Tattoos & Piercings

Maargoed, dat is niet altijd en voor iedereen even evident, snap ik ook. Ik vind een week wel al een mooie geste. Te lang is ook niet goed vind ik, dan ga je gewoon nog meer twijfelen en alles tot in de details gaan zitten analyseren. En als mens verander je ook, wat je nu mooi vindt kan je binnen 10 jaar mss anders over denken, perfect zal het toch nooit zijn.
Dit dus.
En niet alleen dat, maar je gaat ook het design aan anderen tonen.
En die gaan ook weer feedback en opmerkingen hebben.
En achteraf denk je: is het nog wel mijn design of dat van anderen?

En als laatste punt: wat houdt je tegen om dat design elders te gaan laten plaatsen?
Klanten zouden van mij sowieso max een ruwe schets kunnen krijgen.
De tekening zelf kan je enkel in de shop zien.
 
Maargoed, dat is niet altijd en voor iedereen even evident, snap ik ook. Ik vind een week wel al een mooie geste. Te lang is ook niet goed vind ik, dan ga je gewoon nog meer twijfelen en alles tot in de details gaan zitten analyseren. En als mens verander je ook, wat je nu mooi vindt kan je binnen 10 jaar mss anders over denken, perfect zal het toch nooit zijn.

Ik wist al niet dat een week een geste was 🤷‍♂️
Dat was het eerste voorstel zonder meer :p
Zullen zien wat het antwoord is op mijn vraag.

Dit dus.
En niet alleen dat, maar je gaat ook het design aan anderen tonen.
En die gaan ook weer feedback en opmerkingen hebben.
En achteraf denk je: is het nog wel mijn design of dat van anderen?

En als laatste punt: wat houdt je tegen om dat design elders te gaan laten plaatsen?
Klanten zouden van mij sowieso max een ruwe schets kunnen krijgen.
De tekening zelf kan je enkel in de shop zien.
Kwam zelfs geen seconde in me op dat iemand ergens een design zou gaan halen om het ergens anders te laten zetten 🤦‍♂️
Ik zou wel settelen voor een ruwe schets!
Ook om de tekening in de shop te gaan bekijken. 15 keer als't moet.
Maar niet voor een beslissing op de dag - da's echt ... just, no.
 
Ik wist al niet dat een week een geste was 🤷‍♂️
Dat was het eerste voorstel zonder meer :p
Zullen zien wat het antwoord is op mijn vraag.


Kwam zelfs geen seconde in me op dat iemand ergens een design zou gaan halen om het ergens anders te laten zetten 🤦‍♂️
Ik zou wel settelen voor een ruwe schets!
Ook om de tekening in de shop te gaan bekijken. 15 keer als't moet.
Maar niet voor een beslissing op de dag - da's echt ... just, no.
Heb een jaar moeten wachten tussen schets en tattoo.

Schets zelf niet meegekregen, maar vond de wachttijd niet erg, zodat ik zeker was van mijn tattoo.
 
Bij mijn laatste tattoo was mijn artist vergeten dat er nog een groter stuk huid vrij was op mijn arm ipv enkel kleine filler en had hij dus niks voorbereid. Hij is beginnen tekenen toen ik er al was :)
Ik krijg meestal ook gewoon de avond ervoor of de ochtend zelf het design binnen op messenger. Die mens is quasi elke dag bezig met tattoos dus die tekent de avond ervoor of de ochtend zelf (afhankelijk van welke shift zijn vrouw heeft en hij dus met hun dochtertje bezig is of niet) voor de volgende afspraak. En gezien hij mijn twee armen voor zo'n 85% vol gezet heeft (de rest is van andere artiesten) ken ik zijn stijl en ben ik vaak tevreden over zijn eerste ontwerp. Ik heb van alle tattoos die ik heb van hem maar 1 keer echt in discussie moeten gaan over een ontwerp dusja.

Maar bon, ik ben dan ook relatief impulsief op dat vlak en ondertussen ook al in een fase waar ik iets laat zetten omdat ik het mooi vind en omdat het thema me aanstaat, zonder dat daar een verhaal achter hangt.
 
Daar moet je wel wat voor kunnen tekenen :p
Ben zelf een beetje creatief, maar dat is nu wel te hoog gegrepen.

Update: de artist boekt een paar weken voor de afspraak ontwerpuren voor me in waar ik ook voor ga betalen 🤗
 

Deze wordt mijn eerste tattoo en wordt morgen gezet!
Ik kreeg het ontwerp vorige donderdag door gestuurd, maar heb er niets op aan te merken (de 'planken' lopen niet recht, maar dat zal bij de tattoo wel zo zijn).
Ik had eens afgesproken met haar om te bespreken wat ik juist wilde en dat heeft ze duidelijk goed opgevangen 😁
Oorspronkelijk wilde ik die hoofden in kleur, met dan zo wat een fade out. Maar ga het (voorlopig?) gewoon zwart laten. Achteraf zien we nog wel 😋
 
Na lang wikken en wegen dan een afspraak gemaakt om microdermal piercings te laten zetten.


Het worden 4 stuks met tops in wit goud (14kt) waarvan 2 met diamantjes cuz diamonds are a girls best friend en shit.
Na mijn navelpiercing lang geleden (is er al weer uit) zal dit de eerste keer dat er voor plezier geprikt gaat worden in mijn lijf dus best wel spannend.
 
Binnenkort eens binnenspringen bij Len Leye voor een Japanse sleeve. Moet nog uitdokteren hoe en wat maar sowieso geen kleur meer voor mij. Andere arm is al genoeg ingekleurd.
Zijn stijl leunt echt wel het meeste bij m'n idee.

Na 5 jaar nog eens getatoeëerd worden begot.
Mn hond ga ik ook nog laten zetten op mijn onderbeen.
 
Mijn afspraak voor mijn Reaper tattoo op m'n rechterarm van half mei is verzet geweest naar volgende week omdat ik Covid had.
Dit weekend berichtje gezien van de tattoo artist dat er vandaag een plekje vrijgekomen was voor iets klein/medium, dus er maar opgesprongen en een "klein" ideetje dat ik al lang heb laten doen.

Ik wou iets dat naar mijn kindjes verwijst, en vind zo "banden" wel iets tof. Ook wil ik nog steeds iets "Viking-achtig". Daarom hun geboortedatums in runes in een band laten zetten.
Dus m'n linkerarm zal nu volledig "Viking" worden. (Rechts wordt normaal een sleeve met de 4 ruiters van de apocalyps)
 

Bijlagen

  • IMG_20220607_141728.jpg
    IMG_20220607_141728.jpg
    4,4 MB · Weergaven: 21
Tattoo 2 is ook een feit :biglaugh:

(Wel nog een beetje bloederig :unsure: )
 

Bijlagen

  • IMG_20220614_133118.jpg
    IMG_20220614_133118.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 53
Om eerlijk te zijn, ik vind em niet zo goed?
Kan ook aan de foto liggen. Maak eens een goeie foto van de skulls, het hoofd, de hand en de zeis?
Ik vind hem zelf ook niet perfect, gewoon ok. Hij is idd niet 100% wat ik verwacht/gehoopt had.
De compositievind ik wel goed., maar ik had het alleszinds een pak meer gedetailleerd verwacht. De skulls zijn idd eerder "raar"
De artiest die het gedaan heeft heeft nochtans al heel wat mooie en gedetailleerde tattoo's gezet.
Hij heeft wel gezegd dat ik altijd mag terugkomen voor eventuele aanpassingen..


M'n plan was eigenlijk om een volledige sleeve door hem te laten zetten, maar ik begin wat te twijfelen :unsure:


Betere foto's volgen straks, als m'n vrouw thuis is. Is nogal een moeilijke plek om zelf deftige foto's van te trekken.
 

Bijlagen

  • IMG_20220614_180803.jpg
    IMG_20220614_180803.jpg
    4,3 MB · Weergaven: 26
  • IMG_20220614_180812.jpg
    IMG_20220614_180812.jpg
    4,5 MB · Weergaven: 28
  • IMG_20220614_180816.jpg
    IMG_20220614_180816.jpg
    3,7 MB · Weergaven: 24
  • IMG_20220614_180821.jpg
    IMG_20220614_180821.jpg
    3,7 MB · Weergaven: 26
  • IMG_20220614_180825.jpg
    IMG_20220614_180825.jpg
    3,9 MB · Weergaven: 25
Ik vind het een beetje een vreemde stijl, die meer nijgt naar een schilderij dan naar de strakke tekeningen die ik gewend ben om te zien in de hedendaagse black&grey tattoo's.
Maar ik ga er vanuit dat je daar bewust voor gekozen hebt? Ik vind het dan weer wel een cool concept.
 
Ik heb de indruk dat,

ofwel de tattoeur bespaard heeft op naalden (ik zie bepaalde lijnen die hij geprobeerd heeft met een shader die nogal mislukt zijn) en daardoor niet in detail is kunnen gaan

ofwel het een klein design was dat vergroot werd om een bovenarm te vullen, waardoor er veel te weinig detail in de tekening zit (bijvoorbeeld de ribcage).

Ik blijf bij mn eerste oordeel dat ik hem persoonlijk niet zo goed vind. Vooral de schedels zijn imo ondermaats voor een tattoo artists (het eerste wat je in je vingers krijgt, zijn schedels en rozen).

Ik weet natuurlijk niet wat op voorhand besproken is qua stijl, prijs en design, dus:
Hopelijk ben jij er wel blij mee en is het ook een beetje naar verwachting.
 
Terug
Bovenaan