Tandpasta gevoelige tanden

Welke tandpasta gebruiken jullie (gevoelige tanden)

  • Elmex sensitive

    Stemmen: 12 50,0%
  • Sensodyne rapid relief

    Stemmen: 8 33,3%
  • Vitis

    Stemmen: 0 0,0%
  • andere (uitleggen welke aub)

    Stemmen: 4 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    24

Tagliata

Well-known member
Dag forum members,

ik heb meestal lastig van gevoelige tanden, zie koud drinken enzovoort. Hier en daar ook tandhals dat bloot is, dat komt door te hard schrobben zegt de tandarts.
Ik gebruik als mijn tandvlees gevoelig is Meridol en het spoelmiddel en dat doet écht wonderen. Echter met gevoelige tanden (zie die blote tandhals) gebruik ik nu Elmex professional spoelmiddel en dat helpt na een tijdje.

Hebben jullie hier ook last van en indien zo, welke tandpasta gebruiken jullie?
 
Dag forum members,

ik heb meestal lastig van gevoelige tanden, zie koud drinken enzovoort. Hier en daar ook tandhals dat bloot is, dat komt door te hard schrobben zegt de tandarts.
Ik gebruik als mijn tandvlees gevoelig is Meridol en het spoelmiddel en dat doet écht wonderen. Echter met gevoelige tanden (zie die blote tandhals) gebruik ik nu Elmex professional spoelmiddel en dat helpt na een tijdje.

Hebben jullie hier ook last van en indien zo, welke tandpasta gebruiken jullie?
Ook hetzelfde probleem door te hard schrobbe, sensodine vind ik eigenlijk heel duur, dus ik gebruik de elmex tandpasta en ik denk dat ik een maand later al niets meer van gevoelige tanden had! 🥰
 
Ik heb dat ook waardoor bv. chocolade eten soms pijnlijk was. Mijn tandarts raadde mij Sensodyne Repair & Protect aan en het is veel beter sindsdien.
 
Op aanraden van de tandarts Elmex Sensitive professional - om een of andere reden vind ik die ook enkel bij de apotheek?
Helpt redelijk goed, al blijven sommige plekjes toch hardnekkig gevoelig.
 
Op aanraden van de tandarts Elmex Sensitive professional - om een of andere reden vind ik die ook enkel bij de apotheek?
Helpt redelijk goed, al blijven sommige plekjes toch hardnekkig gevoelig.
Die professional is met een bepaald bestandsdeel ARG...(iets) - vind je in medi market en kruidvat inderdaad alleen.
 
Ik gebruik ook de Elmex Sensitive Professional. Al heb ik toch de indruk dat enkel met te poetsen het niet veel verschil geeft.
Ik heb een bepaalde tand die eind verleden jaar redelijk gevoelig geworden is, die heb ik begin dit jaar de vulling van laten vervangen maar ondertussen is het al hetzelfde als voordien.
 
Sensodyne hier, is voor mij de enige die werkt. Al paar keer geprobeerd van andere merken, o.a. elmex, maar binnen de kortste keren terug veel meer last.
 
Ik ben parodontax beginnen gebruiken toen ik eens last had van bloedend tandvlees. Eens je de zoute smaak van parodontax gewoon bent is het precies moeilijk om terug te switchen naar normale tandpast. Dus ik blijf deze nu gebruiken.
 
Elmex, maar uigeindelijk helpt het niet.
Wel enkelast bij sterke drank.
Gin Tonic is de ergste, ik drink daarvan en ik voel da knagen aan mijn tanden
 
Volgens mij staat sensodyne wel eens 1+1 in de AH.
Dan kan je ineens een hele voorraad inslaan.

Sinds 2 maanden eerste keer last gehad van gevoelige tanden.
Deed zoveel pijn dat ik geen frisdrank meer heb aangeraakt.
 
Laatst bewerkt:
Sensodyne. Op aanraden van de tandarts.

Ik weet nog dat ik vroeger als jonge kerel die simpele reclames op TV zag van Sensodyne. Mensen die last hadden wanneer ze koude of warme dranken opdronken. Haha, oude zakken dacht ik altijd.

De tand des tijds sloeg sneller toe dan gedacht.
 
Op aanraden van de tandarts Elmex Sensitive professional - om een of andere reden vind ik die ook enkel bij de apotheek?
Helpt redelijk goed, al blijven sommige plekjes toch hardnekkig gevoelig.
Zoals iemand al eerder heeft vermeld kan je die ook in de Kruidvat kopen.
Doe doen vaak 1+1 acties en van die dingen.
En ik zie nu net dat die ook verdekke goedkoop op Bol.com staan.
Ik kan enkel maar Elmex gebruiken, Sensodyne werkt niet voor mij.

Ik had een paar jaar terug een tandhals waar uiteindelijk Elmex zelf ook niet meer bij hielp.
En de tandarts heeft toen een soort van vulling daarover gezet zodat die tandhals beschermd is. Sindsdien geen last meer van.
Er is ook de mogelijkheid tot een "graft" waar ze tandvlees transplanteren, maar dat is blijkbaar duurder en enkel voor gevallen waar het tandvlees wel heel erg naar boven is verplaatst.
 
Ik heb redelijk gevoelige tanden en gebruik sinds jaar en dag fluocaril (muntsmaak)

Zeeer tevreden van, ik denk wel dat in de apotheek te kopen is, is een Frans merk

Hier foto van het doosje:

1348362436.png
 
Terug
Bovenaan