derp
Well-known member
Ik zal in Loser zijn plaats antwoorden maar ik heb daar persoonlijk eigenlijk geen moeite mee, ik ben het natuurlijk met een heel aantal zaken van de PvdA oneens maar er is eigenlijk geen enkel partijprogramma waar ik het helemaal mee eens ben. Bij Lijst Ahidar is dat net zo. Ze mogen natuurlijk een hele hoop zaken in hun partijprogramma zetten, het is niet zo dat ze elk van die dingen kunnen realiseren, en al zeker niet in een coalitie met Groen die zeker op het vlak van onverdoofd slachten niet op dezelfde lijn zitten, voor hoofddoekenverbod bij bepaalde functies in de overheid zit volgens mij wel marge voor discussie.Dan heb jij een deels andere basis om extreme partijen uit te sluiten dan ik, maar ik vermoed dat jij een coalitie met een partij als de PvdA dan wellicht ook geen probleem vindt.
Jezus wat kinderachtig om dan aanstoot te gaan nemen aan de vergelijkingen met de KKK die hier gemaakt worden om daar dan heel de discussie mee te gaan verzieken. Staaltje grijpen naar strohalmen van olympisch niveau was dat. Ik ben het ondertussen wel een beetje beu dat ge pagina's lang Ahidar en zijn lijst gelijk probeert te stellen aan fundamentalistische Islam. Dat is het niet.Jij geeft toe dat het slechte analogieën zijn, maar walst voorbij aan het feit dat er wel degelijk een grotere link is tussen gematigde islam en extreme islam (hint: het is uiteindelijk dezelfde religie) dan de absurde analogieën die jij maakte, die véle malen beledigender waren.
Er is niemand hier die een theocratische Sharia-staat wilt. Iedereen heeft hetzelfde doel voor ogen, namelijk een land waar iedereen mag zijn wie hij of zij wil zijn. Voor mij mag iemand even goed they/them zijn als een moslim. Iedereen is het over eens dat religie ondergeschikt moet blijven aan onze wetten en aan onze normen en waarden en iedereen erkent ook gewoon dat er moslims zijn waar dat niet altijd bij lukt. Over aantallen en percentages gaan we ons niet uitspreken, want dat weet gewoon niemand.
Dat is, denk ik, de gemeenschappelijke basis voor de discussie.
Gij ziet uzelf als iemand die alleen maar terechte kritiek geeft op religie, maar hoeveel uren van uw tijd hebt gij al gespendeerd hier op het forum om te kappen op moslims? Uw taalgebruik, de intensiteit waarmee ge dat consequent blijft doen, het feit dat elk fait divers waar moslims zijn betrokken werkt als een rode lap op u, daar heb ik al veel langer als vandaag vragen bij. Dat maakt het heel moeilijk om nog discussies met u aan te gaan, omdat niemand hier (allez, denk ik toch) nog het gevoel heeft dat ze zijn aan het spreken met een rationeel iemand die zich vragen stelt bij maatschappelijke kwesties waarbij moslims aan te pas komen, maar eerder met iemand die elke gelegenheid aangrijpt om voor de tigste keer zijn gal te komen spuwen over moslims. Op den duur komt dan inderdaad wel het woord 'islamofoob' naar boven borrelen.
Ik denk dat ge maar weinig medestanders zult vinden op zo'n virulente queeste tegen het moslimgeloof.
Voor mij mogen hoofddoeken nog generaties lang gedragen worden, als teken van uw afkomst, in kleuren die misschien symbolische waarde hebben uw regio of uw familie, omdat ge u er beter bij voelt, omdat ge u op die manier meer in verbinding voelt met de hogere krachten waar ge in gelooft, omdat ge het beu zijt dat venten u op straat nafluiten, bij wijze van middelvinger naar iemand die ongevraagd aan uw kop komt zagen over de Verlichting of om welke reden dan ook.
En ik hoop ook gewoon dat elke vrouw haar middelvinger blijft uitsteken naar zowel de venten (want het zijn vrijwel altijd venten) die zeggen dat ze een hoofddoek moeten opzetten én zij die graag zouden willen dat ze hem afzet. Beiden zijn even fout wat mij betreft, en ik denk dat bijna elke moslimvrouw die twee gevechten tegelijkertijd aan het voeren is. In plaats van die nog eens extra te gaan zitten couilloneren probeer ik gewoon liever mee te werken aan een zo effen mogelijk veld waarin ze kunnen manoeuvreren, kunnen participeren aan de maatschappij, en dan zien ze maar wat ze doen, op hun tijd, wanneer ze zich er goed bij voelen.
Laatst bewerkt: