Stomme stoot van de dag

Ik was bezig met een laatste vlag van velt op te hangen in de voortuin voor de open tuindagen van morgen. Ik had mijn hamer gebruikt om lange bamboestokken in de grond te kloppen en had die (vuist)hamer (van 3,5 kg) op het gereedschapsrekje van die trapladder laten liggen. Ik verzet die ladder en krijg die hamer dus gewoon op mijn hoofd... Wat geluk gehad, deed pijn maar alle functies lijken nog te werken.
ooh ooh ooh nog eentje...

ge had het vlaggen dan

Niet van vandaag maar van vorige week zondag.
Er was een Thaise feest op het zand van brugge, en na wat drinken en doen, ons op de dansvloer begeven.
Blijkbaar heb ik daar in een poep geknepen van een vrouw voor mij.
Mijn vrouw heeft me dat daags nadien gezegd, en ik wist het al niet eens meer.

Gelukkig is ze nog tolerant in zulke dingen, maar ik moet daar toch mee oppassen. Voor hetzelfde geld haalt ze daar haar boyfriend bij, en heb ik een groot probleem.

Tja ik stam nog uit een tijd waar dit wel es gedaan werd, maar nu leven we toch in een heel andere wereld.

Niet van vandaag maar van vorige week zondag.
Er was een Thaise feest op het zand van brugge, en na wat drinken en doen, ons op de dansvloer begeven.
Blijkbaar heb ik daar in een poep geknepen van een vrouw voor mij.
Mijn vrouw heeft me dat daags nadien gezegd, en ik wist het al niet eens meer.

Gelukkig is ze nog tolerant in zulke dingen, maar ik moet daar toch mee oppassen. Voor hetzelfde geld haalt ze daar haar boyfriend bij, en heb ik een groot probleem.

Tja ik stam nog uit een tijd waar dit wel es gedaan werd, maar nu leven we toch in een heel andere wereld.
Dat ge eens in het kruis knijpt om te voelen of daar iets hangt kan er nog mee door, maar in de poep is inderdaad echt wel not done tegenwoordig.

Voor alle duidelijkheid: dit is een (waarschijnlijk veel te ver gaande) grap.

Dat ge eens in het kruis knijpt om te voelen of daar iets hangt kan er nog mee door, maar in de poep is inderdaad echt wel not done tegenwoordig.

Voor alle duidelijkheid: dit is een (waarschijnlijk veel te ver gaande) grap.

Het is dan ook maar een Trump-imitator hé en niet de OG :unsure:

Laatst bewerkt:
Na wat aanvoelt als een miljoen zakenreizen me vandaag bij de security check gerealiseerd dat niet-debielen de spullen die normaal in hun broekzakken zitten vooraf verzamelen in hun handbagage. In plaats van me af te vragen of er niet ontzettend vaak portefeuilles en gsm’s gepikt of vergeten worden wanneer die los in die bakken voor de X-ray gelegd worden.

Na wat aanvoelt als een miljoen zakenreizen me vandaag bij de security check gerealiseerd dat niet-debielen de spullen die normaal in hun broekzakken zitten vooraf verzamelen in hun handbagage. In plaats van me af te vragen of er niet ontzettend vaak portefeuilles en gsm’s gepikt of vergeten worden wanneer die los in die bakken voor de X-ray gelegd worden.
Dat ... + dat daar hopen security en camera's staan en het een semi-afgesloten gebied is. Dus als ge iets pikt zullen ze u snel hebben.

En ps: Ik smijt dat ook steeds los in die bak.

Vanacht beneden in de zetel geslapen.

Ik merkte al een paar dagen dat mijn kat word aangevallen hier on home soil. (geluid miauw en kleine wonden op haar lichaam)
Dat kan ik dus niet verdragen, dat vreemde katten via het kattenpoortje naar binnen sluipen om ons hier aan te vallen (en ons eten op te eten).

Dus vanacht beneden blijven slapen, en waken/slapen.

Opeens hoorde ik ene naar binnen sluipen, dus ik stilletjes naar de voordeur en met een dweil staan meppen op de indringer.
Helaas was het mijn eigen poes die blijkbaar naar buiten was geweest en haar toilet deed :( :(

Ondertussen heb ik ze al de hele dag vandaag vertroetelt als een koningin. Ze krijgt de beste hapjes, en mag op mijn bureaustoel zitten terwijl ik mijn homework doe op een normale stoel.
En ik ga straks ook vis koken voor haar. Ik schaam me eigenlijk wel voor mijn aanval , maar het was goed bedoeld.
Ah ok, ik had eerst gelezen dat het uw buurvrouw was ipv uw kat die je woning binnen gedrongen was. En dat je haar nadien vertroeteld hebt.

Mijn excuses. :frown:

Dat ... + dat daar hopen security en camera's staan en het een semi-afgesloten gebied is. Dus als ge iets pikt zullen ze u snel hebben.

En ps: Ik smijt dat ook steeds los in die bak.
Tgoh erg gerust was ik daar toch nooit in als ge weet hoe handig sommige gauwdieven weg zijn met spullen wanneer ge ze zelfs nog op u hebt. Mezelf kennende zou ik ook pas aan de gate doorhebben dat ik mijn portefeuille mis of zo.

zakenreizen security check gerealiseerd dat niet-debielen de spullen die normaal in hun broekzakken zitten vooraf verzamelen in hun handbagage. In plaats van me af te vragen of er niet ontzettend vaak portefeuilles en gsm’s gepikt of vergeten worden wanneer die los in die bakken voor de X-ray gelegd worden.
Airport security, klein trauma aan opgelopn

Ik vloog business class, was maar 36u in Pittsburgh en had alleen "handbagage" bij (was eigenlijk gewoon een redelijk grote koffer, maar in Business Class wordt dat wel toegelaten). Ik had me op mijn plaats geïnstalleerd, mijn schoenen uitgedaan, laptop uit de bagage gehaald...
Dit was in 2003, niet zolang na 9/11...

Plots komt de luchtvaartpolitie het vliegtuig binnen

"Mister Ugar"
"Yes, that's me" antwoord ik vriendelijk
"Can you pls come out of the plain and take all your belongings with you, you were selected for a randomly thorough* safety check but entered the plain without".
Ik sta op, neem mijn koffer, en wil naar buiten gaan.
Eén van de agenten schreeuwt me toe "I said all your belongings, take those shoes and laptop with you as well"

Ik word meegenomen uit het vliegtuig, iedereen bekijkt me aan alsof ik een terrorist was. Eens buiten het vliegtuig (ik was ook als eerste ingestapt, volk was nog aan 't instappen), moet ik met mijn benen gespreid, mijn gezicht richting vliegtuig en mijn handen tegen de romp van het vliegtuig gaan staan, net naast de deur.
Die klojo's beginnen me te scannen met een metaaldetector, gooien mijn reiskoffer open (met al mijn vuile was in 't zicht van alle passagiers die staan aan te schuiven om nog in te stappen), vragen me mijn telefoon, computer en handheld op te starten. Heeft zeker 5-10 minuten geduurd voor ik terug naar binnen kon. Ook dan keken de meeste me nog wantrouwig aan.

*ik ben op een half jaar drie keer naar de VS gevlogen voor mijn werk. Ik heb 5 randomly thorough checks gehad op 6 vluchten. Reizen met een Belgisch paspoort naar de VS was toen geen makkie. Toen ik het vliegtuig instapte dacht ik nog, hehe, eens geen randomly thourough check...

Tgoh erg gerust was ik daar toch nooit in als ge weet hoe handig sommige gauwdieven weg zijn met spullen wanneer ge ze zelfs nog op u hebt. Mezelf kennende zou ik ook pas aan de gate doorhebben dat ik mijn portefeuille mis of zo.
Ik leg daar elke dag mijn gsm etc 5 keer in. Dat wordt niet gestolen in België.

Airport security, klein trauma aan opgelopn

Ik vloog business class, was maar 36u in Pittsburgh en had alleen "handbagage" bij (was eigenlijk gewoon een redelijk grote koffer, maar in Business Class wordt dat wel toegelaten). Ik had me op mijn plaats geïnstalleerd, mijn schoenen uitgedaan, laptop uit de bagage gehaald...
Dit was in 2003, niet zolang na 9/11...

Plots komt de luchtvaartpolitie het vliegtuig binnen

"Mister Ugar"
"Yes, that's me" antwoord ik vriendelijk
"Can you pls come out of the plain and take all your belongings with you, you were selected for a randomly thorough* safety check but entered the plain without".
Ik sta op, neem mijn koffer, en wil naar buiten gaan.
Eén van de agenten schreeuwt me toe "I said all your belongings, take those shoes and laptop with you as well"

Ik word meegenomen uit het vliegtuig, iedereen bekijkt me aan alsof ik een terrorist was. Eens buiten het vliegtuig (ik was ook als eerste ingestapt, volk was nog aan 't instappen), moet ik met mijn benen gespreid, mijn gezicht richting vliegtuig en mijn handen tegen de romp van het vliegtuig gaan staan, net naast de deur.
Die klojo's beginnen me te scannen met een metaaldetector, gooien mijn reiskoffer open (met al mijn vuile was in 't zicht van alle passagiers die staan aan te schuiven om nog in te stappen), vragen me mijn telefoon, computer en handheld op te starten. Heeft zeker 5-10 minuten geduurd voor ik terug naar binnen kon. Ook dan keken de meeste me nog wantrouwig aan.

*ik ben op een half jaar drie keer naar de VS gevlogen voor mijn werk. Ik heb 5 randomly thorough checks gehad op 6 vluchten. Reizen met een Belgisch paspoort naar de VS was toen geen makkie. Toen ik het vliegtuig instapte dacht ik nog, hehe, eens geen randomly thourough check...
Wat een dramatische security is dat? Je wordt er pas uit gepikt als je al in het vliegtuig zit?

"Take all your belongings" :laugh: Ja, ondertussen heb je bij wijze van spreken onder elke stoel een C4 kunnen plakken. Jongens toch.

Ik zit zelf in de security btw.

Ik leg daar elke dag mijn gsm etc 5 keer in. Dat wordt niet gestolen in België.
Let daar toch maar mee op. Het is vrij simpel om op de Connector iemands portefeuille/gsm te pikken als je bekend ben met het systeem.

Laatst bewerkt:
1 keer naar de VS geweest in 2008, 5 of 6 dagen met enkel handbagage, dus geen scheergerief bij. Het was in NYC 40 graden, dus ik was gebruind, had toen nog wat meer haar (zwart) en een redelijke baard. Op de weg terug naar huis was ik door alle security checks gegaan en werd ik plots in de tunnel naar het vliegtuig achterna gelopen en riep de security zeer fors van "SIR, SIR, STOP". Ik moest aan de kant en werd daar ook plots nog eens serieus gefouilleerd, bagage open, rugzak open, ...

Gelukkig was het een leuke vakantie, want dat was echt geen leuke ervaring.

1 keer naar de VS geweest in 2008, 5 of 6 dagen met enkel handbagage, dus geen scheergerief bij. Het was in NYC 40 graden, dus ik was gebruind, had toen nog wat meer haar (zwart) en een redelijke baard. Op de weg terug naar huis was ik door alle security checks gegaan en werd ik plots in de tunnel naar het vliegtuig achterna gelopen en riep de security zeer fors van "SIR, SIR, STOP". Ik moest aan de kant en werd daar ook plots nog eens serieus gefouilleerd, bagage open, rugzak open, ...

Gelukkig was het een leuke vakantie, want dat was echt geen leuke ervaring.
Mijn Franse directeur die twee keer samen met me op reis ging naar daar, heeft toen nog gezegd, wel handig zo'n Belg meenemen naar de VS (er waren toen veel valse Belgische paspoorten in circulatie). "Dan wordt ik niet meer gecontroleerd" gaf hij aan.
De volgende keer dat hij naar daar vloog, mocht hij eerst niet binnen. Wij waren toen samen een evaluatie gaan doen van testen op een productielijn, om te zien of een grote investering op die installatie de moeite loonde of niet. Maar er was een technische panne. Mijn baas is dan de week nadien teruggevlogen, om iets na de middag te landen, hij zou om 18h00 al opnieuw op 't vliegtuig terug stappen (hij wou gewoon die machine in werking zien, en de kwaliteit van het geproduceerde materiaal, duurt hooguit een uur). Dat vertrouwden ze dus helemaal niet, iemand die vanuit Parijs naar Pittsburgh vliegt voor 4-5 uur, de CEO van dat Amerikaans bedrijf is hem moeten gaan afhalen

Wat een dramatische security is dat? Je wordt er pas uit gepikt als je al in het vliegtuig zit?
Wil je nog een betere horen? De eerste keer dat ik van daaruit terugvloog, stond ik met 3 collega's in te checken. Toen hebben ze mij gevraagd om een beetje eerder naar de gate te gaan omdat ik geselecteerd was voor een Randomly thorough check. Alsof ik mijn bommen dan niet zou doorgeven aan mijn collega's, die dan zeker waren dat ze zo geen check zouden krijgen....

"Take all your belongings" :laugh: Ja, ondertussen heb je bij wijze van spreken onder elke stoel een C4 kunnen plakken. Jongens toch.

Ik zit zelf in de security btw.
En dan te weten dat bij interne checks 80-95% van de test niet slagen.

Let daar toch maar mee op. Het is vrij simpel om op de Connector iemands portefeuille/gsm te pikken als je bekend ben met het systeem.
idd, diefstal is een vrij groot probleem. ook al omdat veel passagiers zélf bvb pas aan de kassa van de shops pas door hebben dat ze hun portefeuille ofzo niet bij hebben. tegen dat ze dan terug aan de connector geraken, en ze door hebben dat het gewoon gepikt is, is de dader al lang verdwenen
En dan te weten dat bij interne checks 80-95% van de test niet slagen.

tjah, de VS zijn sowieso al enorm tégen zo'n dingen gekant, dus dat soort artikels is daar schering en inslag.
ik weet niet hoé ze daar testen, maar als je ziet wat ze er wél vinden, gaat het hier niet over vuurwapens en andere dingen die ze missen.

er zijn wel (vage, tbf) aanwijzingen dat de aanslagen hier vóór de checks zijn gebeurd, omdat de daders de security zelf getest hadden.

Gisteren 5u30min zitten wachten op de installateur van digitale meters, in mijn ouderlijk huis.
Niemand gezien, ik verstond niet direct hoe dat kwam.
Deze ochtend kwam de ontnuchtering, de afspraak staat op 12/07 volgens Fluvius.
Leuk toch, afspraken moeten maken met callcenter medewerkers, die amper nl spreken.
Zo is de fout tussen juni en juli snel gemaakt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan