Tennis

Djokovic krijgt nu ook veel shit op social media over zich waar veel mensen beweren dat hij zijn blessure zou "faken" en het allemaal opgezet spel is.

Hij heeft om de haat te stoppen zijn MRI scan publiekelijk bemaakt. Het is toch erg als je dat al moet beginnen doen.

Maar ja 'haters' heb je overal. De beste stuurlui staan aan wal en **** posten is gemakkelijk.

Sinner zoals verwacht zijn 3e Grand Slam titel bij elkaar gemept. Beginset van de AO tegen Schoolkate afgestaan en ook nog die tweede set tegen Rune tijdens zijn appelflauwte, maar verder dominant alles in drie sets gewonnen. Veel standvastiger momenteel dan een Alcaraz. Blijft ook ruim op nr. 1 staan.

Blockx!!!!! Challenger nummer 2 is binnen. Klopte Draxl met 7-5 6-1 en stormt nu al naar plek 146.
Minder nieuws voor Bailly, die kon de ervaren Echargui niet kloppen in de finale. En ook Colson kon geen zege pakken, hij verloor de M25 in Doha van Merida, 6-4 6-2.

Veel standvastiger momenteel dan een Alcaraz. Blijft ook ruim op nr. 1 staan.
Natuurlijk ook gewoon 2 jaar ouder, toch niet te onderschatten. Alcaraz nog altijd maar 21 jaar, als die blessurevrij kan blijven... Maar wel een heerlijke tijd als tennisfan door die jonge garde die het tennis domineren.

Maar wel een heerlijke tijd als tennisfan door die jonge garde die het tennis domineren.
De oude garde (Roger, Rafael en Novak) die het tennis domineerden was dan géén heerlijke tijd als tennisfan? Ik kijk er alleszins toch wat met heimwee op terug... Dit is ook een leuke tijd, daar niet van, maar ik vind het niet per se "heerlijker" dan daarvoor.

De oude garde (Roger, Rafael en Novak) die het tennis domineerden was dan géén heerlijke tijd als tennisfan? Ik kijk er alleszins toch wat met heimwee op terug... Dit is ook een leuke tijd, daar niet van, maar ik vind het niet per se "heerlijker" dan daarvoor.
Raar om dat als conclusie daaruit te halen, dat beweer ik toch helemaal niet? Mijn punt is dat de generatie 2000 veel interessanter, beter en toffer om volgen is dan wat er uit de jaren '90 is gekomen qua tennis. En na het afscheid van Federer en de vele blessures van Nadal zijn er wel enkele jaren geweest waar het mij iets minder kon bekoren. Zo'n Djokovic vind ik maar weinig aan, wat zijn palmares ook moge zijn.

En intussen wacht David nog steeds op zijn eerste overwinning sinds oktober in Basel...

Het was al beter dan in Australië maar hij mag wel stilaan eens beginnen punten pakken anders moet alles weer in het najaar gebeuren.

Lol Bergs wint match nadat hij bij 6-5 derde set en een break voor hem bij het vieren Garin raakt die weigert verder te spelen en Chili krijgt een game penalty waardoor België 3-1 de ontmoeting wint.

Lol Bergs wint match nadat hij bij 6-5 derde set en een break voor hem bij het vieren Garin raakt die weigert verder te spelen en Chili krijgt een game penalty waardoor België 3-1 de ontmoeting wint.
Wel jammer dat het zo moet eindigen. Chili zal wel klacht indienen maar dat gaat 99 kansen op 100 tot niets leiden. De scheids heeft beslist en het bij een waarschuwing gehouden.

Toch een einde in mineur zo.

Jammer idd., maar dat was nu toch ook echt niet nodig van Bergs. Zal er zelf nu ook wel slecht van zijn ongetwijfeld.

Anderzijds en losstaand van vandaag is die Garin wel altijd al een zagevent geweest op de Tour.
Die jongen kijkt ook altijd zo triestig, precies of hij leeft tegen zijn goesting.

Bergs mag volgens mij echt blij zijn dat hij niet zelf gediskwalificeerd werd. Toch echt vreemd wat daar gebeurde. Show hoort er bij Bergs bij, maar soms denk ik dat z'n energie meer in zijn tennis gestoken moet worden. :oi22:

Bailly, M15 titel in Monastir. Hij won van Branko Djuric, toch een goede junior geweest, met 6-4 6-2. Stijgt bijna 100 plaatsen en is nu 623e.

Collignon op de hoofdtabel van Marseille geraakt, helaas voor hem ook hier van korte duur. Medjedovic met 6-3 6-4 te sterk. Vorig jaar was Raphael indoor nog in drie sets te betere van hem. Niveau zit dus nog niet goed, hopelijk kan hij op de challener van Pau volgende week nog eens winnen.

Coppejans slaagt er voorlopig niet in om zijn goede vorm van eind vorig jaar door te trekken. Is nu ook weer op een ander niveau dan M15/25 natuurlijk. Vorige week eerste ronde opgave in Chennai en nu in de qualies eruit in Delhi. Volgende week nog een kans in Pune, anders gaat het een duur reisje worden vrees ik. Al gaat hij wel nog dubbelen met Geerts die zowaar nog eens een eerste ronde overleefde op een Challenger.
Van De Loore geen spoor sinds zijn M25 in Hazebrouck hoewel die dringend wat punten moet verdedigen.

Straks speelt Zizou in Marseille zijn eerste ronde tegen een Franse qualifier, zijn wederoptreden sinds de Davis Cup...

Mooie win tegen Borges. Nu QF tegen Zhang die 10 plaatsen hoger staat maar toch geen onhaalbare kaart voor Zizou.

Schwartzman 'El peque ' daarnet zijn laatste wedstrijd gespeeld. Altijd veel respect gehad voor die gast. Chapeau voor zijn carrière.

Terug
Bovenaan