Ik vind het toch altijd straf hoe mensen hier moeite lijken te doen om niet te lezen wat er staat (misschien te weinig schermen?). Er staat dus dat ik zelf liever aan een bureau werk maar dat ik denk dat de meerderheid van de mensen die meerdere schermen NOODZAKELIJK vinden, overdrijven.Is meer je eigen mening dan een waarheid. In een zetel tov deftig aan een bureau maakt voor mij alvast al een groot verschil.
Ook qua schermen ben ik dan zo iemand die 'overdrijft' in jouw ogen. Mijn persoonlijke mening is: werken in een zetel, dan kan je niet deftig werken. Zet u aan een tafel met een deftige muis en deftige houding. Niet wat zwabberen op een trackpad in de zetel met vaak netflix op de achtergrond op de televisie. (er zullen uiteraard mensen zijn die het wel goed kunnen maar lijkt me niet de algemene tendens te zijn)
Alleen al met een trackpad moeten werken tegenover een traditionele muis lijkt me/is dramatisch voor productiviteit in de meeste toepassingen.
Of ga je over al de knoppen 'tabben'? Laat staan het snelheidsverschil met trackpad vs muis.
Mijn dagdagelijkse bezigheden managen met 2 schermen is dramatisch. Ik doe het met een mobiele workstation voor bepaalde taken of on the road maar waar ik elke dag mee bezig ben is het onmogelijk. Ik heb zoveel zaken die ik elk ogenblik moet opvolgen, krijg talloze dingen binnen die ik ertussen neem, tientallen tabs open in browsers, ... Is gewoon echt niet te doen. Afhankelijk van op welk bureau ik werk (thuiskantoor of de hoofdzetel) gebruik ik 4 of 6 schermen. 4 is doenbaar, met 3 ben ik al aan het tilten dan ik heel de tijd tabs moet gaan oproepen of switchen.
Het is niet omdat het voor jou niet helpt dat het voor veel mensen niet nuttig is.
Ik werk eigenlijk zelden thuis en vind dat goed voor mezelf. Ik vind dat het veel moeilijker is om vinger aan de pols te houden remote dan on site. Je bent vaker mee met dingen, schakelt sneller door iemand zijn bureau even binnen te lopen, etc ...
Ik zie sectoren waar dit zeker zijn voordelen heeft maar zeggen dat het de gouden maatstaf is, is gewoon intellectueel oneerlijk.
Waarop jij dan afkomt met zwabberen op een trackpad en netflix op de achtergrond. Ja, zullen we er dan vanuit gaan dat op één van jouw 4 tot 6 schermen ook netflix speelt, kwestie van verder onnozel te doen? Ook in een zetel kan je randapparatuur aansluiten trouwens, en er zijn daar zelfs tafeltjes voor.
Verder lijken we toch een andere definitie te hebben van noodzakelijk, terwijl het voor mij toch gewoon klinkt als een gewoonte die je jezelf hebt eigen gemaakt, terwijl iemand anders zich evengoed met enkele sneltoetsen kan bedienen en de helft van jouw schermen. Alsof jouw werk plots onmogelijk zou zijn zonder zo'n aantal schermen zeg.