Tennis

Bergs weer een marathon ervan gemaakt vannacht, hopelijk recupereert hij goed voor zijn tweede ronde
Hij toont dit jaar wel dat zijn conditie dik in orde is. Hij is dit jaar duidelijk top-100 niveau waardig.
Hopelijk trekt hij dit door naar de toekomst en kan hij tevens zijn niveau nog een beetje opkrikken.

De juiste fysieke begeleiding is wel merkbaar idd, absoluut top-100 dit jaar, top-70 zelfs. Nu moet hij die ups and downs tijdens een match proberen te vermijden, je merkt vaak na een gewonnen set concentratieverlies en na een verloren set is de juiste focus er wel. Die verloren energie kan hij goed gebruiken en dan is top-50 mss niet eens zo ver af?

Ik denk dat ik zowat de enige was die hier Goffin nog verdedigde.
En terecht. Het is één van de weinige topspelers die echt tennist. Ik bedoel daarmee dat hij echt punten geduldig kan opbouwen en afwerken (hij teert niet op een harde FH, serve of N+1 bal).
Zijn dubbelhandige BH is één van de mooiste op de ATP tour.

Staat de afgelopen weken vol zelfvertrouwen te spelen en straalt dat ook uit.

Nu tegen Machac. Moeilijke opgave, maar dat is elke match op grandslam niveau.

Springt nu over Bergs naar plaats 63 in de live ranking. Hij staat nu te spelen als een top 50 speler.

Ik denk dat ik zowat de enige was die hier Goffin nog verdedigde.
En terecht. Het is één van de weinige topspelers die echt tennist. Ik bedoel daarmee dat hij echt punten geduldig kan opbouwen en afwerken (hij teert niet op een harde FH, serve of N+1 bal).
Zijn dubbelhandige BH is één van de mooiste op de ATP tour.

Staat de afgelopen weken vol zelfvertrouwen te spelen en straalt dat ook uit.

Nu tegen Machac. Moeilijke opgave, maar dat is elke match op grandslam niveau.

Springt nu over Bergs naar plaats 63 in de live ranking. Hij staat nu te spelen als een top 50 speler.
Goffin is zijn talent natuurlijk niet verloren he :D Dus als hij top is zoals nu dan is hij nog steeds onze beste Belg.
Er waren gewoon twijfels of hij de top nog kon halen en met zijn vorige entourage lukte dat niet meer. Soms 'klikt' het gewoon niet meer en is het 'op' hé.

Maar een frisse wind heeft hem duidelijk goed gedaan :)

Ja Bergs verloren.

De reden volgens hem: Ziek geworden in het midden van de nacht (na een zware marathonmatch bij 35 graden). Daarna door medicatie toch weer paraat voor de strijd van 3,5 uur maar dan op de cruciale momenten (in set 3 vooral) iets te veel fouten gemaakt.

Dus hij was al bij al tevreden over zijn vormpeil en zijn weerbaarheid maar hij begrijpt dat om richting de top-50 te gaan er nog werk op de plank ligt.

De reden volgens hem: Ziek geworden in het midden van de nacht (na een zware marathonmatch bij 35 graden). Daarna door medicatie toch weer paraat voor de strijd van 3,5 uur maar dan op de cruciale momenten (in set 3 vooral) iets te veel fouten gemaakt.
Imho ook niet al te slim om te gaan dubbelen, wetende uit het verleden dat hij een opeenvolging van matchen niet bijzonder goed verteert en al een vijfsetter had gespeeld (die overigens al een uur vroeger gedaan kon zijn).

Vertrouwen doet veel op dit niveau en het moet soms ook wat meezitten.

Van de Zandschulp sloeg de voorbije maanden op geen ei op ATP level en speelde zelfs weer Challengers (waar hij o.a. verloor van Collignon). Nu klopt hij hier Alcaraz in straight sets.

De draw ziet er nu echt vreemd uit met al die reekshoofden weg, vooral tweede en vierde kwart liggen heel open en kunnen alle kanten op.
En Dimitrov hoe sterk staat die te spelen zeg! Zou het dan toch een keer lukken op zijn 33ste of gaat hij weer choken op het moment van de waarheid?

Jeline Vandromme serieus tot het gaatje moeten gaan als vijfde reekshoofd in haar eerste ronde tegen qualifier. Hoewel dat bij de juniors niet zoveel zegt want die Efremova heeft als 14-jarige op de ITF tour al een W15 gewonnen. (5de jongste winnares ooit).

En Dimitrov hoe sterk staat die te spelen zeg! Zou het dan toch een keer lukken op zijn 33ste of gaat hij weer choken op het moment van de waarheid?
Helaas moest hij geblesseerd opgeven. Daarmee is de unieke kans op een GS titel weg :cry:

Spijtig idd., wel onverwachte semi's met Big Foe tegen Fritz en Sinner-Draper.
Vandromme intussen ook uitgeschakeld in R3, 5 van de 8 meisjes in QF komen uit de VS.

Niemand die de Davis Cup volgt?
Mooie win toch tegen de Hollanders die ik individueel toch wel hoger inschat.
Italië wordt een maatje te groot vrees ik.

Niemand die de Davis Cup volgt?
Mooie win toch tegen de Hollanders die ik individueel toch wel hoger inschat.
Italië wordt een maatje te groot vrees ik.
Ja ik heb de match van Zizou min of meer gevolgd. Hij was vrij goed.

Zizou op (een hoog) niveau maakte natuurlijk een groot verschil uit.
Toen het 1-1 werd waren de kansen eerder 50/50. Daarvoor gaf ik de Nederlanders meer kans.

Terug
Bovenaan