Team Fouad Ahidar 3 zetels in Brussels Parlement

Waar zijn de bewijzen voor deze claims zoals gevraagd volgens de regels van dit forum
Los van die lijst Team Fouad, zullen onze achterkleinkinderen hoogstwaarschijnlijk moslims zijn. Dat is een logisch gevolg van de demografische ontwikkeling nu en de komende decennia.

Religieuzen hebben doorgaans meer kinderen dan niet-gelovigen en de islam heeft een sterke bekeringsdrang. Figuren zoals Erdogan maken er ook geen geheim van dat dit de uiteindelijke bedoeling is.

Laatst bewerkt:
En @KoC: Zijt eerlijk, stop met uwe nest te verdraaien. In een topic over deze onderwerpen, door moslims gebracht, ben jij het die direct deze term zelf bovenhaalt. Stop met de onschuld zelve te spelen. Je zet het zelf direct weg als extremisme. Maar als ik je daar op aanspreek "Oh nee, niet gezegd". (Link naar de hele post, zodat je me niet weer kinderachtig kunt gaan verwijten van selectief te zijn : https://www.beyondgaming.be/threads...els-in-brussels-parlement.32060/#post-1308456)

En neen, opnieuw, ik ben geen voorstander van de partij of de standpunten. Maar het wegzetten als extremisme van de start, is gewoon niet correct en gewoon een enorm groot deel van het probleem. Dit soort reacties zijn mede (neen, niet alleen) oorzaak van het gebrek aan integratie. Dit soort reacties zijn mede oorzaak dat sommige politici zich soms ook niet constructief opstellen in die soort kwesties, uit schrik voor stemmen te verliezen. Minder integratie, zwart-wit beelden & zwak beleid zorgen zelf voor radicalisering.

Zei ik ergens dat ik het woord "islamisme" nooit zou gebruiken? Wat mij betreft is dat, en dat had ik reeds gepost een vorm van extremisme dat je gerust kan plaatsen in het rijtje fascisme en communisme. Het volstaat daarvoor te kijken naar theocratieën zoals die van Iran bijvoorbeeld.
Maar er is niets verdraaien aan dat wanneer ik zeg dat een "gematigd islamisme" niet kan bestaan, dat ik gelijk heb. Een gematigde islam, mogelijk wel... al neig ik daar naar dat je vooral gematigde mensen hebt, maar zolang de kern van heilige schriften ongewijzigd blijft... maar dat is geen politieke discussie meer.

Verder ken ik ook genoeg mensen die vinden dat die gasten van PvdA of Vlaams Belang ook niet zo extreem zijn, en dat kan voor individuen in die partijen misschien gerust nog gelden, het gaat mij echter om waar die ideologieën naar teruggrijpen. Ik heb ook geen schrik dat Jos D'haese de nieuwe Stalin wordt of Guy d'Haeseleer een Blitzkrieg gaat starten vanuit Ninove. Ik moet echter niets hebben van een partij met communistische roots en ook niet van één met iets te veel adepten die fascisme iets te fascinerend vinden op een foute manier.

Idem met een partij wiens belangrijkste wervende op z'n zachts gezegd moslimvriendelijke standpunten lijken te zijn? Ik denk nu niet bepaald dat Faoud Ahidar de sharia gaat invoeren in Brussel, maar ik vind dit géén goede basis voor om aan politiek te doen op z'n zachts gezegd, en op z'n ergst een verontrustend teken aan de wand. Ik zou, maar dat is mijn persoonlijk waardeoordeel, liever geen Ramadan-verlichting in Brussel zien zoals men dat in Londen blijkbaar wel al doet.

Jij spreekt van integratie? Dat is wat mij betreft een toonbeeld van het falen van integratie/aanpassen aan de lokale gewoonten.

Jij spreekt van politici die zich niet constructief opstellen uit schrik om stemmen te verliezen? Ik zie het volstrekte tegendeel: partijen als Ecolo of PvdA die zeer ver gaan in het hengelen naar kiezers met een moslimachtergrond, in die mate dat het een factor van belang zal worden in de grootsteden bij de gemeenteraadsverkiezingen door in te spelen op thema's als Gaza, hoofddoekenverbod en onverdoofd slachten (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/11/waarom-scoort-pvda-zo-goed-in-antwerpen/), eigenlijk best wel ironisch om een communistische partij op dit vlak zich te zien dubbelplooien, maar hey, ...

Verder ga ik mezelf niet blijven herhalen, kan hier eigenlijk niet meer aan toevoegen.

Waar zijn de bewijzen voor deze claims zoals gevraagd volgens de regels van dit forum.
Los van die lijst Team Fouad, zullen onze achterkleinkinderen hoogstwaarschijnlijk moslims zijn. Dat is een logisch gevolg van de demografische ontwikkeling nu en de komende decennia.
Inderdaad. En wellicht zullen onze achterkleinkinderen geen korte rokjes meer mogen dragen. Dat is een demografische ontwikkeling die niet te stoppen valt. Het Vlaams blok gaat nog dikwijls een opstoot van kiezers krijgen de komende decennia.

Zei ik ergens dat ik het woord "islamisme" nooit zou gebruiken? Wat mij betreft is dat, en dat had ik reeds gepost een vorm van extremisme dat je gerust kan plaatsen in het rijtje fascisme en communisme. Het volstaat daarvoor te kijken naar theocratieën zoals die van Iran bijvoorbeeld.
Maar er is niets verdraaien aan dat wanneer ik zeg dat een "gematigd islamisme" niet kan bestaan, dat ik gelijk heb. Een gematigde islam, mogelijk wel... al neig ik daar naar dat je vooral gematigde mensen hebt, maar zolang de kern van heilige schriften ongewijzigd blijft... maar dat is geen politieke discussie meer.

Verder ken ik ook genoeg mensen die vinden dat die gasten van PvdA of Vlaams Belang ook niet zo extreem zijn, en dat kan voor individuen in die partijen misschien gerust nog gelden, het gaat mij echter om waar die ideologieën naar teruggrijpen. Ik heb ook geen schrik dat Jos D'haese de nieuwe Stalin wordt of Guy d'Haeseleer een Blitzkrieg gaat starten vanuit Ninove. Ik moet echter niets hebben van een partij met communistische roots en ook niet van één met iets te veel adepten die fascisme iets te fascinerend vinden op een foute manier.

Idem met een partij wiens belangrijkste wervende op z'n zachts gezegd moslimvriendelijke standpunten lijken te zijn? Ik denk nu niet bepaald dat Faoud Ahidar de sharia gaat invoeren in Brussel, maar ik vind dit géén goede basis voor om aan politiek te doen op z'n zachts gezegd, en op z'n ergst een verontrustend teken aan de wand. Ik zou, maar dat is mijn persoonlijk waardeoordeel, liever geen Ramadan-verlichting in Brussel zien zoals men dat in Londen blijkbaar wel al doet.

Jij spreekt van integratie? Dat is wat mij betreft een toonbeeld van het falen van integratie/aanpassen aan de lokale gewoonten.

Jij spreekt van politici die zich niet constructief opstellen uit schrik om stemmen te verliezen? Ik zie het volstrekte tegendeel: partijen als Ecolo of PvdA die zeer ver gaan in het hengelen naar kiezers met een moslimachtergrond, in die mate dat het een factor van belang zal worden in de grootsteden bij de gemeenteraadsverkiezingen door in te spelen op thema's als Gaza, hoofddoekenverbod en onverdoofd slachten (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/11/waarom-scoort-pvda-zo-goed-in-antwerpen/), eigenlijk best wel ironisch om een communistische partij op dit vlak zich te zien dubbelplooien, maar hey, ...

Verder ga ik mezelf niet blijven herhalen, kan hier eigenlijk niet meer aan toevoegen.
Maar mijn kritiek gaat niet over de definitie van islamisme. Mijn kritiek gaat er over dat je dat hier gebruikt. Dat je dit direct wegzet als islamisme.

Ook is het toch serieus opgeblazen? Volgens u zijn hun belangrijkste standpunten moslimwervend? Dit aan de hand van het uitvergroten van deze twee standpunten in de media? Daar heb ik mijn vragen bij, bij dergelijke snelle, simplistische conclusies. Jij bepaalt plots dat dat de basis is van de partij?

Politiek opkomen voor je wensen vind ik overigens een toonbeeld van integratie.

Jij extrapoleert zeer snel van moslims die ons Belgisch politiek systeem gebruiken naar extremisme. Zonder dat ik daar bewijzen van zie. Dat is mijn kritiek.

En als herhaling, die ene vrouw hier in dat artikel heeft ook geen hoofddoek op hé. Extreem.

Sorry dat ik een klein stukje uit je post uitpik, maar ik heb niet echt een punt te maken over andere zaken. Ik heb een moslimbuurvrouw die op haar initiatief gescheiden is van haar man. Zeer sterke, aimabele en geëmancipeerde vrouw, doet een job en voedt haar kinderen goed op, waarvan één dochter die ondertussen latijn studeert. Toch draagt ze altijd en overal een hoofddoek zodra ze buiten komt. Omdat ze dat wil, omdat dat een deeltje van haar identiteit is. Er is geen man of familie in de buurt die haar forceert dat te doen.

Da's iemand die echt alle vakjes kan aanvinken van een model-immigrant. Taal leren, job, niet afgesloten leven in een bubbel in de migrantenwijk... Maar toch zijn er mensen die zeggen dat ze niet goed bezig is, want ze wil een hoofddoek aandoen op haar werk en dat willen we blijkbaar niet. Zo'n mensen ben je niet aan het helpen met integratie in de samenleving met je hoofddoekenverbod. Wat je hen zegt is dat uiterlijke kenmerken belangrijker zijn dan inhoudelijke integratie, vanuit een extreem paternalistische en scheefgetrokken visie dat vrouwen alleen maar hoofddoeken dragen omdat ze anders slagen met de riem van hun man krijgen en ze eigenlijk allemaal stiekem hun haar los willen dragen.

Van alle mogelijke dingen we van migranten verwachten, is een hoofddoekenverbod echt de meest idiote eis die we hen kunnen voorleggen.

het is zeer goed mogelijk dat vrouwen in Iran oprecht strijden om geen hoofddoek te moeten dragen en die strijd om persoonlijke vrijheid van klederdracht moeten we ernstig nemen (ik ken zelf te weinig van de effectieve strijdpunten van vrouwen in Iran); maar laten we aub niet teveel extrapoleren en denken dat de hoofddoek een universeel symbool van onderdrukking is.

Ik heb duidelijk een héél andere visie van wat er precies idioot is.

Uitzonderingen heb je altijd.
De 90-jarige die z'n hele leven gerookt heeft en nooit longkanker kreeg, ik aarzel om verdere voorbeelden te geven in het verlengde van politieke symboliek want dat is een gevaarlijke (had nochtans een zeer mooi voorbeeld in mijn hoofd, maar soit).

Feit is dat symbolen een betekenis hebben, en mijn standpunt is dat die betekenis niet louter enkel en alleen bepaald wordt door degenen die het symbool dragen, maar door de ontvangers die dit kunnen linken aan een heel concrete ideologie die breder gaat.

Jouw standpunt is duidelijk een héél ander, één wat ik zou omschrijven als één met minstens een hele hoop ongewenste neveneffecten, een aantal zijn in deze thread al becommentarieerd, die véél paternalistischer en extremer zijn dan degenen waar jij mij van beticht: van jonge meisjes die onder druk gezet worden dit symbool onder dwang te dragen, tot blijkbaar zelfs modemerken die zich op een bijbehorende "bedekkende" kledingstijl gaan richten.

Trouwens niemand verbiedt hier vrouwen, ook niet de prachtige geëmancipeerde vrouw die jij hier schets om een hoofddoek te dragen.
Een hoofddoekenverbod zoals het bestaat in sommige Westerse landen, is er één op religieuze symbolen in het algmeen binnen duidelijk afgebakende zones en beroepen. Net zoals héél wat andere zaken: van een baard, tot politieke symbolen tot zichtbare tatoeages je kunnen diskwalificeren van héél wat jobs, diskwalificeert continu voorrang geven aan jezelf en aan een identitair symbool je wat mij betreft van jobs als leerkracht, politieagent en al zeker rechter. Dat is overigens op basis van wetgeving die al meermaals de Europese gerechtelijke toets (gelukkig) doorstaan heeft.

Religieuzen hebben doorgaans meer kinderen dan niet-gelovigen en de islam heeft een sterke bekeringsdrang. Figuren zoals Erdogan maken er ook geen geheim van dat dit de uiteindelijke bedoeling is.
In die logica waren we hier allemaal katholieken. Ook katholieken hadden meer kinderen en een sterke bekeringsdrang.

Resultaat: afnemend aantal katholieken.

De wereld zit écht niet zo simpel in elkaar dat 1 element alles verandert. Zelfs corona slaagde daar nauwelijks in om veel blijvende veranderingen te veroorzaken :).

Hoe komen die in gevaar?

Ik zie vooral een racistische post. Moslim bestuurt = gevaar. Dit soort radicalisering, waarbij again, tegengedrag lokt tegengedrag uit, baart mij veel meer zorgen. Van mensen (zoals uit het Vlaams Belang) die gelijkaardige dingen zeggen, zie ik veel gortigere uitspraken dan "Ik vind dat mensen wel een hoofddoek mogen dragen als ze dat willen."

Zoek eens wat foto's op van Iran voor de revolutie. Het is niet de religie die het probleem is, het is de radicalisering. Die jij in de hand werkt.
Als jij het gevaar voor vrijheden totaal niet ziet, geef jij mij dan voorbeelden van landen waar moslims de meerderheid hebben, en waar de hele bevolking evenveel vrijheden heeft wat betreft vrijheid van religie, vrouwenrechten, LGBTQ+, enz... dan wij hier momenteel kennen.

Zo lang islam geen scheiding heeft tussen kerk en staat, mag dit gezien worden als een politieke stroming. Als ik dan uitdruk dat ik die politieke stroming liever niet de meerderheid zie halen, dan is er geen reden om met de term racist te beginnen zwaaien, laat staan radicaliserende racist.
Maar bedankt hiervoor, want als binnen enkele generaties Brussel de enige moslim bestuurde enclave in Europa is geworden, en andere Europeanen ons vragen "hoe hebben jullie toch zo kinderlijk naief het bestuur van jullie eigen hoofdstad totaal uit handen kunnen geven?", dan kunnen we antwoorden "door geitewollensokken zoals phate_13"...

Als jij het gevaar voor vrijheden totaal niet ziet, geef jij mij dan voorbeelden van landen waar moslims de meerderheid hebben, en waar de hele bevolking evenveel vrijheden heeft wat betreft vrijheid van religie, vrouwenrechten, LGBTQ+, enz... dan wij hier momenteel kennen.

Zo lang islam geen scheiding heeft tussen kerk en staat, mag dit gezien worden als een politieke stroming. Als ik dan uitdruk dat ik die politieke stroming liever niet de meerderheid zie halen, dan is er geen reden om met de term racist te beginnen zwaaien, laat staan radicaliserende racist.
Maar bedankt hiervoor, want als binnen enkele generaties Brussel de enige moslim bestuurde enclave in Europa is geworden, en andere Europeanen ons vragen "hoe hebben jullie toch zo kinderlijk naief het bestuur van jullie eigen hoofdstad totaal uit handen kunnen geven?", dan kunnen we antwoorden "door geitewollensokken zoals phate_13"...
Ooit al van Sadiq Khan gehoord?

Maar mijn kritiek gaat niet over de definitie van islamisme. Mijn kritiek gaat er over dat je dat hier gebruikt. Dat je dit direct wegzet als islamisme.

Ook is het toch serieus opgeblazen? Volgens u zijn hun belangrijkste standpunten moslimwervend? Dit aan de hand van het uitvergroten van deze twee standpunten in de media? Daar heb ik mijn vragen bij, bij dergelijke snelle, simplistische conclusies. Jij bepaalt plots dat dat de basis is van de partij?

Politiek opkomen voor je wensen vind ik overigens een toonbeeld van integratie.

Jij extrapoleert zeer snel van moslims die ons Belgisch politiek systeem gebruiken naar extremisme. Zonder dat ik daar bewijzen van zie. Dat is mijn kritiek.

En als herhaling, die ene vrouw hier in dat artikel heeft ook geen hoofddoek op hé. Extreem.

Verbod op religieuze symbolen bij overheidsdiensten opheffen, duidelijk op maat van het meest frequente/opzichtige symbool dat hierdoor getroffen wordt. Het conflict in Gaza werd ook hier meer en meer een campagnestandpunt, zeker bij mensen met een migratie-achtergrond (zie ook dat artikel van de PvdA in Antwerpen).
Tegen een verbod op verdoofd slachten in Brussel, een overcompliceerd politiek gewest, terwijl dit verbod in de rest van het land er wel is.
Tegen de overheid die beslist welke moskeeën erkend worden en welke niet (cfr. debat in De Afspraak). Kijk eens aan, we zitten al bij meer dan drie overigens...

Overigens Ik bepaal dat niet dat is ook de mening van diverse andere experten in de media, (de persoonlijke aanvallende toon wordt vermoeiend eerlijk gezegd)

Gewoon even googlen:
«Un programme énormément axé sur les aspects religieux»
Een communautaristische campagne kan je ook zien als een teken van een gebrekige integratie: er is nog steeds een afzonderlijke migrantengemeenschap (je kan daarvoor een deel van de schuld ook bij de autochtone gemeenschap leggen, maar eigen verantwoordelijkheid, zeker wanneer het gaat om symbolen die je kan afleggen, bestaat ook).

Overigens welk artikel? Ik ga heus niet elke post in deze thread meer nalezen.

Even terzijde, maar ken je veel zo'n landen waar moslims niet de meerderheid hebben? Buiten onze hoek van West-Europa en Scandinavië zal je snel rond zijn lijkt me.

Even terzijde, maar ken je veel zo'n landen waar moslims niet de meerderheid hebben? Buiten onze hoek van West-Europa en Scandinavië zal je snel rond zijn lijkt me.
Midden en Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Oceanië, heel wat landen in Afrika en Azië (China, India, Japan om er maar drie heel grote te noemen), ... . En dan inderdaad uiteraard bijna alle landen in Europa.

De Verenigde Staten van Amerika, Canada, Brazilië, Australië, Nieuw-Zeeland...
Midden en Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Oceanië, heel wat landen in Afrika en Azië (China, India, Japan om er maar drie heel grote te noemen), ... . En dan inderdaad uiteraard bijna alle landen in Europa.
Maar allez jongens:
waar de hele bevolking evenveel vrijheden heeft wat betreft vrijheid van religie, vrouwenrechten, LGBTQ+, enz... dan wij hier momenteel kennen.
Dus die som van vaak zeer progressieve wetten die we hier hebben zien jullie in zowat heel de wereld. Dat het wat meer kan zijn dat wat ik opnoemde (Australië en Nieuw-Zeeland was ik effectief vergeten), maar Midden- en Zuid-Amerika en Afrika, dan heb ik precies toch iets gemist. En over het continue getouwtrek tussen progressief en conservatief in de VS zijn hier al boeken geschreven. De wereld is gemiddeld gewoon heel wat conservatiever dan wij hoor, en dat is zeker niet enkel zo in moslimlanden.

Laatst bewerkt:
Dus de vraag is eigenlijk ken jij veel zo'n landen waarin Moslims niet de meerderheid hebben waar mensen wel die vrijheid hebben?

Laat Afrika er dan af en mijn antwoord blijft grotendeels hetzelfde hoor.

Noord-Amerika, deftige stukken Azië, Midden-Amerika, Oceanië, enkel Zuid-Amerika weinig idee over die landen ken ik minder goed mbt hun ideeën over lgbtq+ etc.

Zowat ieder land wat ik mij kan bedenken waar ik mij als lgbtq+ , trans, ... zou durven vertonen in het openbaar en mijn zin zou durven doen moest ik in die groep vallen heeft geen Moslim meerderheid in ieder geval.

Landen waar ik mij het minst openbaar zou vertonen met mijn vriendje laat staan als Trans? Ja dan kom ik toch heel snel uit bij landen met een moslimmeerderheid.

Dus de vraag is eigenlijk ken jij veel zo'n landen waarin Moslims niet de meerderheid hebben waar mensen wel die vrijheid hebben?

Noord-Amerika, deftige stukken Azië, Midden-Amerika, Oceanië, enkel Zuid-Amerika weinig idee over die landen ken ik minder goed mbt hun ideeën over lgbtq+ etc.

Zowat ieder land wat ik mij kan bedenken waar ik mij als lgbtq+ , trans, ... zou durven vertonen in het openbaar en mijn zin zou durven doen moest ik in die groep vallen heeft geen Moslim meerderheid in ieder geval.

Landen waar ik mij het minst openbaar zou vertonen met mijn vriendje laat staan als Trans? Ja dan kom ik toch heel snel uit bij landen met een moslimmeerderheid.
Ik denk dat hieruit toch vooral blijkt dat je geen LGBTQ-persoon bent...

Ooit al van Sadiq Khan gehoord?
Er bestaan geen officiele cijfers, maar het percentage moslims is in Londen een stuk lager dan in Brussel. Het gaat erom wat een moslim met het bestuur zou doen eens hij (of zij :unsure:) een meerderheid van moslims vertegenwoordigt en dient. En daar staat Londen nog veel verder vanaf dan Brussel.

Ik denk dat hieruit toch vooral blijkt dat je geen LGBTQ-persoon bent...
Klopt, jij voor zover ik weet ook niet? (Dat zijn op zich mijn zaken niet, uiteraard, als dat wel zo is én je ervaring hebt van hoe het is om lgbtq+ te zijn in die landen dan zal ik op je expertise vertrouwen).

Mijn meest vaste collega (55 ongeveer nu) is als openlijke gay met zijn man twee keer per jaar minimum weg op reis.

Bestemmingen waar zij zich top voelden en zichzelf konden zijn onder meer, Israël, Cuba, Brazilië, Canada, Japan, ... .

Waar komen zij nooit meer? Egypte en alle buurlanden, zwart Afrika. Één keer is hij mee geweest met zijn man naar een Afrikaans land in Zwart Afrika met een moslimmeerderheid na één dag heeft hij een ander hotel gezocht omdat hij zich onveilig voelde om nog met zijn man in dezelfde kamer laat staan hetzelfde bed, te slapen.

En ja ik voel je afkomen met dat is slechts één voorbeeld, en in ieder land zal je wel plekken hebben waar lgbtq+ mensen zichzelf mogen zijn, dat eerste klopt inderdaad dat tweede betwijfel ik ten zeerste, en als ik dan denk aan landen waar je nergens jezelf kan zijn als lgbtq+ persoon ja dan maakt mijn brein de connectie toch met landen waarin de overheersende religie de Islam is.

Veel landen in Zuid- en Midden-Amerika zijn sterk katholiek en diepconservatief. In Nicaragua vliegen vrouwen nog in de gevangenis omdat een miskraam wel eens uitgelokt zou kunnen zijn. Ook in El Salvador en Honduras is abortus onder geen enkele voorwaarde toegelaten. Dus daar beginnen we al op vrouwenrechten met een serieus verschil, en jij ziet daar geen verschil op vlak van LGBTQ? Dan spreken we trouwens nog niet over persoonlijke vrijheden in een land waar mensen even bang zijn van de politie als van criminelen maar soit.

Rusland, waar homo's in elkaar worden getimmerd. Japan, ook nog altijd zeer conservatief. Allez, complete zijdiscussie maar ik vind het nogal wereldvreemd, deze uitspraken.

Van wikipedia: same-sex marriage. Wat niet donkerblauw is, is dus niet gelijk aan België op vlak van rechten.

1718788290006.png

Evengoed van wikipedia: abortusrechten. Blauwtinten zijn geen limiet of limieten op maanden zwangerschap zoals bij ons. Niet blauw wil dus zeggen restricties met verschillende niveau's of gewoon niet toegelaten.

1718788417822.png

Soit, zoek voor mijn part nog vanalles meer op genre recht op euthanasie. Zaken die hier dus gewoon in de wet staan.

dat is slechts één voorbeeld, en in ieder land zal je wel plekken hebben waar lgbtq+ mensen zichzelf mogen zijn, dat eerste klopt inderdaad dat tweede betwijfel ik ten zeerste, en als ik dan denk aan landen waar je nergens jezelf kan zijn als lgbtq+ persoon ja dan maakt mijn brein de connectie toch met landen waarin de overheersende religie de Islam is.
Ik zou wel enige korrels/zakken zout gebruiken bij het extrapoleren van de houding tegenover een Westerse toerist (in waarschijnlijk nog een toeristische regio) naar de wettelijke vrijheden in een land voor de eigen burgers.

Niemand noemt je een racist omdat je een scheiding van kerk en staat wilt bewaren, dat is een valse voorstelling van de zaken, hoor.

Klopt, jij voor zover ik weet ook niet? (Dat zijn op zich mijn zaken niet, uiteraard, als dat wel zo is én je ervaring hebt van hoe het is om lgbtq+ te zijn in die landen dan zal ik op je expertise vertrouwen).

Mijn meest vaste collega (55 ongeveer nu) is als openlijke gay met zijn man twee keer per jaar minimum weg op reis.

Bestemmingen waar zij zich top voelden en zichzelf konden zijn onder meer, Israël, Cuba, Brazilië, Canada, Japan, ... .

Waar komen zij nooit meer? Egypte en alle buurlanden, zwart Afrika. Één keer is hij mee geweest met zijn man naar een Afrikaans land in Zwart Afrika met een moslimmeerderheid na één dag heeft hij een ander hotel gezocht omdat hij zich onveilig voelde om nog met zijn man in dezelfde kamer laat staan hetzelfde bed, te slapen.

En ja ik voel je afkomen met dat is slechts één voorbeeld, en in ieder land zal je wel plekken hebben waar lgbtq+ mensen zichzelf mogen zijn, dat eerste klopt inderdaad dat tweede betwijfel ik ten zeerste, en als ik dan denk aan landen waar je nergens jezelf kan zijn als lgbtq+ persoon ja dan maakt mijn brein de connectie toch met landen waarin de overheersende religie de Islam is.
Ik persoonlijk niet, mensen uit mijn dichte kring wel.
En je hoeft het echt niet zo ver te zoeken: In de VS waren er verschillende staten waar het niet aangenaam was, een hele tijd geleden en tegenwoordig niet. In India was het niet vanzelfsprekend. In Hongarije, Roemenië en Polen was het zelfs ronduit vijandig vaak.

Ik denk dat het punt van Sylver en anderen hier dan ook was: Het heeft minder te maken met wélk geloof, en meer met extremisme/radicalisme. Verder ging het niet over "zich goed voelen als openlijk gay", maar over dezelfde rechten hebben als LGBTQ-persoon of als vrouw. Een héél verschil.

Laatst bewerkt:
Maar racisme wordt hier wel weer schaamteloos gebruikt wanneer het feitelijk om religiekritiek gaat, omdat toevallig hier de meeste aanhangers van die religie een ander kleurtje hebben (maar zelfs dan niet eens één ras zijn), dit is eigenlijk een verwerpelijke manier om critici trachten monddood te maken.

Bovendien wijzen naar Japan of conservatievere regio's van de V.S. is allemaal goed en wel, laat iets weten wanneer ze in die landen homo's veroordelen tot de doodstraf of zelfs "maar" 99 zweepslagen. Ik zie dat niet zo snel gebeuren.
Feit is dat er een sterke correlatie is tussen een gebrek aan vrijheid en landen waar de Islam het voor het zeggen heeft, en om on topic te blijven: deze thread gaat over een politicus die zelf gezegd heeft dat hij religie en politiek niet kan scheiden ("Je ne sais pas pourquoi les gens disent qu’il faut séparer”) en dan durven sommigen hier nog in vraag stellen waarom ik naar islamisme refereer, een ideologie die letterlijk de scheiding tussen staat en godsdienst ook verwerpt.

Nog eentje on topic om het af te leren: je moet met iemand van hetzelfde geslacht hand in hand door het centrum van Mol of het centrum van Molenbeek lopen, wat kies je? Of zelfs maar een random plek in Brugge of in Brussel? Waar denk je dat je het meest veilig bent?
De vraag stellen is ze beantwoorden in deze.

Terug
Bovenaan