Tennis

Dat is dan ook weer nogal streng meerdere jaren top tien, diverse atp titels, heel wat Daviscup matchen gewonnen, atp finals gehaald, de grote drie minstens een keer geklopt, ... .

Nu goed neemt niet weg dat ik het toch somber inzie qua terug bereiken van het niveau dat hij ooit haalde. Dat in combinatie met een sterke nieuwe generatie doet me niet meteen het beste verhopen voor zijn verdere carrière.
 
Hoe groot is de leegte na Goffin eigenlijk?
Bij de mannen vrees ik helaas behoorlijk groot... . Bergs is waarschijnlijk iets van het beste maar die blijft hangen voorlopig. Coppejans is 26 en blijft ook hangen, Bemelmans etc dat is ook bijna einde carrière en uiteraard niet niveau Goffin.

Het dubbelduo Gille-Vliegen sluit wel aan bij de subtop.
 
Had hij 1 van die matchpunten benut of tegenstander een unforced error gemaakt dan sprak iedereen over een lastige match maar meer niet. In the end heeft hij het gewoon zelf weggegeven.
 
Kempen vandaag kipkap gehakt gemaakt van Costoulas en het toernooi gewonnen.
Kempen moest vandaag normaal gezien opnieuw aan de bak tegen Costoulas in de eerste ronde, maar ze heeft forfait gegeven. Veel matchen op een rij blijft blijkbaar een probleem voor haar.
 
Waar zitten de talenten uit de generatie kinderen die massaal begonnen te tennissen +- 15-20 jaar geleden tijdens de hoogdagen van het Belgische tennis? Die zouden momenteel toch aan de oppervlakte moeten komen? 😶
Zo werkt het niet vrees ik. Kijk naar de rankings bij de mannen (atp, itf en juniors) en je ziet dat er bitter weinig in de pijplijn zit. Ik zie dat op korte termijn niet veranderen helaas.
We hadden wereldtoppers bij de jeugd 10j. geleden (De Loore, Coppejans, Cagnina) maar het is er om verschillende redenen niet of te weinig uitgekomen.
 
Bij de mannen vrees ik helaas behoorlijk groot... . Bergs is waarschijnlijk iets van het beste maar die blijft hangen voorlopig.
Is vandaag in de H2H voor de tweede keer op rij geklopt door Arnaud Bovy, jaartje jonger dan Bergs. Ken hem niet zo goed, maar weet niet of daar wat in zit? Speelde vorige week de finale van M15 in Sharm El Sheikh.

In Antwerpen zo goed spelen, maar op die kleine tornooitjes lukt het dan toch niet...
 
T was in set 1 ook niet van harte maar Mertens toch naar ronde drie als enige Belg weliswaar maar toch.

Ik weet ook niks over Bovy @WimJ . Is precies wel behoorlijk bezig idd.
 
Volgende ronde wel andere koek met Bencic, al heeft zij vorig jaar amper gespeeld. Mertens nu wel twee matchen niet echt super gespeeld, maar voldoende om telkens door te stoten. Hopelijk geen zware dubbel morgen, zodat ze fris aan de bak kan in de derde ronde.
 
Het is wel wennen met die volautomatische line calls. Jammer dat ze sommige close calls toch niet snel op het scherm laten zien.

EDIT Ze mogen blijkbaar wel om een replay vragen. :) Is dat ook beperkt zoals bij het aantal challenges?
 
Wil ik ook wel weten... maar m'n Italiaans is niet om over naar huis te schrijven :D Duurde best lang hun discussie. Las op twitter dat Fognini dikwijls 'lucky shot' riep tijdens de match... Misschien ook daarom? Hij is natuurlijk niet het braaf engeltje.
 
Terug
Bovenaan