[TCG] Disney’s Lorcana

Dr. Sheldon Cooper

Well-known member
Er was precies nog geen Lorcana-topic dus bij deze.

Release was vandaag en voor mij begon het al slecht. Spelonk gemaild met de vraag waar mijn bestelling bleef en die vertelden dan doodleuk dat mijn Trove boxen die al maanden gepre-ordered stonden, gecanceled waren :(

Daarnet dan nog een booster pack box gekocht bij Game Mania. Nog maar een paar boosters open gedaan tot nu toe. Straks de rest!
 
Heb door dit topic gisteren eens een review bekeken en ziet er inderdaad wel de moeite uit. Misschien dat ik me ooit eens een aantal boosters of starterdecks aanschaf.
 
Ziet er nog tof uit maar weer een money sink he .. :) alleszins nu overal uitverkocht precies.
 
TCG, daar blijf ik van weg, want dat is inderdaad een eindeloze put waar ik nog zou in dreigen vallen ('allee kom, nog 1 pakje')..
LCG blijf ik meer van van het model van (ook al kruipt daar ook wel geld in :p)

Dit terzijde, de hype is inderdaad wel stevig, want overal zie ik nu Lorcana passeren :). Wil het wel eens spelen :D
 
Ik had een grote hoeveelheid packs besteld aan verlaagde prijs (6 euro) hier: https://dracoon.nl/trading-cards/disney-lorcana/booster-packs/
Deze gingen ze versturen op 1 september.

In afwachting ook 10 packs gekocht bij game mania die ik gisteren ontvangen heb.

Ik krijg nu email van Dracoon dat mijn bestelling geannuleerd is en ze de bestelling gaan terugbetalen:
Beste klant,

Door en miscommunicatie vanuit Loracana hebben we te horen gekregen dat we geen losse packs geleverd gaan krijgen. Wij balen hier enorm van maar kunnen niks anders doen dan de losse packs te annuleren. We hebben er alles gedaan om met Lorcana te kijken voor een oplossing maar deze geven aan dat ze volledig uitverkocht zijn en er ook geen reprint gaat komen. Onze excuses voor het ongemak. We boeken het geld zo spoedig mogelijk naar u terug

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. :confused:
 
Dat ze zelf niet aan genoeg voorraad geraken op korte termijn (hun datum van verzending was 1 september) kan ik snappen. Vind het vooral raar dat ze beweren dat alles uitverkocht is en er geen reprint komt. Lijkt mij niet te kloppen met de andere info online.
 
Neverland Brugge zei me ook dat het onwaarschijnlijkt dat ze een reprint gaan doen. Ik heb twee starter sets opgepikt, vanavond eens spelen met de vrouw :)
 
Heb zelf wel wat opengedaan (1bbox, 1 trove, 3 starterdecks en tiental boosters van pre-release event). Heb het geluk gehad 2 enchanted kaarten te pullen die ik direct verkocht hebt voor andere singles om Decks mee te maken.

Spel ligt me wel, ook leuk om met de vriendin te doen (want Disney). Denk wel dat ik Pokémon ga blijven spelen als eerste spel, 2 spellen tegelijk wordt moeilijk.
 
Weet eigenlijk nog niet of ik gewoon de kaarten ga verzamelen of het spel echt ga spelen.
Heb nu wel heel veel dubbels waardoor ik een volledige First Chapter deck zou moeten kunnen ruilen :p
 
Heb ondertussen toch redelijk wat dubbele. Moest er volk hier wat willen ruilen, hit me up. Zal eens werk maken van alles in de app te steken en mijn wish list up to date te brengen
 
Gisteren ook de 3 starterdecks met boosters besteld.
Lijkt me trouwens ontzettend raar, moest deze geen reprint krijgen.
 
Heb ondertussen toch redelijk wat dubbele. Moest er volk hier wat willen ruilen, hit me up. Zal eens werk maken van alles in de app te steken en mijn wish list up to date te brengen
Kan je die dan gemakkelijk exporteren / sharen met anderen want ik zie niet direct een optie in de app om dat te doen?
 
Ik hoop dat het net zoals Magic the Gathering ook een online platform uiteindelijk zal krijgen.
Hoh, dat zie ik niet gebeuren. Het probleem met simultaan online/fysiek is dat er dan een soort connectie moet zijn, zoals bij bv. Pokemon. Scan-functie met extra rewards online. Voor MTG kan dat online-formaat enkel omdat het spel waanzinning populair is. Elke andere cardgame: vergeet het. Je verdeelt je doelpubliek gewoon in twee en je spel gaat doodgaan.

Ga deze zoals quasi alle cardgames eens een keer spelen met starters bij iemand. De kans dat ik het oppik is minimaal, of het moest met geniale mechanics afkomen.
 
Terug
Bovenaan