Tennis

Jeline Vandromme zit er wel nog in. Het is niet haar favoriete ondergrond maar ze is wel derde reekshoofd dus misschien is er hier wel iets mogelijk.
Bij de mannen is voor mij Sinner torenhoog favoriet. Die gast is gewoon de beste en vooral de meest consistente momenteel. Zverev laat het altijd liggen als het echt om de knikkers gaat.

Jeline Vandromme zit er wel nog in. Het is niet haar favoriete ondergrond maar ze is wel derde reekshoofd dus misschien is er hier wel iets mogelijk.
Bij de mannen is voor mij Sinner torenhoog favoriet. Die gast is gewoon de beste en vooral de meest consistente momenteel. Zverev laat het altijd liggen als het echt om de knikkers gaat.
Oogde wel niet helemaal fris in de wedstrijd tegen Rune, zeker in die verloren set.

Je zou nu toch verwachten dat Alcaraz (en bij uitbreiding Sinner) ondertussen een 37-jarige Djokovic consistent kunnen kloppen, niet dus ...

Zegt nog maar eens hoe uitzonderlijk de grote drie zijn/waren.

Opwarmtornooi ook eenvoudig zonder setverlies gewonnen. AO lijkt iets meer stress mee te brengen, want speelde de eerste en tweede ronde beneden haar niveau. Ik vreesde dan ook voor haar derde ronde tegen Hannah Klugman (zwaarste R3 onder de reekshoofden, nog maar 15 en one to watch), maar ze won toch met 4-6 6-3 6-2. :)

Blockx heeft zijn eerste en meteen goede zege van het jaar beet, won in Oeiras van Ritschard, nr 118 met 7-6 3-6 6-2. Voor Collignon is het een start in mineur, ook hier kon hij weer niet winnen. Verloor van Popko, die zelf al 6 matchen op rij verloor... Hopelijk keert het snel.

Laatst bewerkt:
Ik hoop op een Iga - Sabalenka finale bij de vrouwen, met een overwinning voor de Poolse. Sinds de aanstelling van haar Belgische coach speelt ze weer een stuk sterker.

De Minaur, altijd lastige tegenstander op de AO en had tot vandaag in zijn eerste 4 rondes ook nog maar 1 set prijsgegeven, maar Sinner heeft die nu toch bijzonder vlotjes opzij gezet, kerel wint 6 spelletjes…

Shelton ja, is een typische American boy he, je bent ervoor of niet. Ik kan zijn spel wel waarderen en ben alvast blij dat we van die Sonego zijn gegrunt af zijn. Maar tegen Sinner geef ik hem sowieso weinig kans.

Djokovic-Zverev mooie affiche maar ALS de Serviër speelt zoals tegen Alcaraz dan wordt het heel moeilijk voor de Russische Duitser. Hier en daar las je dat Alcaraz zwak was maar ben totaal niet akkoord. Djokovic outstanding geretourneerd en zelf heel sterk geserveerd in die match. Heeft het zelf afgedwongen.

Opwarmtornooi ook eenvoudig zonder setverlies gewonnen. AO lijkt iets meer stress mee te brengen, want speelde de eerste en tweede ronde beneden haar niveau. Ik vreesde dan ook voor haar derde ronde tegen Hannah Klugman (zwaarste R3 onder de reekshoofden, nog maar 15 en one to watch), maar ze won toch met 4-6 6-3 6-2. :)
Ja ik zag het ook, allemaal driesetters (maar haar tegenstandster in de QF precies ook). Aan haar service nog wel wat werk als ik wat stats bekijk. Denk wel dat haar tornooi al geslaagd is. Zal sowieso haar laatste seizoen zijn als junior ook.

Klopt beschamend dat publiek.

Zie hem relatief vlot naar Sinner gaan nu, Keys kan ik minder goed inschatten in een echt goede dag kan die wel bijna even hard meppen als Sabalenka I guess.

Blockx toch deftige week aan t spelen drie spelers op rij geklopt die top honderd gestaan hebben, iets mindere seizoensstart is zo ineens vergeten. In theorie het zwaarste werk gehad nu zelfs, Lajal waar hij in september nog straight sets van won of een Kazach die weinig potten breekt op challengerniveau in de semi's, in de finale één van de twee overgebleven Canadezen die toch ook niet onmogelijk lijken om te kloppen.

Allez hij heeft toch 1 set meegedaan.

Jammer wel dat Djokovic niet fit was.
Wat een lamers ook dat AO publiek.
Id. Je kan zeggen en vinden van Djoko wat je wil. Maar hij geeft echt nooit zomaar op.

Dat hij nu wel opgeeft zegt genoeg. Hij kon echt niet meer verder spelen. Jammer zo wil je niet winnen maar het is wat het is.

Hoe je een speler kan uitjouwen nadat hij moet opgeven, mij een raadsel. Ook al ben je er geen fan van, heb toch gewoon respect. Vroeger was de AO echt zo'n relaxed tornooi, maar elk jaar wordt het ook daar erger en erger.

Kan wel een mooie finale worden, al denk ik dat Sinner toch zonder problemen zal winnen.

Top van Blockx, komt voor het eerst in de top-200.
Van een lager niveau, den Bailly, had ook geen vette start van zijn seizoen in Monastir, maar vandaag toch relatief vlot het eerste reekshoofd Cadenasso (nr 446) geklopt met 6-2 6-3. Laat ons hopen dat hij vertrouwen tankt en terug op niveau komt.

Keys kan ik minder goed inschatten in een echt goede dag kan die wel bijna even hard meppen als Sabalenka I guess.
Keys zowaar dus een slam winnares, had je dat op voorhand gezegd twee weken terug er hadden er weinig het geloofd denk ik.

Wel een verdiende winnares en zeker niet gestolen als je onderweg Collins, Rybakina, Svitolina, Swiantek en nu ook Sabalenka kan kloppen. Had het niet gemerkt, maar ze won net voor de AO ook Aidelaide al. Duidelijk in goede vorm, alleen zal het bij Keys de vraag blijven hoelang ze deze vorm weet aan te houden.

Bailly finale in Monastir, kleine stapjes ;)

Terug
Bovenaan