Tandpasta gevoelige tanden

Welke tandpasta gebruiken jullie (gevoelige tanden)

  • Elmex sensitive

    Stemmen: 12 50,0%
  • Sensodyne rapid relief

    Stemmen: 8 33,3%
  • Vitis

    Stemmen: 0 0,0%
  • andere (uitleggen welke aub)

    Stemmen: 4 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    24
Afhankelijk van welke in de promotie is:
- Sensodyne Multicare
- Sensodyne Fresh mint
i.c.m. elektrische tandenborstel.
 
Ik gebruik deze (op aanraden van een vriendin) van Holland&Barrett en niet zozeer voor het whitening effect want dat is nu nog niet echt aan de orde maar gewoon omdat die mild is en diepreinigd werkt zonder te overheersen. Is erg mild en toch zeer goed.

 
Vitis helpt voor geen fluit. Nu Sensodyne rapid relief begonnen en helpt het wat verzachten. Elmex spoelmiddel heeft het ook iets verzacht maar toch niet veel. Ik ben nu naar Glisterine 6 in 1 (tandsteen) overgestapt en wtf, op 3 dagen tijd is mijn gevoeligheid bijna verdwenen? Kan het alleen maar aanraden aan iedereen die last hebben van gevoelige tanden en blote tandhals. Het is wel met het spoelen heel intens en stevig van smaak (hevige munt) maar wat een verademing :)
 
Geen whitening gebruiken, dit is slecht voor de tanden.
Daarnaast zou ik de raad van de tandarts volgen. Al vind ik het wel iets vreemd. Gevoeligheid en pijn aan de tanden is doorgaans toch gelinkt aan gaatjes waardoor vuil dichter bij de zenuw komt?

Wie kan mij iets bijleren?
 
Dag forum members,

ik heb meestal lastig van gevoelige tanden, zie koud drinken enzovoort. Hier en daar ook tandhals dat bloot is, dat komt door te hard schrobben zegt de tandarts.
Ik gebruik als mijn tandvlees gevoelig is Meridol en het spoelmiddel en dat doet écht wonderen. Echter met gevoelige tanden (zie die blote tandhals) gebruik ik nu Elmex professional spoelmiddel en dat helpt na een tijdje.

Hebben jullie hier ook last van en indien zo, welke tandpasta gebruiken jullie?
Sensodyne is beste tandpasta voor gevoelige tanden. Ik heb zelf ook gevoelige tanden en gebruik deze nu al jaren. Sensodyne complete protection beveel ik aan. 👍🏻
 
Geen whitening gebruiken, dit is slecht voor de tanden.
Daarnaast zou ik de raad van de tandarts volgen. Al vind ik het wel iets vreemd. Gevoeligheid en pijn aan de tanden is doorgaans toch gelinkt aan gaatjes waardoor vuil dichter bij de zenuw komt?

Wie kan mij iets bijleren?
Niet persé, bij mij is het puur mijn tandhals die bloot ligt door het schrobben. Mijn tandarts neemt ook foto's en daar is niets van gaatjes op te bespeuren + visueel ook niet.
 
Terug
Bovenaan