Belgen).

Verder nog:
-Meddy heeft 5 sets nodig tegen een onbekende Thai ATP414
-Wawrinka meer dan waarschijnlijk ook zijn allerlaatste AO gespeeld
-Cam Norrie ligt er uit, word ik altijd blij van...

Bergs mag ook al naar huis.
Nochtans geen onhaalbare loting en idd. misschien wat vermoeidheid, maar wat dan te zeggen van de bijna 14 jaar oudere Monfils (zijn tegenstander vorige zaterdag) die in een vijfsetter een veel lastiger tegenstander (GMP) opzij zet.
Ik zou eerder zeggen dat dit bovennatuurlijk is van Monfils. Eerder dan dat Bergs gefaald heeft. Alle dat is mijn mening.

Ik doe mijn hoed echt af voor wat Monfils nu aan het presteren is. 38 jaar en dat doen? Mss Djoko en voor de rest toch ook echt niemand ..

Ik zou eerder zeggen dat dit bovennatuurlijk is van Monfils. Eerder dan dat Bergs gefaald heeft. Alle dat is mijn mening.

Ik doe mijn hoed echt af voor wat Monfils nu aan het presteren is. 38 jaar en dat doen? Mss Djoko en voor de rest toch ook echt niemand ..
Gefaald is een groot woord als je een vijfsetter speelt, maar de vermoeidheid speelde toch duidelijk op. In set 5 zijn zijn serve stats ineengestuikt en ook minder winners en hogere foutenlast.
Als je dan toch nog 0-40 voor komt in het laatste game en toch niet kan converten dan is dat wel heel pijnlijk.

Ik snap weer waarom ik Djokovic soms niet kan uitstaan.

Hoewel hij vrij vlot zijn games en sets binnenhaalt, loopt die nu al heel de match te klagen en zich te frustreren.

Mannen en vrouwen samen slechts één speler in de kwartfinale die geen reekshoofd is met Sonego.

Voor de Belgen een vergeetbare Australian Open in feite. Beste nieuws was dan vermoedelijk nog een Onclin die hoofdtabel haalt.

Mannen en vrouwen samen slechts één speler in de kwartfinale die geen reekshoofd is met Sonego.
Goh ja, dat wil alleen maar zeggen dat het grotendeels klopt, de rankings :).

Jammer van Monfils zijn opgave, had hem graag Benneke Shelton naar huis zien spelen! Respect voor de 38-jarige maar ook eikebah over Shelton. Wel weer een typische Amerikaan. Ze slagen er wel altijd in om de clichés te bevestigen :p

Monfils... ongelooflijk wat die man laat zien. Extreem intelligent en op ervaring gespeeld de afgelopen weken.

Mits frisser zie ik hem in deze vorm gewoon van Shelton winnen. Jammer dat zijn lichaam er anders over heeft bepaald.

Benieuwd naar Djoko-Alcaraz straks, ik zeg vier sets Alcaraz.
Ik kan niet anders als zeggen dat dat ook mijn verwachting is. wel Finale avant la lettre! Ook blij dat Zverev weer eens goed bezig is. Die jongen is heel goed, maar het is altijd net niet! Ik gun het hem zo hard :)

Terug
Bovenaan