Tattoos & Piercings

Kan je daar je eigen design in uploaden?


En zijn er hier nog mensen die zelf hun tattoos maken? Hoe reageert je tattooeur daar op?
 
Deze week naar barcelona geweest voor een tattoo op mijn been.

Afspraak was in december gemaakt 12 - 13 april, dus 2 dagen achter elkaar.

2 weken geleden vroeg hij:
How are you man? Hope everything nice ..

Just wondering if could be ok for you if we can change the dates of 12 and 13 April , to 13 and 14 .. I’m coming back from Costa Rica on the 11 and it’s to have a bit more time to draw the design .. let me know!

Cheers

Waarop ik antwoorde:
everything is ok here.

Changing the dates is a bit difficult for me, because I have my air plane tickets and hotel already arranged.
And I’m flying back at 11.15 on the 14th so i hope you understand 🤞🏻

Hier had hij “no problem” op geantwoord, dus ik dacht ok geen probleem.

Krijg ik om 00.01 dag van de afspraak dit bericht
Hey man! My flight got delayed and I just landed in Barcelona.. I don’t gonna have time to prepare the design for tomorrow sorry , so we gonna do all in one long session on Wednesday , and tomorrow I gonna draw it .. so no appointment tomorrow and let’s do it all on Wednesday.. sorry for that but some times happens

Ik vond dit eerlijk gezegd nogal onrespectvol, omdat hij maar op voorhand moest tekenen. Of vroeger had moeten laten weten.

Soit ik had enkel “okay 💔” gereageerd. Omdat we dan toch nog 1 dag hadden waarin hij alles ging doen (aloewel ik 12h onder de naald niet zcht zag zitten)

Dan de dag zelf, vertelde ik dat ik een beetje teleurgesteld was, maar hij vroeg dan of ik er ok mee was, heb dan maar ja geantwoord omdat ik niet echt veel opties had?
Na vluchtig het design te bekijken vond ik het goed.
En hij heeft dan op 6h alles erop gezet.
Ik had al de indruk dat de design ook gemaakt was voor snel erop te zetten.

Dit is het resultaat:


Opzich vind het geen lelijke tattoo, maar ook niet wat ik verwacht heb.

Pas gisteren had ik door waarom



Links is van mij, de man er naast is ook op mijn been, van dezelfde artist.
En de 2 andere vrouwen zijn gewoon 2 werkjes van hem die op zijn instagram staan.

Ik vind mijn vrouw (themis, de man is hades) minderwaardig en niet passend bij de man.
En ja zeker niet tevreden en het reizen niet waard.

In juni heb ik nog eens 2 dagen een afspraak bij hem waar vliegticket al geregeld is.
Dus weet
Niet goed wat doen nu, en ik vrees ervoor dat hij deze vrouw nog kan goed maken.
Het is vooral de neus en schouder die ik ondermaats vind.
De zwarte roos is ook niet volledig men ding maar daar zit ik minder mee
 
Laatst bewerkt:
Deze week naar barcelona geweest voor een tattoo op mijn been.

Afspraak was in december gemaakt 12 - 13 april, dus 2 dagen achter elkaar.

2 weken geleden vroeg hij:


Waarop ik antwoorde:


Hier had hij “no problem” op geantwoord, dus ik dacht ok geen probleem.

Krijg ik om 00.01 dag van de afspraak dit bericht


Ik vond dit eerlijk gezegd nogal onrespectvol, omdat hij maar op voorhand moest tekenen. Of vroeger had moeten laten weten.

Soit ik had enkel “okay 💔” gereageerd. Omdat we dan toch nog 1 dag hadden waarin hij alles ging doen (aloewel ik 12h onder de naald niet zcht zag zitten)

Dan de dag zelf, vertelde ik dat ik een beetje teleurgesteld was, maar hij vroeg dan of ik er ok mee was, heb dan maar ja geantwoord omdat ik niet echt veel opties had?
Na vluchtig het design te bekijken vond ik het goed.
En hij heeft dan op 6h alles erop gezet.
Ik had al de indruk dat de design ook gemaakt was voor snel erop te zetten.

Dit is het resultaat:


Opzich vind het geen lelijke tattoo, maar ook niet wat ik verwacht heb.

Pas gisteren had ik door waarom



Links is van mij, de man er naast is ook op mijn been, van dezelfde artist.
En de 2 andere vrouwen zijn gewoon 2 werkjes van hem die op zijn instagram staan.

Ik vind mijn vrouw (themis, de man is hades) minderwaardig en niet passend bij de man.
En ja zeker niet tevreden en het reizen niet waard.

In juni heb ik nog eens 2 dagen een afspraak bij hem waar vliegticket al geregeld is.
Dus weet
Niet goed wat doen nu, en ik vrees ervoor dat hij deze vrouw nog kan goed maken.
Het is vooral de neus en schouder die ik ondermaats vind.
De zwarte roos is ook niet volledig men ding maar daar zit ik minder mee
Ik vind het wel sjiek :sarcastic:
 
Woehoew... Dat het maar snel 11/05 is. Kben al nerveus..

Vandaag m'n afspraak vastgelegd en doorgegeven wat ik zou willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Het is vooral de neus en schouder die ik ondermaats vind.
De zwarte roos is ook niet volledig men ding maar daar zit ik minder mee
Blinddoek lijkt me ook minder gedetailleerd.
Het lijkt idd wat gerusht/tegen zijn goesting? Heel erg kut in elk geval voor u.
Dat is altijd het risico met artists waar je voor moet vliegen he. Anders plan je gewoon snel iets anders in natuurlijk.

Wat je nu moet doen met die volgende afspraak is wat dubbel imo. U vlucht is al geboekt, u hotel waarschijnlijk ook dus als je niet gaat ben je dat geld kwijt. Maar ik kan begrijpen dat u vertrouwen wat weg is nu.
 
Wat je nu moet doen met die volgende afspraak is wat dubbel imo. U vlucht is al geboekt, u hotel waarschijnlijk ook dus als je niet gaat ben je dat geld kwijt. Maar ik kan begrijpen dat u vertrouwen wat weg is nu.

Je kan naar Barcelona gaan maar die tattoo laten voor wat het is hé. Ik zou er alleszins niet mee kunnen lachen in zijn plaats.
 
Blinddoek lijkt me ook minder gedetailleerd.
Het lijkt idd wat gerusht/tegen zijn goesting? Heel erg kut in elk geval voor u.
Dat is altijd het risico met artists waar je voor moet vliegen he. Anders plan je gewoon snel iets anders in natuurlijk.

Wat je nu moet doen met die volgende afspraak is wat dubbel imo. U vlucht is al geboekt, u hotel waarschijnlijk ook dus als je niet gaat ben je dat geld kwijt. Maar ik kan begrijpen dat u vertrouwen wat weg is nu.

Je kan naar Barcelona gaan maar die tattoo laten voor wat het is hé. Ik zou er alleszins niet mee kunnen lachen in zijn plaats.

Ik ga nu eerst nen email sturen met wat ik echt denk over de hele situatie, en wat ik denk over de tattoo, op een respectvolle manier.
En vragen of hij er nog iets aan kan doen.

En dan is het afwachten wat zijn reactie is.
Uiteindelijk is da ne mens en geen machine.

De eerste tattoo van hem was echt super goed naar mijn mening.

Dus van mij krijgt hij nog een kans, natuurlijk wel als hij mij wil begrijpen.
En zijn reactie wel ook respectvol is.

Pff rondlopen in barcelona heb ik nu echt geen behoefte meer aan.
Was zo verzchrikkelijk vorige week da ze mij daar absoluut geen plezier mee kan doen, omboeken naar nen anderen in worst case.

Kan mij voorlopig ni voorstellen dat ie dat niet begrijpt
 
Uiteraard instagram, maar tenzij ge daar zowel op locatie als op tag tegelijk kunt zoeken, lijkt me dat een eindeloos doorklikken van foto naar artiestprofiel om te checken waar die zich bevindt.
Wat voor mij heeft gewerkt: zoeken binnen de regio waar ge u wenst te verplaatsen naar shops met goeie reviews, en daar dan kijken naar recente portfoliobeelden.
Wat ge ook kunt doen, is sites van tattoo conventies bezoeken. Daar kunt ge meestal wel op stijl zoeken, plus dan hebt ge meteen ook portfolio beschikbaar zonder dat ge eerst 20 shops moet doorbladeren.

:] Heb dus tegen m'n verwachtingen iemand gevonden niet zo ver weg, met de stijl en eerdere tekeningen in dezelfde lijn van wat ik zoek. Via Google Maps 😆
Eerste e-mails worden heen-en-weer gestuurd. Het zou voor in de herfst zijn.

Maar, de artiest stelt dus een week voor tussen onthulling en plaatsing. Ben ik de enige die dat kort vindt?
Voor zo een grote beslissing over iets wat iemand anders gaat ontwerpen wat jij waarschijnlijk helemaal anders in je hoofd hebt, vind ik dat kort.
Ik hou ervan om zo'n dingen te laten rusten, met frisse ogen te bekijken en dan met een gerust hart te kunnen instemmen.
Een week geeft me ook zo'n gevoel van beslissingsdruk ...

Ik ga nu eerst nen email sturen met wat ik echt denk over de hele situatie, en wat ik denk over de tattoo, op een respectvolle manier.
En vragen of hij er nog iets aan kan doen.

En dan is het afwachten wat zijn reactie is.
Uiteindelijk is da ne mens en geen machine.

De eerste tattoo van hem was echt super goed naar mijn mening.

Dus van mij krijgt hij nog een kans, natuurlijk wel als hij mij wil begrijpen.
En zijn reactie wel ook respectvol is.

Pff rondlopen in barcelona heb ik nu echt geen behoefte meer aan.
Was zo verzchrikkelijk vorige week da ze mij daar absoluut geen plezier mee kan doen, omboeken naar nen anderen in worst case.

Kan mij voorlopig ni voorstellen dat ie dat niet begrijpt

Ik snap wat je bedoelt over wat je niet goed vindt aan de tat.
Je kunt hem ook wel helpen door te zeggen hoe je het anders wilt zien?
Ik kan ook wel enkele voorbeelden geven maar ik wil niet bijdragen aan je ontevredenheid lol.
 
:] Heb dus tegen m'n verwachtingen iemand gevonden niet zo ver weg, met de stijl en eerdere tekeningen in dezelfde lijn van wat ik zoek. Via Google Maps 😆
Eerste e-mails worden heen-en-weer gestuurd. Het zou voor in de herfst zijn.

Maar, de artiest stelt dus een week voor tussen onthulling en plaatsing. Ben ik de enige die dat kort vindt?
Voor zo een grote beslissing over iets wat iemand anders gaat ontwerpen wat jij waarschijnlijk helemaal anders in je hoofd hebt, vind ik dat kort.
Ik hou ervan om zo'n dingen te laten rusten, met frisse ogen te bekijken en dan met een gerust hart te kunnen instemmen.
Een week geeft me ook zo'n gevoel van beslissingsdruk ...
Kan je niet vragen om wat extra tijd te krijgen omdat je iemand bent die gewoon graag over dingen nadenkt? Ik kan me wel inbeelden dat ze daar begrip voor hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
3e tattoo op iemand anders.
M’n mentor: “we gaan direct eens beginnen met shaden aan te leren”.
Ik: “slik, wut?”.
Maar toen ik het onder de knie had, was het wel heel fijn om te doen en mijn mentor was super content met het resultaat.

Day well spent 😊
Shaden is nog het "makkelijkst", tov lijnen althans. 😅
 
Kan je niet vragen om wat extra tijd te krijgen omdat je iemand bent die gewoon graag over dingen nadenkt? Ik kan me wel inbeelden dat ze daar begrip voor hebben.

Yes yes, staat al in draft in m'n reply, met uitleg.
'k Had in m'n eerste mail ook al een disclaimer gezet da'k wss geen gemakkelijke klant ben omdat ik weet wat ik wil, waarschijnlijk aanpassingen ga vragen, en mijn tijd neem voor mijn beslissingen.
In het antwoord stond dan dat van die week tijdspanne. Errrrr ... Tijd is subjectief zeker 😅

Maar als het aan mij lag keken we nu al naar het ontwerp.
Terwijl de artiest wss max twee weken zal voorstellen denk ik dan.
 
:] Heb dus tegen m'n verwachtingen iemand gevonden niet zo ver weg, met de stijl en eerdere tekeningen in dezelfde lijn van wat ik zoek. Via Google Maps 😆
Eerste e-mails worden heen-en-weer gestuurd. Het zou voor in de herfst zijn.

Maar, de artiest stelt dus een week voor tussen onthulling en plaatsing. Ben ik de enige die dat kort vindt?
Voor zo een grote beslissing over iets wat iemand anders gaat ontwerpen wat jij waarschijnlijk helemaal anders in je hoofd hebt, vind ik dat kort.
Ik hou ervan om zo'n dingen te laten rusten, met frisse ogen te bekijken en dan met een gerust hart te kunnen instemmen.
Een week geeft me ook zo'n gevoel van beslissingsdruk ...



Ik snap wat je bedoelt over wat je niet goed vindt aan de tat.
Je kunt hem ook wel helpen door te zeggen hoe je het anders wilt zien?
Ik kan ook wel enkele voorbeelden geven maar ik wil niet bijdragen aan je ontevredenheid lol.

Bij de meeste krijg je het pas te zien, de moment zelf.
Opzich geen slechte ervaringen mee gehad, tot nu

Ik vraag mij af of sommige artisten zoveel problemen hebben met de designs, of echt gewoon een beetje arrogant zijn.

Van mij mag je gerust je mening geven hoor,
Ik vind vooral de neus simplistisch, de schouder en het hand kan nog wel wat juwelen gebruiken en de roos iets beter ingekleurd.

Hoop alleen dat hij mijnen email niet negeert.
 
Maar, de artiest stelt dus een week voor tussen onthulling en plaatsing. Ben ik de enige die dat kort vindt?
Voor zo een grote beslissing over iets wat iemand anders gaat ontwerpen wat jij waarschijnlijk helemaal anders in je hoofd hebt, vind ik dat kort.
Ik hou ervan om zo'n dingen te laten rusten, met frisse ogen te bekijken en dan met een gerust hart te kunnen instemmen.
Een week geeft me ook zo'n gevoel van beslissingsdruk ...

Bij de meeste krijg je het pas te zien, de moment zelf.
Wat Suphafly zegt hierboven 😅 En dat heeft @recipe4hate me ook verteld dat dat gebruikelijk is.
Mijne heb ik ook pas de moment zelf gezien en ze heeft ter plekke nog een kleine aanpassing gedaan :p
 
Wat Suphafly zegt hierboven 😅 En dat heeft @recipe4hate me ook verteld dat dat gebruikelijk is.
Mijne heb ik ook pas de moment zelf gezien en ze heeft ter plekke nog een kleine aanpassing gedaan :p
Bij de meeste krijg je het pas te zien, de moment zelf.
Opzich geen slechte ervaringen mee gehad, tot nu

Ik vraag mij af of sommige artisten zoveel problemen hebben met de designs, of echt gewoon een beetje arrogant zijn.

Van mij mag je gerust je mening geven hoor,
Ik vind vooral de neus simplistisch, de schouder en het hand kan nog wel wat juwelen gebruiken en de roos iets beter ingekleurd.

Hoop alleen dat hij mijnen email niet negeert.

Heck no. De dag zelf zou al een hard pass zijn voor mij.

Voor jouw tat:
De grote verschillen met de andere tekeningen die je toont is dat dit veel meer ... "2D" is.
De andere gezichten zijn ook veel scherper en met veel meer schaduwwerk.
Bv haar voorhoofd is 1 effen vlak. De haren kunnen gedetailleerder, de parels kunnen kleurschakering krijgen, de blinddoek kan levendiger.
De armband en hand hebben nauwelijks schaduwspel. De mond kan met meer schaduw (bovenaan de bovenlip bv.) ook minder cartoonish gemaakt worden.
De neus kan zeker scherper en strakker.
En idd meer juwelen en fantasietjes mag ook wel.
Lijken me allemaal doenbare aanpassingen. De schouder, dat zal een moeilijkere worden om te corrigeren.
 
Ik heb in de mails telkens goed beschreven hoe ik het zag, met veel voorbeelden (liefst van hun eigen werk) en referenties. Bij 2 artists was het gewoon op de dag zelf dat ik de tattoo te zien kreeg, bij 1 de dag ervoor. Ik had er voor mn eerste tattoo ook wel moeite mee maar z'n tekening was ongeveer perfect wat ik voor ogen had dus het was ok. Bij mn recentste ook nog een aanpassing gedaan en dat ging vlot.

Ik kies mn artists ook echt zorgvuldig en ga bij hen voor een reden dus ik vertrouw wel dat ze iets naar mijn goesting gaan maken (want waarom kies ik ze anders). Ik heb ook altijd een duidelijk idee van wat ik wil maar tis hun job. Zij weten beter wat kan en wat mooi gaat zijn en wat goed leest op huid etc. Ik moet zeggen dat het ook gewoon fijn is om los te laten, en uzelf te laten verrassen.

Maargoed, dat is niet altijd en voor iedereen even evident, snap ik ook. Ik vind een week wel al een mooie geste. Te lang is ook niet goed vind ik, dan ga je gewoon nog meer twijfelen en alles tot in de details gaan zitten analyseren. En als mens verander je ook, wat je nu mooi vindt kan je binnen 10 jaar mss anders over denken, perfect zal het toch nooit zijn.
 
Shaden is nog het "makkelijkst", tov lijnen althans. 😅
Eens ge de techniek doorhebt, wel.
Het smooth krijgen is echt fijn spelen met de inkt óp de huid ipv de inkt in de naald.
En het is een andere stretchtechniek.

Heck no. De dag zelf zou al een hard pass zijn voor mij.
Mja, daar heb jij dan meer last van dan de tattooeur ;)
De meeste artists beginnen ook maar enkele dag op voorhand (if that!) aan een design. Zeker als het drukker wordt, gaan ze niet een week op voorhand je design al tackelen.
In de shop is meestal nog wel ruimte voor enkele wijzigingen, maar een tekening herdoen?
Voorschot kwijt en een nieuwe afspraak plannen.

Ergens moet je ook vertrouwen hebben in de artist en de artistieke vrijheid gunnen.
Ofwel zorgen dat he een tekenaar vindt en met dat design dan een artist zoeken die het zetten wil.

Dat gezegd zijnde, zijn er zeker shops die je, wat betreft klantvriendelijkheid, wel tegemoet willen komen hoor. Het is niet altijd zo zwart-wit.
Hou er gewoon wat rekening mee.

Voor jouw type designs is Julie in Houthalen (moet even navragen waar ze zit) wel een kanshebber.
 
Terug
Bovenaan