Tennis

Hij heeft alles om een hele grote te worden. Zijn lichaam is mss nog het grootste probleem, heeft toch vaak (kleine) blessures.

Ik zag het 5j. geleden al toen ie nog vol acne stond :giggle:
Fysieke evolutie valt idd. af te wachten.
Maar ook van Nadal voorspelde men 10j. geleden al een korte carrière gezien zijn fysieke spelstijl en zie eens, hij speelt nog (hoewel het nu wel stilaan echt op is)

1e match sinds april, meteen 1e reekshoofd Cerundolo voor Blockx, en toch pas sneuvelen in drie sets. Komt wel weer goed met hem :)

Ja, wat pech met zijn loting helaas maar moet nog wat geduld hebben.
De Loore tegen Zapata Miralles is normaal ook geen cadeau maar is nu wel fors teruggevallen zie ik, vorig jaar nog ATP 37 en breekt niet veel potten de laatste maanden (maar Joris nu ook niet echt...)

Voor Zizou zit het er al op en de rest van de Belgen zit in Esch deze week op de M25 (buiten Geerts die doet een weekje Portugal...)
Van de Bailly's geen spoor.

Exit De Loore in 3 sets, zoals gezegd slechte loting in een voor de rest eerder mager bezette draw daar in Amersfoort als ik dat mag zeggen.
Geerts is second seed op de M25 in Portugal en mag nog wat in de zon blijven.
Van Assche weet precies ook van geen hout pijlen maken de laatste weken,, mocht weer direct inpakken tegen een qualifier.
Idem voor Hongaarse belofte Maroszan
@Gavin zijne maat Kyle Edmund probeerde het ook nog eens in Nottingham maar ging ten onder tegen een totaal onbekende Amerikaan met career high van 660. Denk dat het einde wenkt voor hem.

Mooie overwinning van Nadal tegen de altijd irritante Cam Norrie.
Zowat de beste match dat ik van hem heb gezien dit seizoen.

Onclin en Geerts beide hun finale verloren van beduidend lager geklasseerde tegenstanders.

Nadal sterk tornooi maar het onderspit gedolven in de finale.

Dit weekend gehoord dat Cagnina blijkbaar de ad-interim coach is van Sakkari, had het niet in hem gezien tbh.

Onclin en Geerts beide hun finale verloren van beduidend lager geklasseerde tegenstanders.

Had nog mijn twijfels bij Geerts om die finale te winnen, maar Onclin had dit toch altijd naar zich toe moeten trekken. Geeft aan dat hij nog altijd niet het niveau van vorig jaar haalt.
De Loore heeft deze week serieus wat punten te verdedigen... Als hij eruit gaat in R1, dan hebben we wss geen enkele Belg in de kwalificaties voor de US Open... 241 is net niet goed genoeg voor de cut off vrees ik.

Goeie zege van Goffin in Atlanta! Winnen van Shapovalov had ik hem niet aangegeven.

Shapo maar een schim van vroeger, af en toe nog eens flarden genialiteit maar er is toch iets mis.
Maakt uiteraard David zijn rekening niet.
Bij Shapo, FAA en zeker Rublev is het toch vooral mentaal denk ik want die mannen zijn stuk voor stuk wel geweldige tennissers.

Zowaar 3 op 3 voor de Belgen vandaag in weliswaar matig bezette Challengers in Zug, Tampere en Segovia

David valt net binnen de prijzen voor USO als allerlaatste rechtstreeks geplaatste met entry ranking 98.
Het zat er aan te komen voor De Loore, is maandag al 49 plaatsen gezakt. Ik vrees voor hem net een week te vroeg want bij de qualies kijken ze een week later dan de main draw voor de cut-off dacht ik.

4 op 4 zelfs ;) Blockx, De Loore, Onclin en Geerts wonnen. De Loore kan best toch kwartfinale of liefst halve finale halen, wil hij spelen op de US Open. Nu gestegen naar 234... dat kan met veel afzeggingen mss net lukken, maar liever wat buffer.
Wel goed om Blockx weer aan de winnende hand te zien :) Als hij in Zug wint, zit de US Open er ook nog in. :oi22:

Cut-off was vorige week al voor de maindraw, twee weken later, 29 juli, is normaal de cut-off voor de kwalificaties.

Bailly probeerde het nog eens op het M15 tornooi van Metzingen. Onderuit gegaan tegen de nummer 640 Wassermann met 6-2 6-3. :help: Als je al moet krassen om eens voorbij de eerste ronde in een M15 te geraken, dan ziet de toekomst er echt niet rooskleurig uit.

De Loore wat een tie break zeg :LOL: Brengt hem nu op 229 en er zit misschien nog iets meer in.
Voor de anderen was het bijltjesdag vandaag.
David start nu tegen Purcell, is een bijter maar wel nogal wisselvallig.

Als Bailly zijn resultaten vergelijkt met die van de andere top juniors uit zijn jaar (heb ze hier een tijd geleden al genoemd) dan moet hij toch stilaan beginnen door hebben dat er iets verkeerd aan het lopen is in zijn entourage. Twee seizoenen na elkaar underperformen is echt niet ok.

Terug
Bovenaan