Tennis

Iga kletsen aant krijgen van Putintseva of all people, gelet op hun voorgeschiedenis des te frappanter.

Dat Iga niet speciaal goed is op Wimbledon weten we, maar die Putintseva is tot deze jaargang anders ook nooit verder dan de 2e Ronde geraakt en heeft maar een winst % van 36% op Wimbledon. Iga deed met haar 69% wel bijna dubbel zo goed.

Collignon op een drafje naar de finale, bijna te gemakkelijk.... om het in de finale dan uit handen te geven in de derde set tegen Alves. Volgende week normaal gezien aan de slag in Kassel met ook Onclin op de entry list.

De Minaur die met een heerlijk matchpunt zijn eerste kwartfinale op Wimbledon behaalt, maar met dat matchpunt zichzelf ook leek te blesseren. Hij vierde amper, leek meteen ongerust te zijn. Leek een verrekking of iets met de heup.

Ja echt jammer wat Bailly betreft, maar ik stel me wel vaker de vraag waarom het in België heel vaak misgaat na de Junioren? Zowel bij de mannen als vrouwen. Zijn toch al een aantal spelers geweest die top waren in de Juniors maar nergens op de pro tour. Was jij ook al eens niet kritisch door vaak foute aanpak?

Blockx en Collignon lijken idd meeste kans te hebben momenteel. Onclin had in het voorjaar van '23 echt goede resultaten, maar sindsdien zelden uitschieters en zakt ook bijna uit de top-300.
Ja idd., heb mijn ervaring hier al verteld
Mijn frustratie als trainer was dat je gewoon geen instructeur B of A kan worden als je de Powerpoints van Tennis Vlaanderen (de vroegere VTV eigenlijk) niet strikt volgt.
Dit terwijl er meer dan 1 weg is naar succes. Een 12-jarige met een backhand als Medvedev bvb. hadden ze binnen een week doorgestuurd bij de VTV in Wilrijk. Hier zetten ze in op groepstrainingen waarbij de ene de andere moet omhoog trekken. Maar dat werkt niet voor iedereen imho en je leert de verkeerde/minder efficiënte dingen aan die niet voor elk type speler ideaal zijn.
Italië bvb. heeft 6 spelers jonger dan 23 in de top 100 staan en die jonge talenten blijven maar komen. Da's niet toevallig want FITP heeft hun hele opleidingssysteem omgegooid van centraal naar regionaal waar spelers rustig op hun eigen tempo kunnen groeien en pas 'nationaal' voor de leeuwen worden gegooid wanneer ze klaar zijn. Tennis en padel zijn daar ook 1 bond.

Laatst bewerkt:
De Minaur die met een heerlijk matchpunt zijn eerste kwartfinale op Wimbledon behaalt, maar met dat matchpunt zichzelf ook leek te blesseren. Hij vierde amper, leek meteen ongerust te zijn. Leek een verrekking of iets met de heup.
Spijtig idd.
Djokovic weer sjans maar hij kan er ook niet aan doen natuurlijk. Al was zijn gezaag na de winst tegen Rune er wel weer over imho.

Jeline Vandromme voor de tweede GS al goed op dreef. Dat 'zou' wel eens wat kunnen worden als alles wat meezit.

Spijtig idd.
Djokovic weer sjans maar hij kan er ook niet aan doen natuurlijk. Al was zijn gezaag na de winst tegen Rune er wel weer over imho.
Djoko heeft die negatieve energie helaas nodig. Hoe meer boe-geroep hoe beter hij speelt. Het prikkelt en inspireert hem blijkbaar.
Wie denkt dat je hem kan doen verliezen door luider te roepen die heeft het gewoon 'fout'.

Op dat vlak is het een rare vogel maar dat hij goed kan tennissen is een feit.

Djokovic heeft er toch zelf boegeroep van gemaakt... Dat interview was echt komisch en 's avonds het interview op de BBC waar hij het aftrapte, al helemaal. 'Het doet me niks' :rofl: Er is ook gewoon een reden Novak, dat je niet zo geliefd bent dan Federer en Nadal. Jammer dat hij een vrijgeleide krijgt naar de halve finale.

Vandromme ging er vorige week meteen uit in de eerste ronde in Roehampton, dus ik had weinig verwachtingen voor haar, maar derde ronde is wel goed. Vierde ronde lijkt haalbaar, maar Flora Johnson schakelde toch al het 7e reekshoofd uit. Hopelijk blijft ze groeien en is het geen tweede Costoulas. :unsure:

Helaas geen halve finale voor Vandromme, goed gestart maar te lage bp conversie en 9 DF's is gewoon ook te veel op dit niveau.

Ja jammer kwam nog wel terug van een break achterstand in de derde set, maar teveel UE's op beslissende momenten. Ik las ook dat ze het lastig zou hebben met de lage bounces op het gras door haar extreme FH grip.

Ik las ook dat ze het lastig zou hebben met de lage bounces op het gras door haar extreme FH grip.
Nog nooit op gelet in feite en op zich is dat ook niet per se slecht als ze zich daar goed bij voelt. Er zijn voor- en nadelen. Ik had gedacht dat ze dat in Wilrijk eruit zouden filteren. Maar dan las ik dat ze daar maar 5 maanden is gebleven en sindsdien haar eigen ding doet met zelf gekozen coaches. Top beslissing en waarschijnlijk dus niet toevallig dat net zij op doorbreken staat.

Hopelijk nummer 4 voor Alcaraz!!! 🤞

Misschien morgen ook Belgische finale in de M25 in Kassel, al is het verre van een zekerheid, de 4 topreekshoofden staan in de halve finales. Collignon weer moeiteloos bij de laatste vier, vandaag tegen 1e reekhoofd Guillen Meza. Onclin tegen Sultanov die precies geen enkel tornooi overslaat de laatste weken.

Misschien morgen ook Belgische finale in de M25 in Kassel, al is het verre van een zekerheid, de 4 topreekshoofden staan in de halve finales. Collignon weer moeiteloos bij de laatste vier, vandaag tegen 1e reekhoofd Guillen Meza. Onclin tegen Sultanov die precies geen enkel tornooi overslaat de laatste weken.
Onclin verschillende breekpunten in set 3 op 3-2 en 4-3 maar hij neemt ze niet en ja hoor, je ziet het zo aankomen, op 4-4 breekt Sultanov en serveert daarna uit. Zo'n matchen met toch een duidelijke voorsprong in total points won mag je gewoon niet verliezen als je een ranking wil om de slam-qualies mee te spelen. 2024 voorlopig geen bevestiging van Onclin zijn doorbraak maar eerder een jaar van stagnatie.

Collignon in een dik uur klaar met die Ecuadoriaan. Zonder tegenslag wint die morgen op zijn één been.

Jammer dat Collignon vorig jaar vanaf Wimbledon geblesseerd geraakte... had volgens mij heel vlotjes binnen de top-200 gestaan. Hij kan nu ook alleen nog maar stijgen tot het einde van het jaar.

Blockx had kwalificaties in Bastad kunnen spelen, maar koos toch voor Amersfoort volgende week, beste keuze ook. Coppejans gaat het binnenkort ook opnieuw proberen, hij staat op de entry list van Tampere.

Collignon in een dik uur klaar met die Ecuadoriaan. Zonder tegenslag wint die morgen op zijn één been.
Yep, 6-1 6-4 en het had in de tweede set nog sneller gedaan kunnen zijn. Zal rond plek 304 uitkomen en hij heeft zo weer meer kansen om challengers te spelen. Momenteel is hij te goed voor deze ITF tornooien.

Terug
Bovenaan