Stranger Things

Stranger Things

Volume 1 was boeiend en de audio mix was volgens mij van het beste dat ik ooit al op Netflix heb gehoord.
Continue rumble voor de suspense en sustain, booming shotguns en .50cals voor de breakdown, soundtrack voor de snijdende 80s muziek.
Veel horror heeft best goede audio, hier gecombineerd met warme synths maakt het wat specialer.
Geluid is denk ik het enige goede dat overgebleven is van deze serie. Snoozefest.

Ik vind die nieuwe kinderen maar niets
Derek (het dikkerdje) was de enige van gans de cast, die me meerdere keren liet glimlachen. Een aanwinst.
Ik dacht dat we al afscheid van iemand gingen nemen (buiten de soldaten die we nauwelijks kenden) maar blijkbaar is het nog niet de moment.
Einde van deel twee zou het moment kunnen zijn, om dan wraak te nemen in deel drie.
Dat zou toch een hoogtepunt moeten opleveren. Helemaal op het einde is maar meh.

Lesbische: 'I like dick'.
:help:

Nog niemand gekeken? Ik vond het niet slecht, maar duidelijk nog onaf.
5 & 6 reeds bekeken, 7 is voor later in de avond.

Vond het razend goed, ze laten geen steken vallen in het verhaal en vergeten enkele momenten die gebeurd zijn in de vorige seizoenen ook niet. Alleen de kleine stukjes emotionele drama waren niet nodig, maar ze zijn gelukkig van korte duur.

Eerst en vooral: Ik vind Derek leuk maar nu zijn er nog meer kinderen geïntroduceerd (als duidelijkere rollen) en die zijn nog irritanter.

Het leek me eerder 3 afleveringen om te overbruggen tot de finale, maar of dat echt zoveel minuten in beslag moet nemen als setup. Ik denk dat wat minder ook kon. Er is idd weinig "payoff" te merken als je de afleveringen bekijkt. Persoonlijk ben ik meer aan het kijken om het gewoon "af" te hebben maar op het einde van aflevering 7 voelde ik nu niet meteen de rush om al aflevering 8 te hebben.

Het leek me eerder 3 afleveringen om te overbruggen tot de finale, maar of dat echt zoveel minuten in beslag moet nemen als setup. Ik denk dat wat minder ook kon. Er is idd weinig "payoff" te merken als je de afleveringen bekijkt. Persoonlijk ben ik meer aan het kijken om het gewoon "af" te hebben maar op het einde van aflevering 7 voelde ik nu niet meteen de rush om al aflevering 8 te hebben.
Mja, en moest er het minder geweest zijn dan kon men klagen dat het zoals seizoen 8 van Game of Thrones was....
Nee, ik stoor er mij alleszins niet aan en vind het zeker goed.

Mja, en moest er het minder geweest zijn dan kon men klagen dat het zoals seizoen 8 van Game of Thrones was....
Nee, ik stoor er mij alleszins niet aan en vind het zeker goed.
Bestaat er een seizoen 8 (en 6,7 for that matter) van GoT dan...?
All jokes aside, de plot armor is écht wel next level… Nee, het hoeft geen GoT te zijn, maar at this point is het gewoon echt een grap.

Disclaimer: ik ga écht veel zagen.

• Ik ben Kate Bush ondertussen serieus beu gehoord. Jesus Christ, let it go.
  • Je gaat mij niet wijsmaken dat Mama Wheeler, die net door een Demogorgon is geslashed, uit een coma ontwaakt en dan plots een zware zuurstoftank kan meesleuren, optillen en in een wasmachine droppen, om die dan ook nog eens perfect te timen voor de Demodogs. Komaan.
  • Holly, die opnieuw totaal niet overkomt als een 7-jarige, was praktisch drie afleveringen lang een main character… om dan gewoon weer gevangen te worden. Why?
  • Waar is Max haar moeder eigenlijk? Bestaat die nog?
  • De Dr. Kay side-storyline is tot nu toe compleet nutteloos.
  • Sure, we kennen nu de uitleg rond de Upside Down en Vecna’s doel, maar… is dit het echt? Damn.
  • Nancy die plots beter schiet dan een Marine? Oké dan.
  • Nog veel meer, maar ik ga het hierbij laten :p

Het was… oké. Waar ik vroeger nog echt fan was van de vorige seizoenen, ondanks hun duidelijke flaws, ben ik nu oprecht niet meer zo geboeid door het verhaal of de endgame van S5. Zeven afleveringen die grotendeels als filler aanvoelen, dan ook nog eens opgesplitst in twee compleet nutteloze delen… tja...

Oh en in de Humo stond er een artikel over Stranger Things:

(episode 4 spoiler)
De schrijver van dat artikel beweerde dat het stukje verhaal van Eleven die wegliep naar Chicago om daar met een bende uit te hangen, zogezegd fillermateriaal voor seizoen 2 was. Beweerde dat we niks leerden over die groep en dat het "nougatbollen impact had op het verhaal".

Wel als die episode 4 bekijkt, mag die zijn woorden inslikken. :D
Dat was ook gewoon allemaal dikke filler die nu gewoon geretcond is.
Net zoals de eerste scène vam dit seizoen met jonge Will Byers. Dat was nooit voorzien. Gewoon achteraf erbij gehaald.

Retcon is dan waarschijnlijk niet de 100% correcte term, maar bon.

Ik zit vier afleveringen ver.

Naast alle kritiek die je leest die ik grotendeels terecht vind, vind ik de evolutie van Dustin dit seizoen ook jammer. Komische noot in de vorige seizoenen en nu voortdurend kwaad gewoon. Begrijpelijk waarom, maar je beste personage is zo veelvan zijn charme kwijt

Ik ga zeker niet beweren dat het het beste is wat er momenteel op streaming is maar ik vind het entertainend genoeg en heb niet het gevoel dat ik naar 1 of andere low budget zever zit te kijken. Het heeft zijn flaws maar ik stoor mij daar minder aan zolang het geheel bevredigend is.

Mijn goesting is precies wat over. Nog 3 afleveringen van een uur en dan de finale nog eens 2 uur. Als het dan niet super is, zoals toch wat blijkt, is dat wel veel tijd verscheten, gewoon omdat ik 'het wil uitkijken' :)

Uitkijken ga ik ook wel doen maar na 5 seizoenen rondrennende kids die alles weten en domme militairen heb ik er toch genoeg van.

Deze week eens bekeken van begin tot einde en er zitten echt wel wat parels tussen van afleveringen.

Seizoen 5 is wel een minder seizoen, maar ze gaan er gelukkig op tijd mee stoppen. De laatste episode (s5e7) krijgt op IMDB een hele hoop 1's. Was een beetje saaier, maar zat toch wel iets in van inhoud. 6 lijkt me gepaster. Ik denk dat het komt omdat er een revelatie in zit die een welbepaald contingent van mensen nogal ophitst dezer dagen. Maar we zullen er maar niet teveel over zeggen... ;-) In wezen doet het wat een pre-finale hoort te doen, maar de teneur is iets te positief op dit moment. In voorgaande seizoenen slaagt deze serie er voortreffelijk in om de balans tussen hoop en wanhoop mooi te doen wankelen, maar in s5 is dat minder vind ik.

Wat ik ook beu ben is dat het leger hier echt wordt afgeschilderd als een bende randdebielen. Hebben na 100x nog altijd niet door dat je met kogels die beesten niet de baas kunt (tenzij je een hero character bent natuurlijk). Uiteindelijk gaat het om de symboliek natuurlijk, maar er moet wel een beetje logica zitten in de context die je schildert als filmmaker. Er gebeurt hier uiteraard vanalles bovennatuurlijks, maar de natuurlijke dingen mogen wel logisch blijven imo (en mensen hun reacties ook).

Waar is de battle met Mind Flayer?
De mind flayer zijn ze wellicht vergeten. Net zoals de cliffhanger van season 4. Het einde van S4 was werkelijk goed. Donder en bliksem van de upside down, gras dat welkt, stadje letterlijk in brand. Ik keek er oprecht naar uit! Allemaal gefixed op de meest achterlijke manier die ze maar hebben kunnen verzinnen… metalen platen doorheen heel de stad, met een giant gate naar de upside-down en vergeet zeker niet de typische cliché randdebielen van soldaten, waarbij 16-17 jarige mormels beter zijn in vrijwel alles.

En dan heb ik nog niets gezegd over de verschrikkelijke writing en acteerprestaties van Eleven / Botox gevulde MBB. Ik vond ze het beste in S1, toen ze minimale lijnen had.

De mind flayer zijn ze wellicht vergeten.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar of we die weer gaan zien!
vergeet zeker niet de typische cliché randdebielen van soldaten, waarbij 16-17 jarige mormels beter zijn in vrijwel alles.
Dat is wel eigen aan het "genre" waar tieners de hoofdrol spelen.
En dan heb ik nog niets gezegd over de verschrikkelijke writing en acteerprestaties van Eleven / Botox gevulde MBB. Ik vond ze het beste in S1, toen ze minimale lijnen had.
Ik heb het er ook zo niet voor, zeker nadat ik las in de media dat ze diva sterallures is beginnen krijgen!
Haar acteerprestaties zijn gewoon ok, niets bijzonder eigenlijk.

De negatieve toon is toch serieus overdreven. Maar dat is al decennia bij elke serie die een "mysterie" in het midden heeft. Lost, Game Of Thrones, Battlestar Galactica, Stranger Things, ... En ook word die serie geprezen, werd de kritiek op iets als Dark ook een heel pak groter vanaf seizoen 2. Veel mensen genieten gewoon veel meer van het mysterie dan van de oplossing ervan. En uiteraard is het niet in elk van die series even goed uitgewerkt, maar het feit is dat ge bij zo series nooit iedereen tevreden krijgt. Maar bij elk van die series is er evenzeer veel volk wel tevreden, zelfs van Game Of Thrones zijn er genoeg mensen die kunnen leven met het einde. Maar dan kom je uiteraard bij het feit dat mensen die ontevreden zijn zich altijd veel feller laten horen online. Vocal minority noemen ze dat zeker? Al vind ik "minority" geen goede term erin, aangezien het dikwijls echt wel beter verdeeld is dan majority vs minority.

Ik vind elk seizoen goed. Zeker niet even goed, aangezien 1 en 4 op eenzame hoogte staan voor mij. Maar 3 en 5 kunnen voor mij afhankelijk van de invalshoek alterneren en tenzij mijn herinneringen echt slecht zijn, is 2 voor mij de "minste" van de 5.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar of we die weer gaan zien!

Die gaan we niet echt zien als in "er komt een of andere grote uitleg". Door het hele concept van wat the upside down en dergelijke is, weten we nu eigenlijk alles dat we "moeten" weten.

De mindflayer en co zijn gewoon wezens die gebruikt worden door Vecna. Er zit blijkbaar geen extra big bad achter Vecna, tenzij ze ons in die laatste twee uur gigantisch gaan verrassen. En als dat zo is, gaan ze dat heel goed moeten spelen want anders komt het teveel op een "satan ex machina" uit.

Mijn 2 minpunten
- PLOOOOT Armour ...
niemand gaat (nog) dood, behalve dwaze soldaten ...
- ST is een beetje zijn charme kwijt en er zit wat rek op S5. 6 episodes van 50 tot 60 minuten en de 2 laatste langer met oa een dubbele finale had genoeg geweest.

De mind flayer
is altijd al gecontroleerd geweest door Vecna, hij creëerde hem zelfs dacht ik, hij is een ophoping van upside down zwarte particles

Laatst bewerkt:
Is die mindflyer niet zijn schuilplaats, maar dan omgekeerd? Waar max opgesloten zat?
De mind flayer
is altijd al gecontroleerd geweest door Vecna, hij creëerde hem zelfs dacht ik
Yup.

S4 dus dunno of het in spoiler moet maar zal het voor de zekerheid doen. Uit de S4 finale uit het gesprek tussen Eleven en Henry:
In de andere dimensie vindt Henry die wolk. Dan de flashback naar hem als kind die door spinnen geobsedeerd is. Dan maakt hij een spin-achtige vorm uit de wolk, de Mindflayer.
Terwijl hij zei: "And one day, I found the most extraordinary thing of all. Something that would change everything. I saw a means to realize my potential. To transcend my human form. To become the predator I was always born to be."

Kheb juist terug alle seasons bekeken en moet nog beginnen aan S5. Het enige wat mij tegen steekt is hoe Brenner (papa) die andere kinderen krachten kon geven zoals Henry (Vecna, one) want Henry was zo geboren.
Wordt dat uitgelegd in S5 of niet?

Terug
Bovenaan