Tennis

Hotel Quarantaine medewerker in Melbourne test zelf positief! Iedereen moet weer op de kamer blijven totdat ze een negatieve test kunnen voorleggen... Geen tennis dus morgen in Melbourne.
 
Goffin is zeker geen top-15 materiaal meer (sinds COVID), maar die jonge gast waar tegen hij speelde is amper 17 jaar en won tot nu toe AL zijn partijen tegen een top-100 speler. Hij is dus wel beter dan zijn ranking doet vermoeden en hij zal snel in de top-100 staan. Mark my words.

Mss de opvolger van ene Nadal? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Met de isolatie van de spelers/speelsters vandaag, liggen ze nogal achterop het schema voor alle tornooien die momenteel doorgaan in Melbourne. En dan is er nog het slechte weer dat verwacht wordt vrijdag, daarom is beslist om bij WTA matchen te werken met een derde set Super Tiebreak. Ik ben daar niet zo'n fan van, maar gezien de omstandigheden denk ik dat het een noodzakelijk kwaad is om iedereen toch meer matchritme te geven met het oog op de AO.
 
Costoulas is momenteel haar tweede W15 aan het spelen en net als de eerste keer staat ze in de kwartfinales. Won vandaag van Sema, die ooit toch rond de 100e plaats stond, vrij simpel met 6-1 6-3. Ze wordt toch nog steeds bestempeld als groot talent, dus ben benieuwd welke vooruitgang ze dit jaar kan boeken.
 
Voor zover ik het volg vind ik dat toch ook het beste dat er bij de jeugd rondloopt bij ons. Eind vorig jaar ook tiebreak derde set of iets in die trend tegen nummer 1 juniores terwijl ze nog altijd maar 15 is.
 
Alcaraz is ook wel niet 'zomaar' nr.146
Heb het de voorbije 2j. op 9lives al regelmatig over hem gehad.
Neemt niet weg natuurlijk dat een goede Goffin daar zou moeten van winnen
 
Vond ik voor een keer ook! Dat was in dit geval echt onnodig om warning te geven. Maar wat is er vooraf allemaal al niet gebeurd? In ieder geval blij dat Coric hem eruit kegelde.

Costoulas nu ook het eerste reekshoofd eruit geknikkerd :) Goed aan 2021 begonnen!

En we kunnen altijd rekenen op Mertens, iets minder als het tegen hoger geplaatste speelster is, maar vandaag toch gewonnen van Svitolina, al had het ook 6-2 6-3 kunnen zijn! Toch ff de zenuwen de bovenhand laten nemen, maar in de super tiebreak wel de betere.
 
Een sterke seizoensstart is toch ook wel min of meer haar handelsmerk, ok Osaka geeft forfait maar dat maakt Mertens haar zaak niet, finale in eerste tornooi van het jaar, en tegen Kanepi toch ook geen onmogelijke opdracht zou je denken die heeft af en toe wel is tien minuten dat alles lukt maar over een hele match gezien zie ik Mertens dit toch pakken in feite.

Edit: Costoulas finale, in proftornooi 2, 3? Mooi! Tegen landgenote Magali Kempen, leeftijdsgenote van Minnen en bij de jeugd heb ik die ooit seizoenen 50-1 weten spelen ofzo maar blijkt toch, blessures e.d. net niet die extra stap te kunnen zetten.
 
Laatst bewerkt:
Costoulas vs Kempen.... beter kon het niet dit tornooi. Kempen idd heel blessure gevoelig. Ken fysio die zegt dat haar rug heel erg fragiel is, wat heel jammer is want vroeger haalde ze hetzelfde niveau, of zelfs beter dan Minnen.
 
Eerste titel van het jaar in binnen :) Mertens te goed voor Kanepi met 6-4 6-1, haar zesde WTA titel. Hopelijk normaliseert de ranking eindelijk terug wat naar de werkelijke situatie, want Elise zou zonder die bevroren ranking gewoon top-10 staan.
 
Costoulas vs Kempen.... beter kon het niet dit tornooi. Kempen idd heel blessure gevoelig. Ken fysio die zegt dat haar rug heel erg fragiel is, wat heel jammer is want vroeger haalde ze hetzelfde niveau, of zelfs beter dan Minnen.
Kempen vandaag kipkap gehakt gemaakt van Costoulas en het toernooi gewonnen.

Eerste titel van het jaar in binnen :) Mertens te goed voor Kanepi met 6-4 6-1, haar zesde WTA titel. Hopelijk normaliseert de ranking eindelijk terug wat naar de werkelijke situatie, want Elise zou zonder die bevroren ranking gewoon top-10 staan.
16de na toernooiwinst, maar in een normaal jaar had ze inderdaad in de top-10 gestaan.
 
Het gaat 0/4 worden vandaag. Minnen is nog wel aan het spelen, maar die zie ik niet winnen van Kvitova.
Maar vooral Coppejans heeft het weggesmeten... in set 4 en 5 telkens 3-1 voorstaan, maar dan in de set geen enkel spelletje meer winnen. Dat is gewoon choken. Heel erg jammer, en zo help je jezelf natuurlijk ook niet om je carrière terug op de rails te zetten.
 
Coppejans idd erg jammer :(

Minnen ook verloren, in set twee van 4-1 voor naar 6-4 Kvitova ... :( .

Nu er is ook goed nieuws, Andreescu speelt, eindelijk!, terug matchen :love:
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat Minnen dat game voor 5-3 toch niet wist te winnen... Bij Kvitova landde alle ballen weer perfect op de lijn. Al bij al deftige score voor Minnen, maar toch de indruk dat bij Greet het voetenwerk nog altijd niet perfect zit.
 
Enkel laatste paar games gezien, Goffin zat er fysiek precies door? Heeft blijkbaar wel matchballen gehad ook volgens commentaar, toch jammer weeral.
 
Ja dit is toch echt niet goed ik verdedig Goffin meestal maar dit is niet goed al zeker niet voor de moraal.

edit: Ronde 1 in Sharm El Sheikh deze week: Costoulas-Kempen ... :p
 
Laatst bewerkt:
Ja dit is toch echt niet goed ik verdedig Goffin meestal maar dit is niet goed al zeker niet voor de moraal.
Same here. Ik dacht eerst met Gigounon dat het goed was om een nieuwe coach te nemen, maar het is wel verkeerd om een vriendenclubje op te richten. Gigounon gaat hem niet bij de tijd zetten vrees ik!
 
Vandaag dan 2/3 en had gewoon 3/3 moeten zijn. Van Uytvanck haar match niet gezien, maar de derde set wel de live scores gevolgd... de ene break na de andere, wel telkens op voorsprong komen om dan meteen teruggebroken te worden. Ik dacht dat ze het nog uit handen zou geven, maar toch nog uit kunnen serveren.
 
Terug
Bovenaan