Tennis

Geen enkele Belg rechtstreeks de kwalificaties cut off gehaald voor de US Open, maar Coppejans gaat er zijn PR gebruiken. De Loore is de enige andere Belg die nog kans maakt, hij is de 5e alternate. Dat wordt lastig.

Blockx vandaag gewonnen van Dougaz in Porto, evenaart zo zijn hoogste ranking. Aan de andere kant, krasselde Bailly vandaag op een M25 in Duitsland wat games bij elkaar, maar wéér niet voorbij de eerste ronde en dat tegen het nr 930 Rottgering. Het wordt triestiger met de week.

Onclin gisteren gewonnen in Luedenscheid van Zapata Miralles, ooit nog top-40 en begin dit jaar top-100. En Collignon ook naar de tweede ronde, komt opnieuw de top-300 binnen.

Wat een diefstal! Bal die duidelijk op de lijn is en Murray die onsportief een verkeerde bal aangeeft en de ref die er in loopt. Murray die vlak erna fijntjes de correcte markering wegveegt.

Als dedicated dubbel koppel die op slam niveau speelt, mag je in feite nooit verliezen van zo'n ad-hoc koppel waarvan geen van beide echt een dubbelaar is. Maar goed ja, het is al vaker nét niet geweest voor G/V, kans verkeken, let's move on.

De Loore staat minstens een uur te lang op de baan tegen een verschrikkelijk irritante Fransman (pleonasme :giggle: ) Valentin Royer die na elke UE 'Alllleeeeeeeez" schreeuwt.
Coppejans gaat idd. net als 4 andere PR's zijn 22k gaan oprapen in New York. Je kunt bedenkingen hebben bij het hele systeem maar geef ze maar eens ongelijk natuurlijk...

Iga weer aan't schipperen op randje uitschakeling terwijl het op haar favoriete ondergrond is en ze toch een heel gemakkelijk parcours naar finale heeft.
Lijkt me eens te meer een teken dat die eigenlijk helemaal niet zo goed is, maar gewoon meeval heeft wat kwaliteit van de tegenstand betreft. Van zodra er eens eentje op niveau speelt, schiet er van Iga niks meer over. Van 4-0 naar 5-6, terwijl ge de vorige set ook al 6-2 aangesmeerd gekregen hebt. Een keer een offday overkomt iedereen, maar dit is al de 4e keer op een kleine 2 maanden dat die van concurrenten zo'n zware cijfers aangesmeerd krijgt. Spijtig, want iedereen in Polen had gedacht dat dit de enige gouden medaille was die ze zeker konden krijgen.

Collignon blijft in de winning mood.
De Loore mist setbal in set 1 maar verliest TB en daarna ook set 2 tegen oude rot Kukushkin.

Gisteren ook al heel goede zege van Raphael. Na Bergs en Goffin de beste Belg. Staat alweer voor Onclin in de ranking en hij moet tot het einde van het jaar niks verdedigen. :) Die gaat aan dit tempo weer richting top-200. :)

Iga weer aan't schipperen op randje uitschakeling terwijl het op haar favoriete ondergrond is en ze toch een heel gemakkelijk parcours naar finale heeft.
Lijkt me eens te meer een teken dat die eigenlijk helemaal niet zo goed is, maar gewoon meeval heeft wat kwaliteit van de tegenstand betreft. Van zodra er eens eentje op niveau speelt, schiet er van Iga niks meer over. Van 4-0 naar 5-6, terwijl ge de vorige set ook al 6-2 aangesmeerd gekregen hebt. Een keer een offday overkomt iedereen, maar dit is al de 4e keer op een kleine 2 maanden dat die van concurrenten zo'n zware cijfers aangesmeerd krijgt. Spijtig, want iedereen in Polen had gedacht dat dit de enige gouden medaille was die ze zeker konden krijgen.
Ik vind dit toch erg streng hoor. Ik heb de partij nu niet gezien gisteren, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat de druk van de natie (jouw laatste zin dus) haar parten heeft gespeeld. Het feit dat ze nu vlotjes die bronzen medaille toch binnenrijft lijkt dat toch te bevestigen.

Het is moeilijk om periodes met elkaar te vergelijken, maar ze is toch echt wel de beste van de huidige generatie tennisspelers. Op haar 23e al 5 Grand Slams gewonnen en vooral haar WTA-finals van vorig jaar vond ik indrukwekkend, waar ze werkelijk de vloer aanveegde met de tennistop van dat jaar.

Wat je zegt klopt overigens niet: in de afgelopen 2 maanden heeft ze maar 2x verloren. Gisteren dus en dan vorige maand op Wimbledon, wat overigens haar minst goede ondergrond is.

Edit: Als ik trouwens snel even de statistieken bekijk, zie ik toch vooral heel veel UE's bij Swiatek. Dat is sowieso al niet van haar gewoonte, dus die heeft duidelijk onder haar niveau gepresteerd.

Laatst bewerkt:
Ik vind dit toch erg streng hoor. Ik heb de partij nu niet gezien gisteren, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat de druk van de natie (jouw laatste zin dus) haar parten heeft gespeeld. Het feit dat ze nu vlotjes die bronzen medaille toch binnenrijft lijkt dat toch te bevestigen.

Het is moeilijk om periodes met elkaar te vergelijken, maar ze is toch echt wel de beste van de huidige generatie tennisspelers. Op haar 23e al 5 Grand Slams gewonnen en vooral haar WTA-finals van vorig jaar vond ik indrukwekkend, waar ze werkelijk de vloer aanveegde met de tennistop van dat jaar.

Wat je zegt klopt overigens niet: in de afgelopen 2 maanden heeft ze maar 2x verloren. Gisteren dus en dan vorige maand op Wimbledon, wat overigens haar minst goede ondergrond is.

Edit: Als ik trouwens snel even de statistieken bekijk, zie ik toch vooral heel veel UE's bij Swiatek. Dat is sowieso al niet van haar gewoonte, dus die heeft duidelijk onder haar niveau gepresteerd.

Ze moest nu wel maar tegen Schmiedlova he, nummer 65 ofzo in de wereld. Heeft nu niet zo direct veel waarde.
't Is dat ze zo bezweken is aan de druk, dat ik met die stelling afkwam dat ze toch niet zo'n grote is. Ze is uiteraard de beste momenteel, maar dat ligt meer aan de zwakte van het deelnemersveld. 5 GS geeft een vertekenend beeld, 4/5 zijn op RG.
Ik zeg niet dat ze 4x verloren heeft, wel dat ze 4x kletsen krijgt tijdens een wedstrijd. Ze heeft het nog 2x kunnen rechttrekken. Eerste keer was tegen Osaka op RG, dan tegen Putinceva op Wimbledon, dan tegen Collins in de vorige ronde dat ze in die 2e set van het kastje naar de muur gespeeld werd en dan gisteren tegen Zheng.

Iga heeft overigens in 4 van haar laatste 13 wedstrijden meer dan 30 UE geslagen. Dat is 30%. Ook vandaag weer 15 UE, dubbel zoveel als haar tegenstander. Lijkt mij net wel haar gewoonte te zijn, veel UE maar toch winnen omdat tegenstand het vaak laat afweten. Maar wanneer de tegenstand dan effectief heel goed speelt, topniveau, zoals Osaka, Putinceva, Collins en Zheng, wordt Iga gewoon weggeblazen.

Maar bon, misschien was ik gisteren gewoon wat te snel met kritiek door de teleurstelling.

Terug
Bovenaan