Stomme stoot van de dag

Geniesd met een glas cola aan m’n mond. Tis een boeltje.
ik kan u aanvullen.

net propere jeans aan met een net hemdje (iets wat ik bijna nooit draag), beslis ik om een sardines in tomatensaus te gaan eten met beschuitjes. Je kan al raden wat er nu in de wasmand ligt omdat een stuk beschuit met sardines mijn mond niet bereikt heeft.

ik kan u aanvullen.

net propere jeans aan met een net hemdje (iets wat ik bijna nooit draag), beslis ik om een sardines in tomatensaus te gaan eten met beschuitjes. Je kan al raden wat er nu in de wasmand ligt omdat een stuk beschuit met sardines mijn mond niet bereikt heeft.
Hopelijk niet uw onderbroek want dan heb je het echt gortig gemaakt.

ik kan u aanvullen.

Vlekken van tomatensaus krijg je er uit door zeiknat in de zon te hangen. Voor de geur zal de wasmachine wèl nodig zijn. 😁

Zaterdag bevriend koppel tegengekomen dat we al ff niet meer hadden gezien op een terras bij ons in de buurt.

Dus ikke in men enthousiaste zelf Ah hier copain, lang geleden. Alles goed?

Ik krijg als antwoord: ja dat gaat.

Eventjes 15 seconden awkward stilte, ik zeg: Amai, hier is precies iemand dood.

Die vrouw: we komen juist terug van een begrafenis van zijn grootmoeder…

Ik kon wegkruipen van de schaamte.

1 keer naar de VS geweest in 2008, 5 of 6 dagen met enkel handbagage, dus geen scheergerief bij.
Zou dat niet, net zoals bij Ugar, ook een reden zijn waarom je er "random" uitgepikt kan worden: met enkel handbagage naar de USA gaan kan natuurlijk, maar is wel "minder normaal"?

Zou dat niet, net zoals bij Ugar, ook een reden zijn waarom je er "random" uitgepikt kan worden: met enkel handbagage naar de USA gaan kan natuurlijk, maar is wel "minder normaal"?
Goh, heel mijn gezelschap was er net zoals ik zonder ruimbagage, het kan toeval zijn, maar de rest vond dat toen toch ook opvallend.

het zal wel liggen aan het feit dat de gemiddelde TSA-agent het verschil niet ziet tussen een moslim en:
dus ik was gebruind, had toen nog wat meer haar (zwart) en een redelijke baard.

nee, serieus, de shit die ge soms hoort bij random controles...

het zal wel liggen aan het feit dat de gemiddelde TSA-agent het verschil niet ziet tussen een moslim en:
De gemiddelde Amerikaan is redelijk clueless over de wereld buiten de VS, en ik denk niet dat TSA-agenten gigantisch veel scholing hebben gehad om die job te doen uiteindelijk.

Mijn vrouw woonde enkele maanden bij haar zus in de VS toen ik haar ontmoette, en de man van die zus was dus zeer kwaad en ongerust dat mijn vrouw hun adres eens had gezegd. Want ja, je adres geven aan zo'n buitenlander uit verwegistan, homejacking incoming. Dat ik uit een West-Europees land kwam en daar aan de universiteit werkte leek niet echt relevant.

Om toe te voegen aan de airport fails (niet van vandaag, een klein jaar geleden)

Ik heb sinds dat ik 10 ben ofzo een specifiek vouwmes, speelde vroeger veel in de omgelegen bossen en knutselde dan dingen in mekaar met touw etc (om even te verduidelijken waarom een kind van 10 een mes heeft)
Dat mes is me altijd redelijk dierbaar geweest vanwege de herinneringen etc. Ik gebruikte het nog redelijk vaak voor dozen te openen op het werk etc.

Wij met een groep naar een leverancier in Zwitserland. Besef ik ineens terwijl we pal midden security staan dat ik dat mes nog op zak heb. Daar snel snel met hartkloppingen in de vuilbak gedumpt.

TLDR; jaren lang een item niet kwijtgeraakt om het dan te moeten dumpen bij airport security

Zaterdag bevriend koppel tegengekomen dat we al ff niet meer hadden gezien op een terras bij ons in de buurt.

Dus ikke in men enthousiaste zelf Ah hier copain, lang geleden. Alles goed?

Ik krijg als antwoord: ja dat gaat.

Eventjes 15 seconden awkward stilte, ik zeg: Amai, hier is precies iemand dood.

Die vrouw: we komen juist terug van een begrafenis van zijn grootmoeder…

Ik kon wegkruipen van de schaamte.
Oh man dit ben ik ook zo hard. Ik ben niet per se de grote mond maar weet je wanneer ik dan wel dingen zeg die ik normaal nooit zou zeggen?

Jup, inderdaad, op momenten waarop je dat echt absoluut niet hoort zeggen.

Ik heb echt alle classics al meegemaakt, vragen hoe ver een vrouw is in de zwangerschap terwijl ze gewoon verdikt is. En hoe is t nog met de kleine terwijl er net een miskraam geweest was (wist ik niet ofc). Bij iemand wiens moeder gestorven was (wist ik niet) your mother is so fat jokes maken in de groep, grappige foto's van onze dieren maken en doorsturen in ne groep terwijl er iemand zijn kat net overreden was en daar ne seconde later aan denken, iemand tegenkomen onderweg die ge zelden ziet maar wel goed mee overeenkomt en alles goed? Ja nee k ben op weg naar een begrafenis en dan succes zeggen ipv sterkte, ... .

Het is echt een gave.

Oh man dit ben ik ook zo hard. Ik ben niet per se de grote mond maar weet je wanneer ik dan wel dingen zeg die ik normaal nooit zou zeggen?

Jup, inderdaad, op momenten waarop je dat echt absoluut niet hoort zeggen.

Ik heb echt alle classics al meegemaakt, vragen hoe ver een vrouw is in de zwangerschap terwijl ze gewoon verdikt is. En hoe is t nog met de kleine terwijl er net een miskraam geweest was (wist ik niet ofc). Bij iemand wiens moeder gestorven was (wist ik niet) your mother is so fat jokes maken in de groep, grappige foto's van onze dieren maken en doorsturen in ne groep terwijl er iemand zijn kat net overreden was en daar ne seconde later aan denken, iemand tegenkomen onderweg die ge zelden ziet maar wel goed mee overeenkomt en alles goed? Ja nee k ben op weg naar een begrafenis en dan succes zeggen ipv sterkte, ... .

Het is echt een gave.

"Succes" vind ik in die context al bij al nog mee vallen.
Ik heb bij het buitenkomen uit de kerk eens de rouwende familie de hand geschud en "proficiat!" gezegd. :unsure:

Ivm miskramen of kinderen krijgen is iets waar ik bewust wel op let de laatste jaren en bv nooit tegen koppels zou zeggen "Enne, wanneer komt er bij jullie eindelijk een kleine", want dat is iets dat uiteraard heel gevoelig kan liggen.

Ach, elke keer dat ze mij ne gelukkige verjaardag of proficiat wensen, antwoord ik met "gij ook". :unsure:
Ben op dat vlak echt socially awkward.

Afgelopen zaterdag naar het stadhuis voor een trouw. Achteraf ga ik het koppel proficiat wensen. Ik schud de hand van de bruidegom en zeg 'salut'.

Geen idee waar ik zat met m'n gedachten. Maar het past hier in het rijtje.

Ach, elke keer dat ze mij ne gelukkige verjaardag of proficiat wensen, antwoord ik met "gij ook". :unsure:
Ben op dat vlak echt socially awkward.
Doet me denken aan mijn zus..

Die zat op de trein, er kwam een jongen naast haar zitten en die zei: "Hallo, ik ben Jarich!".

Waarop mijn zus zei: "Aah, proficiat!"

Het was dus niet die jongen zijn verjaardag, maar die heette zo..

*ik ben op een half jaar drie keer naar de VS gevlogen voor mijn werk. Ik heb 5 randomly thorough checks gehad op 6 vluchten. Reizen met een Belgisch paspoort naar de VS was toen geen makkie. Toen ik het vliegtuig instapte dacht ik nog, hehe, eens geen randomly thourough check...
Ergens eind 2001 net nadat die torens ingestort waren werd ik ook uitgekozen toen ik onderweg was naar de VS.
Maar in tegenstelling tot jou waren ze wel vriendelijk.

Ik moest toen achter een gordijn gaan staan en ik mocht toen alleen mijn onderbroek aanhouden. Voor het overige stond ik daar dus 'naakt'. Kousen en schoenen uit, broek uit, Jas en T-shirt uit, juwelen uitdoen. Echt alles.

Nu als man maakt mij dit geen moer uit *al voelde ik mij wel in mijn blootje gezet* en na een grondig onderzoek dat toch even geduurd heeft, mocht ik mijn reis verder zetten.

Dus ja in die tijd waren ze soms absurd streng.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan