Sterrenrestaurants

Alvast bedankt voor de suggesties! Idealiter regio limburg, maar vind het absoluut niet erg om een beetje te rijden voor zoiets. Meer zelfs, kan al wat voorpret opbouwen :)
Net over de grens in Valkenburg heb je ambrozijn. Zeker de moeite!
(Heb nog wel meer foto’s maar kan precies geen multiselectie maken)
IMG_6159.jpeg

Ik ben op zoek naar een goed instapsterrenrestaurant. Liefst een moderne keuken. De bedoeling zou zijn om een groep mensen die nog nooit de kans hebben gekregen om te fine dinen van hun sokken te blazen. Dus de experience is minstens even belangrijk als de voorgeschotelde gangen.

Ik denk aan verrassende texturen en gerechten, een niet al te stijve omgeving en een restaurant met een echte wow-factor.

Iemand suggesties?
Studio in Maastricht is ook een aanrader. Dat kan @Wilcao beamen. Weet wel niet of hun prijzen recent verhoogd zijn.

Vorige week toevallig zowel Sel Gris als Julien gedaan, beide 1*
Sel Gris was de eerste keer, heel klassiek kader, goede bediening, héél royale kaaskar :p de business lunch gedaan daar. Ik vond het voor 1* inderdaad heel erg goed, zal ik nog wel bij belanden denk ik.
Julien is ondertussen de vierde keer, ligt hier om de hoek dus nog geweest toen het pas open was. Zijn keuken blijft evolueren en ik vind het enorm plezant om te volgen. Alles fantastisch lekker, al merk je wel dat hij nog blijft zoeken naar wat nu 100% zijn eigen stijl is. Ik heb er al midden-oosterse invloeden gehad, zijn "standaard" brasseriekeuken maar dan met dure ingrediënten en nu (via jong keukengeweld) zag je dat hij volledig de binnenlandse toer opging waarbij elk stuk gebruikt werd van een dier.
Alleen blijft de bediening daar echt van een niveau dat zijn keuken wat in de steek laat 😢 lege glazen die blijven staan, water dat niet bijgevuld wordt, etc. Hopelijk gaat het op dat vlak vooruit na hun verhuis, want het is echt wel een topper..
Heb onmiddellijk gereserveerd voor het wildmenu ook :p dat doen ze 1x per jaar, ben ik wel benieuwd naar.

@horste 13/11 bijkomende wildavond in Julien, net mail binnen.
Ook gereserveerd.
Ziet er lekker uit!

Hert
Tartaar - Soja
-
Reebout

Coquille - Butternut
-
Patrijs

Cappellini - Truffel
-
Fazant

Cepes - Foie
-
Haas 'Harlequin'

Knolselder - Mosterd
-
Mango

Witte chocolade - passievrucht

Ook gereserveerd.
Ziet er lekker uit!

Hert
Tartaar - Soja
-
Reebout

Coquille - Butternut
-
Patrijs

Cappellini - Truffel
-
Fazant

Cepes - Foie
-
Haas 'Harlequin'

Knolselder - Mosterd
-
Mango

ziet er inderdaad goed uit! Ik ben alvast benieuwd

Ook gereserveerd.
Ziet er lekker uit!

Hert
Tartaar - Soja
-
Reebout

Coquille - Butternut
-
Patrijs

Cappellini - Truffel
-
Fazant

Cepes - Foie
-
Haas 'Harlequin'

Knolselder - Mosterd
-
Mango

Ook al gezien, maar zo pal in't midden van de week :(

Beste ster-ervaring tot nu toe. Heb er een 7 a 8 gedaan geloof ik. Sfeer heel ongedwongen, mooi interieur, niet te klassiek en de gerechten stuk voor stuk top. Meestal maak ik met mijn vriendin een soort van ranking en zijn we er beide vaak snel uit (en komen we met elkaar overeen). Nu waren ze echt allemaal gewoon heel lekker. Duurder/klassiek hoofdproduct met dan verrassende twist. Ook de bijhorende wijnen waren lekker - dat durft al eens tegenvallen. Wel maar 1 glas rood.

Ook de bijhorende wijnen waren lekker - dat durft al eens tegenvallen. Wel maar 1 glas rood.
Daar kan ik mij wel wat aan storen als je aangepaste wijnen neemt. De meeste restaurants blijven hierin wat traditioneel met dan 1 glas rood bij het hoofdgerecht. Voor mij altijd een meerwaarde als hiervan wordt afgeweken (mag ook iets anders zijn dan wijn).

Laatst bewerkt:
Beste ster-ervaring tot nu toe. Heb er een 7 a 8 gedaan geloof ik. Sfeer heel ongedwongen, mooi interieur, niet te klassiek en de gerechten stuk voor stuk top. Meestal maak ik met mijn vriendin een soort van ranking en zijn we er beide vaak snel uit (en komen we met elkaar overeen). Nu waren ze echt allemaal gewoon heel lekker. Duurder/klassiek hoofdproduct met dan verrassende twist. Ook de bijhorende wijnen waren lekker - dat durft al eens tegenvallen. Wel maar 1 glas rood.
Was het nog die jonge vrouw als sommelier? Want daar kon je zeker nig een extra glas aan vragen.

Zijn er hier mensen die recent bij Carcasse in Koksijde zijn geweest?
Hoe is het van smaak, beleving, omgeving en prijs?
Ik heb wat video's gezien er van, qua eten denk ik dat het volledig mijn ding is, maar ik hoorde toch regelmatig heel wat achtergrondgeluid. Leek soms een ongezellige refter op dat vlak. Is dat IRL zo of kwam dat door die opnames?
Prijs wil ik gewoon een richtlijn, ik ga sowieso eens gaan omdat het dichtbij is, maar zou toch ergens willen weten waar ik me op moet voorbereiden.

Zijn er hier mensen die recent bij Carcasse in Koksijde zijn geweest?
Hoe is het van smaak, beleving, omgeving en prijs?
Ik heb wat video's gezien er van, qua eten denk ik dat het volledig mijn ding is, maar ik hoorde toch regelmatig heel wat achtergrondgeluid. Leek soms een ongezellige refter op dat vlak. Is dat IRL zo of kwam dat door die opnames?
Prijs wil ik gewoon een richtlijn, ik ga sowieso eens gaan omdat het dichtbij is, maar zou toch ergens willen weten waar ik me op moet voorbereiden.
HEAVEN.

Het eten is waanzinnig. Ik vond het daar ook gewoon supergezellig zitten, maar het is wel het tegenovergestelde van een klassiek sterrenrestaurant. De garcons lopen er in tshirt rond.

Terug
Bovenaan