En ja: er zijn mannen met minder scrupules, jammer genoeg. Maar dat wil niet zeggen dat de vrouw in kwestie "het zelf heeft gezocht".
Dat laatste heb ik nooit ergens beweerd, hoor.
Of zie je de realiteit waarin het miljoenen keren goed gaat, en die moeilijke keuze toch niet zo moeilijk blijkt?
Absoluut het laatste, hé.
Ik ken geen aantallen, maar in de overgrote meerderheid (in het uitgangsleven, jongeren, volwassenen, ...) gaat het toch gewoon goed?
De meeste onder ons hebben toch al allemaal wel eens een 'flirt' gehad in combinatie met alcohol, waarbij het duidelijk goed zat langs beide kanten?
Eindejaarsreis middelbaar, bijvoorbeeld: niemand een dag nuchter en alles wat daar gebeurde (ook met "vreemden" die we op reis tegenkwamen) verliep gewoon goed.
Als je kan babbelen over relaties, kussen in je laatste wandeling en zelf op de hoogligger kan kruipen, dan ben je toch zo straalbezopen niet lijkt me, laat staan dat de dader dan correct kan inschatten, holy fuck het slachtoffer is niet meer bij machte..
Wel, ja, dit dus.
Niet specifiek voor deze case in Leuven, maar Ik schets even een situatie:
meisje heeft te veel gedronken, is door de alcohol wat losbandiger, begint met iemand aan te pappen en babbelt open over seks en relaties, begint te kussen, te flirten, ...
Op de weg naar 'plaats delict' (ik zal het maar meteen zo verwoorden) struikelt ze een paar keer (wat voor de jongen een duidelijk signaal zou moeten zijn), maar de sfeer blijft gezapig én er is communicatie.
In de slaapkamer gaat hetzelfde elan verder, er lijkt
een soort van consent te zijn en de jongen is zich van geen kwaad bewust.
Hoe fucking dronken moet je dan wel niet zijn, als er op dat moment (en ik spreek over beide partijen) iets gebeurd wat je niet wil
en door zattigheid niet meer "stop" kunt zeggen? (maar tegelijkertijd wel in staat zijn om te flirten, te kussen vooraf, etc...).
Ik heb het dus niet over iemand die straalbezopen alhaast in coma ligt en waarbij de jongen haar van haar kleren ontdoet en haar bespringt.
Nee, ik heb het over iemand die kust, flirt, er zin in heeft, misschien een striptease'je doet... en uiteindelijk toch geen nee kan zeggen.
En dan komt de volgende ochtend en de kater.
"Wat heb ik gedaan? En, verdomme, de klootzak, wat heeft HIJ met mij gedaan?"
En nu komt de omstreden stelling:
Zoals hier iemand overigens ook schreef: mocht ik dit vertellen aan mijn grootouders (zaliger), dan zouden ze zeggen: 'ze had maar niet zo veel moeten drinken, wie zijn gat verbrandt...".
En tegelijkertijd kan ik mij niet van de indruk ontdoen (en ik spreek niet over deze specifieke case in Leuven) dat het dan wel eens te gemakkelijk kan zijn om alle schuld op de jongen te steken.
"Ah ja, want hij had het moeten weten, ik was te zat en kon mijn eigen grenzen niet meer bewaken, dus hij heeft mij misbruikt".