Feit, maar toch toch vlotter gewonnen ten opzichte van sommige van haar eerdere wedstrijden.Ze moest nu wel maar tegen Schmiedlova he, nummer 65 ofzo in de wereld. Heeft nu niet zo direct veel waarde.
Het is altijd moeilijk om bepaalde generaties te vergelijken, maar Sabalenka, Gauff en Rybakina zijn toch ook geen pannenkoeken vind ik. Tegen die eerste twee heeft ze overigens een duidelijke H2H in haar voordeel. Tegen Rybakina dan weer niet, maar die ligt haar ook iets minder qua speelwijze.'t Is dat ze zo bezweken is aan de druk, dat ik met die stelling afkwam dat ze toch niet zo'n grote is. Ze is uiteraard de beste momenteel, maar dat ligt meer aan de zwakte van het deelnemersveld. 5 GS geeft een vertekenend beeld, 4/5 zijn op RG.
4 op 5 zijn idd op RG, maar uiteindelijk is dat toch ook gewoon een Grand Slam zoals de rest, dus ik weet niet of ik die opmerking van "vertekenend beeld" terecht vind. Dat is zoals bij Nadal zeggen dat er 14 van de 22 op RG zijn.
Zo had ik het dus niet begrepen, maar ik vind het een beetje onzinnig om die momenten tijdens een wedstrijd aan te halen. Uiteindelijk gaat het om het eindresultaat. Elke topspeler krijgt wel eens kletsen bij momenten tijdens een wedstrijd om die vervolgens toch nog te winnen. Ik wil niet weten hoe vaak Djokovic 2-0 heeft achtergestaan in een Grand Slam tegen een 'nobody', om die vervolgens toch winnend af te sluiten.Ik zeg niet dat ze 4x verloren heeft, wel dat ze 4x kletsen krijgt tijdens een wedstrijd. Ze heeft het nog 2x kunnen rechttrekken. Eerste keer was tegen Osaka op RG, dan tegen Putinceva op Wimbledon, dan tegen Collins in de vorige ronde dat ze in die 2e set van het kastje naar de muur gespeeld werd en dan gisteren tegen Zheng.
Ik zal niet ontkennen dat Swiatek bij momenten tennisles heeft gekregen van Osaka op RG bv., maar je moet het natuurlijk wel kunnen volhouden. Swiatek kraakte daar langs alle kanten, maar ze is nooit gebroken en heeft uiteindelijk de partij naar zich toegetrokken. Toch ook een teken van haar klasse en haar betere mentale weerbaarheid ten opzichte van vroeger (die ze dan gisteren helaas niet had of toch niet kon aanspreken).
Klopt en ik heb het ook een beetje verkeerd gezegd in mijn vorige post, maar in die partijen lagen haar winners wel meer in balans met haar UE's, wat gisteren duidelijk niet het geval was. Ze sloeg volgens mij 3x meer UE's dan winners gisteren. Dat bedoelde ik met dat het niet van haar gewoonte was. Het contrast daarin was te groot.Iga heeft overigens in 4 van haar laatste 13 wedstrijden meer dan 30 UE geslagen. Dat is 30%. Ook vandaag weer 15 UE, dubbel zoveel als haar tegenstander. Lijkt mij net wel haar gewoonte te zijn, veel UE maar toch winnen omdat tegenstand het vaak laat afweten. Maar wanneer de tegenstand dan effectief heel goed speelt, topniveau, zoals Osaka, Putinceva, Collins en Zheng, wordt Iga gewoon weggeblazen.
Of wel had ze gisteren een complete non-match (die ze heel zelden heeft op gravel) of wel is ze bezweken onder de druk om het goud te pakken (ik neig eerder naar dit). Ik denk ook echt dat indien deze partij twee maanden terug werd afgewerkt op RG, ze deze probleemloos zou winnen.
Ik vind op zich je vraagstelling niet onlogisch of onterecht, want ik vraag mij soms ook af hoe Swiatek het zou doen in een andere generatie, maar ik vond je post alleszins wat te streng om dat te concluderen na een verloren wedstrijd op de OS. Die OS zijn sowieso iets aparts. Ene Novak Djokovic speelt morgen pas voor de eerste keer om goud.Maar bon, misschien was ik gisteren gewoon wat te snel met kritiek door de teleurstelling.

en morgen eindronde dus afhankelijk van hoever we doorgaan gaat het krap worden om tegen 15u in Koksijde te geraken... Logica zegt dat Collignon dit gewoon vlotjes gaat winnen en dat het niet echt een match gaat worden.