Tablet voor kinderen van 5 en 7

TNTim

Crew Member
We zijn van zin om tablets kopen voor onze kinderen voor Pasen.
Nu spelen ze vooral op onze gsm's, maar dat gaat op den duur niet meer handig zijn.

Wat ze er vooral mee gaan doen: Youtube/Netflix/spelletjes en hopelijk later ook huiswerk via Bingel/Kabas/...

Liefst vlot en snel, maar hoeft zeker niet het recentste te zijn.

Prijsklasse max 300€ elk.

Iemand hier die advies kan geven aub?
 
Belangrijkste tips: zorg voor genoeg opslag (minstens 128GB) want er is vaak al veel ingenomen OOTB en die spelletjes nemen vaak gigantisch veel in.
Kijk ook naar SOC en RAM en probeer daar voldoende overschot te hebben. Tablets gaan vaak jaren mee... Mijn oudste had enige tijd geleden een Galaxy Tab A en dat was wel OK in het begin maar na anderhalf jaar ofzo werd dat een vrij frustrerende ervaring, gewoon niet vlot genoeg.

Dochters hier hebben nu een Samsung S7 en een Xiaomi Pad 5. Beide uitstekend.
Die Pad 5 gekocht op amazon voor 320 euro vorig jaar in augustus, dus misschien dat die na wat rondzoeken min of meer in je budget valt?

2dehands kan ook een uitstekende bron zijn, die S7 daar ongebruikt gekocht met nog bijna volledige garantie, veel minder betaald dan nieuwprijs.

Deze lijkt voor het geld zeker OK maar nog geen reviews gelezen: https://www.amazon.com.be/dp/B0B8SB...e=380333&creativeASIN=B0B8SBB9HN&linkCode=asn
 
Onze kinderen van 4 en 6 hebben elk een Samsung Galaxy Tab A7 Lite met zo'n robuuste kinderhoes. Zijn niet de snelste maar voldoet voor youtube kids en netflix.
 
Wij hebben een samsung tablet en een lenovo, zeer tevreden van de lenovo. Wij hebben hem wel gekocht rond black friday en was toen een stuk goedkoper (+/- 280 EUR), staat nu aan 343 EUR https://www.lenovo.com/be/nl/tablets/android-tablets/lenovo-tab-series/Tab-P11-2nd-Gen/p/ZABF0052SE
Voor 180 € heb je al gelijkwaardige tablets met bijna dezelfde specs en zelfde chipset.
En om al direct zoiets aan ne kleine van 4 jaar te geven, daar heb ik ook mijn bedenkingen bij.
 
De jongsten is bij ons 8 en de oudsten 10, ik hoef er dus ook niet mee in te zitten dat ze der mee gaan smijten.
Ze zitten wel nog steeds in zo'n hoes met een flap. Doelpubliek is 5 & 7 zie ik in onderwerp.
Ik ben wel benieuwd wat je dan wel voor stelt @CorrectHorseBattery
 
Paashaas is hier gisteren al gepasseerd, volgend weekend is het te druk. :tongue:

Het is een Samsung galaxy A8 met 128GB geworden.
Met deals van vorige week op Bol.com waren de retours in perfecte staat ook goedkoper.
Met allerhande bons/promoties 450€ betaald voor 2 tablets + 2 hoezen + 4 screen protectors.

Ze zitten wel nog steeds in zo'n hoes met een flap. Doelpubliek is 5 & 7 zie ik in onderwerp.
Klopt, ondertussen al content geweest dat ik er ineens zo'n hoes had bij gekocht...
 
Ik had vorig jaar idd ook 2 samsung galaxy A8 gekocht voor 180 € het stuk (32 GB versies)
Die staan nu zelfs aan 165 € zie ik op bol.com

Voor dat geld kun je eigenlijk niet sukkelen

1200p
10+ inch

Wij zijn der ook content van, hebben ook nog deftig geluid (gezien de prijs)
Ik had toch nog een aantal 64 GB mini sd kaartjes liggen. Die kosten nog geen 10 € het stuk. Dus ook ineens voldoende opslag.
Voor af en toe iets op te zoeken als je in de keuken staat of youtube is dat ding perfect.
Diezelfde chipset in een tablet van 343 euro steken is gewoon mensen afrippen.
 
Voor dat geld kun je eigenlijk niet sukkelen
Ik vind het wel redelijk wat geld, maar hoop dat ze toch een aantal jaar mee gaan...

Volgend schooljaar hebben ze ook alletwee huiswerk en dat is deels online dus daar moest een oplossing voor gezocht worden.
Dus ofwel ene op onze vaste pc en andere op mijn laptop van het werk (die ik dan telkens moet boven halen) ofwel beide een tablet.
Beide een tablet vind ik dan het makkelijkst.

Ook...
Nu kijken ze youtube etc op onze gsm, maar het is niet handig dat ze volgend jaar alletwee kunnen lezen en onze gsm inclusief agenda/mails kunnen lezen. :tongue:
 
Ik heb 2j geleden een goedkope tablet gekocht (120 of 150 euro, Chinees merk op Amazon) voor de dochter, wat Downloads op Disney+, wat educatieve spelletjes en die gaat dus al sindsdien probleemloos mee. De Silicone hoes is wel een noodzaak. Net als een kinderkoptelefoon! 😬
Geen idee of ze ook online oefeningen zullen krijgen in het lager of niet, maar dat zien we dan wel weer. Gewoon voor mijn eigen gemak (vb lange autoritten, als ik wat rust nodig heb, als ze ziek is,...) is dat ding absoluut zijn geld waard geweest! 👌
 
Terug
Bovenaan