Tennis

Dat is de zoveelste sportman die niet weet wat hij nu in godsnaam moet doen in zijn leven. Die vallen in een diep gat en zijn radeloos. Ik snap die mensen wel, er zal nooit nog iets hun die high geven van bv een grand slam te winnen.

Zizou heeft nipt verloren vandaag (na eerder 2x winst). Maar ja hij kan het natuurlijk niet elke keer opnieuw helemaal alleen doen.

Noch Blockx, Noch Colignon konden 1 match winnen. Ik hoop dat vooral Blockx nog een beetje groeit in de toekomst en dan kan België nog eens iets betekenen in de Davis Cup. Nu is het nog te weinig, zeker als David er niet bij is.

Zizou heeft nipt verloren vandaag (na eerder 2x winst). Maar ja hij kan het natuurlijk niet elke keer opnieuw helemaal alleen doen.

Noch Blockx, Noch Colignon konden 1 match winnen. Ik hoop dat vooral Blockx nog een beetje groeit in de toekomst en dan kan België nog eens iets betekenen in de Davis Cup. Nu is het nog te weinig, zeker als David er niet bij is.
Blockx verliest 5-7 3e set tegen wereldtopper Berritini...

Goffin gaat liever naar ATP Stockholm ipv naar Antwerpen waar hij op handen gedragen werd en gesteund werd.
Ja man...

Blockx verliest 5-7 3e set tegen wereldtopper Berritini...
Ja natuurlijk maar verlies is verlies. Daar kraait over een jaar geen haan meer naar tegen wie dat ook alweer was.

Vandaar dat ook zeg dat ik hoop dat hij die volgende stap nog kan zetten. Wil België opnieuw stappen kunnen zetten in de David Cup en daar een rol in spelen gaan we hem nog dikwijls nodig hebben in de toekomst :)

David en de Antwerpen 250 is zelfs in zijn prime nooit een echt goede match geweest. Heeft daar nooit echt potten gebroken en meestal zelfs vrij vroeg uitgeschakeld.

Blockx is precies de enige die actief is deze week op ATP niveau. Hij moet de rest van het jaar nog redelijk wat punten verdedigen na 3 ITF25 overwinningen vorig jaar en een halve finale in een CH75.

Terwijl Blockx en Collignon weer voorbij de eerste ronde van een challenger geraakten, mocht Bailly meteen naar huis in een M25. W/L van 6/10 sinds hij terug is van College Tennis, waar hij het tennissen verleerd lijkt. 😔

Knap hoor van Alexander tegen Shapo. De Canadees zit niet in de beste flow maar is toch een ex-top10 van 25j. en zeker geen has been.
Zizou ook op de main draw in Bejing, was niet evident tegen Moutet altijd een loterij hoe je hem gaat hebben. Mag direct aantreden tegen Musetti...

Blockx wint ook nog Lajal. Verliest halve finale tegen Fearnly, zeker geen schande want die leunt dicht aan tegen de top 100, ookal ken ik hem niet.

Blockx die gaat er wel komen denk ik...

Blockx die gaat er wel komen denk ik...
Ik ken er persoonlijk een paar die heel goed zijn in tennis, maar niet genoeg om er van te leven. Ik hoop oprecht dat ze ooit eindigen zoals kennissen van mij die top-30 vrouwen trainen.

ttz ze touren mee als sparring partner met hun en hebben echt een mooi leven. Lees: betaald worden om te reizen van U.S. Open naar Australian Open en nog geld overhouden.

Ik spreek over A-spelers die 35+ jaar zijn

Fearnley is niet slecht, beetje een laatbloeier, heeft in goed een maand 2 Challengers gewonnen en vandaag misschien een derde.
Maar ik denk dat Alexander die binnenkort wel aankan. Vergeet niet dat hij nog maar 19 jaar is.
Collignon speelt trouwens ook finale vandaag.

Coachen op een deftig niveau is idd. een mooie job, maar ook wel heel vluchtig want sommigen wisselen sneller van coach dan van snaren bij manier van spreken.
Maar meestal zie ik die subtoppers ergens in een club eindigen waar ze dan de favoriete privé-coach zijn van dames van middelbare leeftijd die na 25 jaar tennissen nog altijd maar 20 punten ofzo hebben. Da's dan net iets minder glamourous dan WTA-tornooien afschuimen. 😆

Collignon gisteren in drie sets verloren van Ritschard in de finale... Gaat weer een heel wat plaatsen omhoog in de ranking, nu voorlopig 164e. :)

En als het goed is, zeggen we het ook! Bailly klopte 3e reekshoofd Franco Agamenone in Italië, nog nooit van gehoord, maar in 2022 toch nummer 108. Moet zowat zijn beste overwinning van het seizoen zijn.

Agamenone is in feite een Argentijn die paar jaar geleden via familiebanden Italiaan is geworden.
Geen slechte speler op CH niveau maar veel geblesseerd en ook wat controversieel in de zin van al eens een jaar dopingschorsing gehad en ook soms wat twijfelachtige uitslagen vroeger...
Bailly speelt nu QF in Sardinië tegen een sterk serverende Oekraïener die 200 pl. hoger staat, ben eens benieuwd of er wat beterschap is.

Zeer sterke overwinningen weer van Goffin en Bergs in China. Allebei zowat tegelijkertijd de weg naar boven ingezet met uitstekend tennis.
Staan in elkaars buurt op plaats 66 en 68 in de live rankings.

Nu Musetti en Dimitrov. Normaal gezien een maatje te groot, maar wie weet in deze vorm?

Jammer van Zizou, maar hij zit echt niet zo heel ver van een overwinning tegen een top 10 speler. Kwestie van tijd.

Goffin staat vol zelfvertrouwen te spelen. Nog maar eens een bevestiging dat mensen hem hier veel te vroeg hebben afgeschreven. Ja hij ging door een mindere periode, maar dat hij daarom moest stoppen?

Nu tegen Giron. Een speler dat ik graag zie spelen, wordt een interessante wedstrijd.

Idd, die eerste zege tegen een echte topper komt er voor Zizou wel aan... vooral jammer dat zijn match onderbroken werd want hij stond toen goed te spelen.
Heel mooie zege van Goffin, duidelijk beterschap sinds hij verlost is van Gigounon! :)

Beetje teveel decompressie na het binnenhalen van set 2 imho. Verloop van de match idd. niet in Zizou zijn voordeel en dan te laat in set 3 weer zijn goed niveau teruggevonden. Maar Dimitrov was ook goed natuurlijk. Speelt zijn beste seizoen in jaren.

Giron zou op papier haalbare kaart zijn maar David heeft er nog nooit van gewonnen, 1ste onderlinge ontmoeting nog gezien in Antwerpen.
Het is een kerel die blijft lopen en je bent er nooit klaar mee.

Giron zou op papier haalbare kaart zijn maar David heeft er nog nooit van gewonnen, 1ste onderlinge ontmoeting nog gezien in Antwerpen.
Het is een kerel die blijft lopen en je bent er nooit klaar mee.
David kan 1ste winst op Giron afvinken.
Zoals verwacht ging het een moeilijke strijd worden.
Alle 2 heel sterke baseline spelers. Giron met de iets betere FH en serve.
Goffin met de betere BH (met momenten echt genieten) en puntopbouw.

Plaats 60 op de live rankings en nu ofwel Zverev ofwel Griekspoor.

Stond vooral heel goed te retourneren.
Idd. opvallende statistiek:
Average 1st service speed Goffin: 172 km/u
Average 1st service speed Zverev: 208 km/u

Maar wel:
Service points won: Goffin 61%, Zverev 57%
Haalde dus geen voordeel uit zijn veel hardere service

En nog opvallender:

Net points won: Goffin 90% (!!), Zverev 46%

Terug
Bovenaan