Stomme stoot van de dag

Ik ga overschakelen naar Orange - binnen een paar dagen komt er een technieker langs blijkbaar, ik heb me alvast ingeschreven voor een cursus anger management, 10 sessies bij de psycholoog geboekt, extra verzekering afgesloten voor de inboedel, wapenvergunning ingeleverd, alle scherpe voorwerpen uit de keuken verwijderd, een levensverzekering afgesloten, een uitvaartplan afgesloten, kist gekozen, vergunning voor geluidshinder aangevraagd bij de gemeente...

hopelijk voldoende voorbereid

Ik ga overschakelen naar Orange - binnen een paar dagen komt er een technieker langs blijkbaar, ik heb me alvast ingeschreven voor een cursus anger management, 10 sessies bij de psycholoog geboekt, extra verzekering afgesloten voor de inboedel, wapenvergunning ingeleverd, alle scherpe voorwerpen uit de keuken verwijderd, een levensverzekering afgesloten, een uitvaartplan afgesloten, kist gekozen, vergunning voor geluidshinder aangevraagd bij de gemeente...

Ik zou zeker nog paar aanvullende zaken voorbereiden 😜;
- een pallet kamillethee bestellen
- bloeddrukverlagers vragen bij de huisarts
- de brandweer verwittigen dat ze stand-by mogen blijven
- uw testament maken of aanpassen
- een voorraad stressballen aanleggen
- voor de zekerheid uw buren oordoppen cadeau geven

Succes! :)

Een tijd geleden kregen wij allemaal een meeting invite van onze nieuwe grote grote baas. Die komt in het hele land eens elk team persoonlijk ontmoeten in een vergadering van 2u.

Ik kom vanochtend toe op kantoor en zie dat er opmerkelijk veel volk aanwezig is.
Ik was dat dus compleet vergeten dat dit vandaag was.

De stomme stoot? Ik heb dus geen mooi hemdje of zo aangedaan maar zit hier met deze T-shirt aan:

1000069245.jpg

Ik zei hier dus terloops dat ik misschien beter vlug even naar de dichtstbijzijnde Hema/Zeeman of zo ga om een blanco T-shirt te gaan halen. 2 vrouwelijke collega's direct: "Allez, dat moet ge toch niet doen, zo erg is die T-shirt toch niet.
En mijn N+2: "Nee nee, zeker niet doen, je mag gerust uw muzieksmaak outen, dat toont inclusiviteit." 🤣

Als je geen opslag krijgt omdat je een shirt van fucking Obituary aan hebt zou ik gewoon van werk veranderen.

Als je geen opslag krijgt omdat je een shirt van fucking Obituary aan hebt zou ik gewoon van werk veranderen.

Had niets met (eventuele) opslag te maken voor (overheidsbedrijf, dus sowieso barema's).
Dat is onze nieuwe baas sinds enkele maanden en die kwam zichzelf voorstellen.
Dan wil je er toch een beetje gekleder bijlopen dan een standaard werkdag natuurlijk.

Who knows. Die grote baas zat misschien zelf heel het weekend op graspop.

Hijzelf niet, maar 1 van zijn rechterhanden blijkbaar wel. Mijn rechtstreekse collega had een shirt van Megadeth aan (die was het ook vergeten) en dat rechterhand verwees even naar ons dat hij blij was mede metalheads te zien.

Zoals voorspeld - Orange langsgeweest en er is tv, tot zover het goede nieuws
  • Afstandsbediening Samsung - fancy met 2 knoppen en enkel zonnecellen, werk niet meer want zonnecellen staan op achterkant - doodstraf voor ontwerpers is veel te licht, ik wil de ontwerpers folteren - jaren aan een stuk - de middeleeuwen, dat waren watjes, softies
  • Afstandsbediening met gsm werkt niet want kan geen verbinding maken met tv
  • Beeld staat op spaarstand - dus slecht en interesseert me geen hol
  • Kan niet gewijzigd worden want geraak niet in menu wegens geen afstandsbediening
Besluit: digitalisering, modernisering, is een ramp, opnieuw doodstraf invoeren graag, ik voer die wel uit, met een grote glimlach

Wie een tv standaard op spaarstand zet - folteren tot de dood graag, ik ben kandidaat - fuck milieu en verbruik, allemaal dood graag, asap en met veel pijn gespreid over jaren.

Waar is de tijd: tv, kabel in zijn gat, afstandsbediening op batterijen, klaar - nu uren zoeken, dikke shit, mensdom met nadruk op dom.

Edit: waarom is de tv gereset, simpel - Orange technieker heeft 3 uur werk gehad, niettegenstaande alle aansluitingen er reeds waren - oorzaak: 2 defecte decoders, nieuw uit de doos - alle HDMI kabels vernieuwd, eveneens dikke shit dus

Alles van IT en electronica is imo waardeloos qua betrouwbaarheid, het enige dat ik vertrouw zijn tandwielen, wederom aangetoond - prutsers, allemaal

Laatst bewerkt:
Heeft uw afstandsbediening geen oplaadpoort usb C/micro usb aan de onderkant?
Ja, maar eveneens waardeloos - laad niet meer, ontwerp afstandsbediening is zowat het slechtste wat de afgelopen 2000 jaar is ontworpen, getekend Samsung

Naar de maan gaan, geen probleem, afstandsbediening tv maken, jerrycan zonder verlies, thermos zonder druppels, printer die gewoon print, snelle en eenvoudige wifi, een wachtwoord, slimme verkeerslichten, voor verkeer, ...- onmogelijk meneer.

Menselijke intelligentie is zwaar overschat

Laatst bewerkt:
Ja, maar eveneens waardeloos - laad niet meer, ontwerp afstandsbediening is zowat het slechtste wat de afgelopen 2000 jaar is ontworpen, getekend Samsung

Naar de maan gaan, geen probleem, afstandsbediening tv maken, jerrycan zonder verlies, thermos zonder druppels, printer die gewoon print, snelle en eenvoudige wifi, een wachtwoord, slimme verkeerslichten, voor verkeer, ...- onmogelijk meneer.

Menselijke intelligentie is zwaar overschat
Uw eerste fout was een product van Samsung kopen

Uw eerste fout was een product van Samsung kopen

Geen idee, imo allemaal 1 pot miserie, de woorden eenvoudig en gebruiksvriendelijk zijn geschrapt en hebben plaats gemaakt voor complex en onbruikbaar. Voor alles heb je internet/apps/meerdere afstandsbedieningen nodig.

Idem met iets stom- een wasmachine, men legt steeds meer de nadruk op hoe zuinig dat allemaal niet is - gevolg zijn programma's die 4-5 uur duren, aangezien 99,9999999% van de mensen dat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang vind gaan ze dat niet gebruiken, in de plaats komen dan 2 miljoen andere programma's en ergens een knoppeke waarmee je plots van die 5 uur maar 1,5 uur maakt - mensen kiezen dus dat laatste.

Gevolg van al die energiezuinige machines - juist, meer verbruik. Idem met de belading - ze testen die machines met 5-6-7-8-9-10 kg was en kiezen dan de zuinigste terwijl geen mens zijn was gaat wegen - gevolg: vaak te weinig was daarin, dus verbruik per kg omhoog.

Mijn machine weegt hoeveel was er in de trommel zit en past zijn wasprogramma daar op aan …maar ik gebruik wel meestal gewoon de ECO stand en mijne was is ook proper . ;)

Mijn machine weegt hoeveel was er in de trommel zit en past zijn wasprogramma daar op aan …maar ik gebruik wel meestal gewoon de ECO stand en mijne was is ook proper . ;)
Hier altijd een ´snel´ programma van ´gemengde was´ of ´katoen´ dat ongeveer een uur duurt.

Moet toegeven dat ik niet snap waarom die eco programma´s meer dan 3 uur duren. Verbruik ligt dan toch veel hoger?

Hier altijd een ´snel´ programma van ´gemengde was´ of ´katoen´ dat ongeveer een uur duurt.

Moet toegeven dat ik niet snap waarom die eco programma´s meer dan 3 uur duren. Verbruik ligt dan toch veel hoger?
Tja , duurt inderdaad wel een dikke 3 uur voor elke was maar dan gebruikt hij maar 54 l water en 0,400 kW aan stroom gemiddeld voor elke wasbeurt volgens de statistieken .

Heb ook een 20 min program maar nog nooit gebruikt dus weet niet wat dit gaat doen .

Ik heb dat toch ook wel: ik mis de eenvoud van vroeger. Een wasmachine had ne timer draaiknop, een temperatuurkeuze en een knopke om het toerental te beperken. Nu heb ik 10 programma's en eigenlijk weet ik niet wat het verschil is, buiten de tijdsduur. Het staat er nochtans wel bij: witte was, katoen, gemengd, synthetisch, donsdekens, eco, ... maar ik heb echt geen zin om mijn was te gaan ontleden en snap ook niet waarom witte was moet verschillen van katoen en ook weer van synthetisch, dus zet ik het dan ook maar op hetgeen het korste duurt. En alles komt er proper uit. Ik ben al blij dat het nog een zonder app is, want dat moet voor mij zeker niet.
Bovendien worden die apps nog eens gebruikt om u te spammen met reclame. Elke keer dat ik die van de robotstofzuiger of insta360 open krijgt ge reclame voor hun promoties of abo's. dat is gewoon irritant.
En dan loggen ze u nog eens uit om de zoveel tijd ook zodat ge weer moet gaan inloggen voor ge het kunt gebruiken.
Dan hebt ge een app die u gebruiksgemak moet geven, maar tegelijkertijd krijgt ge irritante gebruikservaringen in uw gezicht gesmeten.

Ik heb dat toch ook wel: ik mis de eenvoud van vroeger. Een wasmachine had ne timer draaiknop, een temperatuurkeuze en een knopke om het toerental te beperken. Nu heb ik 10 programma's en eigenlijk weet ik niet wat het verschil is, buiten de tijdsduur. Het staat er nochtans wel bij: witte was, katoen, gemengd, synthetisch, donsdekens, eco, ... maar ik heb echt geen zin om mijn was te gaan ontleden en snap ook niet waarom witte was moet verschillen van katoen en ook weer van synthetisch, dus zet ik het dan ook maar op hetgeen het korste duurt. En alles komt er proper uit. Ik ben al blij dat het nog een zonder app is, want dat moet voor mij zeker niet.
Bovendien worden die apps nog eens gebruikt om u te spammen met reclame. Elke keer dat ik die van de robotstofzuiger of insta360 open krijgt ge reclame voor hun promoties of abo's. dat is gewoon irritant.
En dan loggen ze u nog eens uit om de zoveel tijd ook zodat ge weer moet gaan inloggen voor ge het kunt gebruiken.
Dan hebt ge een app die u gebruiksgemak moet geven, maar tegelijkertijd krijgt ge irritante gebruikservaringen in uw gezicht gesmeten.
Ik heb een wasmachine van 12 jaar oud, dus gelukkig geen apps, maar wel al die verschillende opties.

Uiteindelijk is dat gewoon een ECO programma bij 30 of 40 °C in de meeste gevallen, en dan af en toe eens een was aan 90 °C om het toestel ook niet vuil te houden. 60 °C voor ondergoed, al moet ik zeggen dat ik dat grotendeels ook aan 30-40 °C doe.

Daarmee heb je wel > 90% van het gebruik gehad volgens mij. Die ECO-programma's zijn goed om minder water te gebruiken, en veel moderne detergenten werken ook goed bij lage temperatuur maar uiteraard gaat alles dan trager.

Alle vooruit, een nieuwe mijlpaal in mijn leven - voor het eerst in mijn leven (idd, zo achterlijk ben ik) eens iets van tv gaan streamen - ik dacht, aangezien 99% van de wereld dat gebruikt zullen IT'ers mss toch eens iets gemaakt hebben dat echte vooruitgang is - weer een ontgoocheling rijker, tegen de tijd dat de streaming app is opgestart kan je een serie maken, zelf in de Heren Van Zichem waren ze rapper.

Dienen app van Orange is ook nog eens slechter dan die van Proximus, en die was al slechter dan die van Telenet - tis zoals hun klanten-diensten. 2 soorten - slechte en hele slechte, trage en heel trage.

En dan die interfaces, 2 miljoen stappen om iets gedaan te krijgen, dat zijn toch stuk voor stuk mensen die iets mankeren die werken aan die interfaces en menu's etc. Dat kan toch niet anders, je moet imo al 20 jaar studeren om zoiets slechts te kunnen afleveren.

Dat kan he, en dat zal wel zuinig zijn -sta je dan op 2 uur op of heb je de luxe om zeer veel thuis te zijn ?

Neen, Betis wel zuinig - die temperaturen zijn heel laag, denk aan 30 graden en soms zelfs minder voor de meest zuinige pistes..

Volgens mij is daar ook een verband met het stijgende aantal zelfmoorden, burn -outs etc. En ik meen dat echt.

Dat kan he, en dat zal wel zuinig zijn -sta je dan op 2 uur op of heb je de luxe om zeer veel thuis te zijn ?
Nee , ik doe mijne was gewoon in het week-end …ik start een machine op om 10.00 s’morgens en als de was gedaan is krijg ik melding op mijne gsm en dan kan ik nog altijd beslissen of ik hem direct uithaal of later …de was is reeds vrij droog als de machine gedaan heeft met zwieren dus komt het echt niet aan op een paar uur om die dan op te hangen voor die muf begint te ruiken …
Ondertussen kuis ik mijn kot of ga winkelen …ge moet daar echt niet bijblijven héé

Maar zelfs dan nog als je meerdere wassen moet doen in de week kan ik de starttijd van de machine programmeren en is de was klaar als je wakker word en aangezien mijn machine in de badkamer staat …

Wat ik niet snap is de weerzin tegen die apps…er is toch niemand die u dwingt om de app te gebruiken …mijn machine werkt evengoed zonder de app en nee ik krijg geen reclame …of het moest voor een update zijn

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan