[TCG] One Piece Card Game

LouGarou

Well-known member
Gezien One Piece na al die jaren nog steeds weet te stijgen in populariteit, bij deze ook een dedicated topic rond de One Piece Card Game.

mv.png


Overzicht van de reeksen die al zijn verschenen:

OP-01: Romance Dawn

OP-02: Paramount War

OP-03: Pillars of Strength

OP-04: Kingdoms of Intrigue

Benieuwd naar jullie ervaring met het spelen en verzamelen!
 
OP-02 tem 04 altijd al 1 boosterbox gekocht.

Gisteren de Kingdoms of Intrigue geopend. Paar leuke kaartjes en personages! Vooral de art is zoo goed:drool:

Expansion 05 (Awakening of the New Era) is voor 8/12/23 en zal Skypiea en de Revolutionary Army bevatten, top!
 
als" leek' in cardgames, maar enorme OP fan:

hoe zit het met de verzamelbaarheid en pull rates van OP? is dat even belachelijk als pokémon en bijna niet te doen zonder er duizenden euros aan te hangen of valt het wel mee?

hoeveel kost u een full set?
 
Nee valt op zich wel mee. Ben aan het verzamelen geslaan en mis nu nog maar 49 kaarten in totaal (4 sets). Uiteraard geen rekening houdend met AA.
Ik had vorige week Romance Dawn in een set gekocht en miste na het openen nog maar 7 kaarten.

Full sets zijn bij release rond de 90 euro, de eerste is al wel pittig gestegen in prijs.
 
Vorig weekend de game zelf ook eens gespeeld met de starter decks en was eigenlijk ook best wel leuk! Dacht als fervent MTG speler dat het heel basic ging zijn maar viel verassend goed mee.
 
Heb me on a whim ingeschreven voor de worlds qualifier in Utrecht in januari, wordt eerste keer dat ik het in een toernooi setting ga spelen, dus ben benieuwd.

Had het met de japanse release al wat online gespeeld, maar vond het toen wat magertjes en weinig draw, lijkt me wel al heel wat verbeterd.
 
Nee valt op zich wel mee. Ben aan het verzamelen geslaan en mis nu nog maar 49 kaarten in totaal (4 sets). Uiteraard geen rekening houdend met AA.
Ik had vorige week Romance Dawn in een set gekocht en miste na het openen nog maar 7 kaarten.

Full sets zijn bij release rond de 90 euro, de eerste is al wel pittig gestegen in prijs.
enig idee waar je een romance dawn nog schappelijk kan bestellen?
 
enig idee waar je een romance dawn nog schappelijk kan bestellen?

Nee... Echt geluk mee gehad om ze "maar" voor 140 te hebben kunnen aankopen. Ze staan tegenwoordig echt voor woekerprijzen. Ik vrees dat het zal wachten worden op een reprint.
 
helaas geen secret rares of manga art in mijn box :D

wel een alt art Ace leader ( beste pull)
alt art don krieg
en alt art gin
 
Laatst bewerkt:
Mij dan maar eens boosterbox besteld voor de 4de set ook. samen met wat blinders op aliexpress. 5 euro/ stuk met een one piece print op. Gek dat je hier in europese webshops dat zelf niet vind.
 
Iemand die de sets verzameld? Dan mag je me altijd een pb sturen, kunnen we mss wat lijstjes vergelijken en traden.
 

The One Piece card game just outsold every other TCG​


Gek dat het zo populair is. De anime is nu wel peak popularity en de netflix serie zal ook wat interest wekken, maar had ik niet verwacht.
Vooral gek dat OP5 overal weg is, maar je op4 en op3 boxen nog wel vlotjes vindt, of zijn dirmt reprints?
OP5 heeft wel veel interessante kaarten en zou het spel nieuwe boosts geven, mss hiermee?

Heb er gisteren al geluk nog één gevonden, had er nog 20 in voorraad mr zijn nu ook al allemaal weg. :eek:
 
Vooral gek dat OP5 overal weg is, maar je op4 en op3 boxen nog wel vlotjes vindt, of zijn dirmt reprints?
OP5 heeft wel veel interessante kaarten en zou het spel nieuwe boosts geven, mss hiermee?

Heb er gisteren al geluk nog één gevonden, had er nog 20 in voorraad mr zijn nu ook al allemaal weg. :eek:
Ik denk vooral fomo. Ik ga allesinds niet meer dan 100 euro geven aan een box.

Iemand die de sets verzameld? Dan mag je me altijd een pb sturen, kunnen we mss wat lijstjes vergelijken en traden.

Voor mij is het 100% verzamelen. Voor 03 en 04 wil ik gerust wat traden :) voor 1 en 2 wacht ik nog op een reprint gewoon om niet met een hoop commons te zitten als er uiteindelijk toch weer boxen te koop zijn.
 
Ja als je de prijzen van OP5 ziet skyrocketen op cardmarket is er toch iets aan de hand met die set... Staan momenteel al tegen de 150€/st
 
Ik volg competitive een beetje, en daar zeggen ze dat OP5 alles verandert, dus mensen willen wel alles vr te spelen. Qua collectors zitten er ook wel leuke dingen in, waaronder belangrijke reprints en kaarten door Oda zelf getekend. Kan allebei wel invloed hebben?
 
Terug
Bovenaan