Sterrenrestaurants

Ik zou nooit a la carte eten in een restaurant van die categorie. Je gaat u blauw betalen.. Hoofdgerecht zal u waarschijnlijk meer kosten dan een volledig menu of toch niet veel schelen.

Bij Vrijmoed is het gewone menu ook fantastisch éh, alleen is hij één van de eerste chefs die echt heel hard hebben ingezet op een "volwaardig" vegetarisch menu ipv puur te gaan werken met iets dat het andere vervangt. Boury kan ik geen oordeel over vellen.
Ok bedankt voor de tip over al la carte eten.

Vrijmoed klinkt ook wel de moeite menu is echt nog schappelijk van prijs

Nog aan het twijfelen tussen boury en de Vrijmoed, het is vooral voor de vrouw en zij is een echte carnivoor voor mij moet er gewoon een vegetarisch optie zijn.

In boury al la carte eten maar staan geen prijzen bij vermeld of wel de lunch menu van 165, bij Vrijmoed was het 90 dacht ik voor de lunch menu.

Wij drinken ook geen alcohol dus dat scheelt ook wel weer aardig wat

Op onze trouw hadden wij enkele zeer “moeilijke eters” en daar zijn ze bij Boury echt beyond gegaan om toch iets heerlijk op hun bord te toveren. Alleen maar goede dingen gehoord van de vegetariërs.

Alsook hun aangepaste non-alcoholische dranken waren top.

Laatst bewerkt:
Dit weekend onze 10 jaar huwelijk gevierd in Boury. Klassieke keuken, maar gewoon een top-ervaring! Allemaal erg ongedwongen allemaal, niet de klinische ervaring die ik me nog herinner van Hof Van Cleve indertijd. De wine-pairings vond ik wel braaf, buiten een kriek bij de gerookte paling ... en in alle eerlijkheidheid ... de eigen gin kon me niet bekoren. Uiteindelijk een 1100 EUR betaald met extra gang en nog de extra kaas, wat ik nog vond meevallen.

Maar, ik weet niet wie het hier had voorspeld, Bartholomeus is niet van de troon gestoten. ;)

Binnen 3 weken staat er De Zuidkant op het programma ... 'k ben benieuwd!

Dit weekend onze 10 jaar huwelijk gevierd in Boury. Klassieke keuken, maar gewoon een top-ervaring! Allemaal erg ongedwongen allemaal, niet de klinische ervaring die ik me nog herinner van Hof Van Cleve indertijd. De wine-pairings vond ik wel braaf, buiten een kriek bij de gerookte paling ... en in alle eerlijkheidheid ... de eigen gin kon me niet bekoren. Uiteindelijk een 1100 EUR betaald met extra gang en nog de extra kaas, wat ik nog vond meevallen.

Maar, ik weet niet wie het hier had voorspeld, Bartholomeus is niet van de troon gestoten. ;)

Binnen 3 weken staat er De Zuidkant op het programma ... 'k ben benieuwd!
1100 euro voor avond eten dan als ik kijk voor een lunch is het 175 per persoon, kost een diner dan zo veel meer ?

1100 euro voor avond eten dan als ik kijk voor een lunch is het 175 per persoon, kost een diner dan zo veel meer ?
Diner zal 100-150 €/pp meer zijn. Reken dan nog wijnen (100-150€/pp aangepaste wijnen, of 200/fles?), aperitief (50€), water (30€), koffie (30€), digestif (50-100-...€), een extra gerechtje, en dan zit je snel aan 1000+.
Mik nooit op de menuprijs alleen want dan doet het pijn aan het einde van de avond :biglaugh:

Diner zal 100-150 €/pp meer zijn. Reken dan nog wijnen (100-150€/pp aangepaste wijnen, of 200/fles?), aperitief (50€), water (30€), koffie (30€), digestif (50-100-...€), een extra gerechtje, en dan zit je snel aan 1000+.
Mik nooit op de menuprijs alleen want dan doet het pijn aan het einde van de avond :biglaugh:
Ja hallo kroket wij drinken geen alcohol en drinken gewoon water zal het dan ook zo veel zijn 🤣

Ja hallo kroket wij drinken geen alcohol en drinken gewoon water zal het dan ook zo veel zijn 🤣
Absoluut niet. Ik heb al vaak gezegd dat mochten wij geen alcohol (en dan vooral wijn) drinken, wij zouden massa’s geld besparen…
Alcohol is niet zelden tegen de helft van de rekening :biglaugh:

Absoluut niet. Ik heb al vaak gezegd dat mochten wij geen alcohol (en dan vooral wijn) drinken, wij zouden massa’s geld besparen…
Alcohol is niet zelden tegen de helft van de rekening :biglaugh:
Ok toch nog aan het twijfelen om te gaan, wel veel teleurgestelde mensen.

Je kunt niet zien wat het lunch menu is dat is wel jammer weet graag wat ik eet op voorhand 😁

Ah, blijkbaar een specifiek topic over sterrenrestaurants.
Afgelopen week ook gaan eten naar Boury maar ik heb er een andere gevoel aan overgehouden maar zal aan mij liggen.

Bericht in onderwerp 'Toprestaurants'
https://www.beyondgaming.be/threads/toprestaurants.24798/post-1360976

Wij zijn vrijdag voor de 3e keer geweest, waarvan 1 keer als ze 2 sterren hadden en die keer was ons ook het beste bevallen (het was wel onze trouw dus dat kan er mee te maken hebben).

Ik vind het wat te ongedwongen worden en krijg de indruk dat ze niet meer dezelfde passie hebben als vóó hun 3e ster.
Paar keer serieuze steken laten vallen: beginnen afruimen terwijl er nog mensen aan het eten zijn, voor 1 persoon expliciet doorgegeven geen champignons en die krijgt tot 2 keer toe iets met champignons. Da’s toch ontoelaatbaar in een sterrenzaak.

€12 voor water vind ik nog wel fair. Ik drink op een avond makkelijk zelf een fles water en er zijn veel minder fancier restaurants waar ze €12+ per fles van eigen “merk” (lees:kraan) durven vragen (wat trouwens echt belachelijk is).

Vorig jaar zijn wij bij Stad van Luyck gaan eten in Sint-Truiden en daar heb je voor 1/3 van de prijs bijna exact dezelfde kwaliteit en gastvrijheid als Boury.

Leuke topic. :)

Vorige week gaan lunchen in Oak. Na de wisselende commentaren hier te hebben gelezen, is het ons alvast uitstekend bevallen. Geen enkele gang die teleurstelde, wat toch vaak een zeldzaamheid is. De porties waren relatief klein (zoals ik hier al wel eens gelezen heb), maar dat stoort mij nooit. Het gaat mij ook zelden om de hoeveelheid, maar om de veelheid aan technieken die op zo een bord liggen en waar ik als (uiterst beperkte hobbykok) steeds met verbazing naar kijk.

Langoustine (mijn favoriete ingrediënt) speelde ook een hoofdrol, dus kan het per definitie niet misgaan.

Heel fijn personeel ook.

Het enige mindere aspect was het brood. Maar dat is dan weer positief omdat ik mij daar voor de verandering dan is niet aan overeten heb. :D

In november opnieuw naar Zilte om ons 5-jarig samenzijn te vieren.

De Zuidkant ... toevallig ergens over gelezen, want ik kende het niet. Toffe ongedwongen sfeer, erg hartelijke gastvrouw ... de service is gewoon goed, maar verwacht geen service van 2-3 man. Keuken erg klassiek, maar bij mij was het telkens een schot in de roos. Goede wijnen. All-in met 2, een 423 EUR. Eentje voor bij de favorieten. :)

Voor mijn verjaardag een volgende maand naar Oak, zeer benieuwd.
Ook nog een bon gekregen om bij de Nuance in Duffel te gaan eten. Maar dat zal voor ergens volgend jaar zijn.

Binnenkort voor de tweede keer naar Rebelle gaan eten.
Wat een zalig restaurant, imo veel beter dan het stijve gedoe bij Boury.

Ik ben op zoek naar een goed instapsterrenrestaurant. Liefst een moderne keuken. De bedoeling zou zijn om een groep mensen die nog nooit de kans hebben gekregen om te fine dinen van hun sokken te blazen. Dus de experience is minstens even belangrijk als de voorgeschotelde gangen.

Ik denk aan verrassende texturen en gerechten, een niet al te stijve omgeving en een restaurant met een echte wow-factor.

Iemand suggesties?

Ik ben op zoek naar een goed instapsterrenrestaurant. Liefst een moderne keuken. De bedoeling zou zijn om een groep mensen die nog nooit de kans hebben gekregen om te fine dinen van hun sokken te blazen. Dus de experience is minstens even belangrijk als de voorgeschotelde gangen.

Ik denk aan verrassende texturen en gerechten, een niet al te stijve omgeving en een restaurant met een echte wow-factor.

Iemand suggesties?

Geen idee waar ge het ergens zoekt maar ik vind sel-gris op de zeedijk van Duinbergen (tussen Heist en Knokke) prijs kwaliteit fantastisch.

1 ster, ongedwongen sfeer en top gerechten met prijs/kwaliteit.

Hangt er vanaf vanwaar jullie zijn en hoever je wil rijden of eventueel wil combineren met een overnachting. Ik volg bovenstaande post. Sel Gris heeft alles.

De Zuidkant in Damme vind ik ook heel lekker, Goffin in Sint-Kruis (Brugge) ook maar qua totaalplaatje is Sel Gris wel beter. Cuines 33 is ook de moeite, zeker met hun nieuw concept.

Elke provincie heeft er zo wel enkele :-).

Alvast bedankt voor de suggesties! Idealiter regio limburg, maar vind het absoluut niet erg om een beetje te rijden voor zoiets. Meer zelfs, kan al wat voorpret opbouwen :)

De
Alvast bedankt voor de suggesties! Idealiter regio limburg, maar vind het absoluut niet erg om een beetje te rijden voor zoiets. Meer zelfs, kan al wat voorpret opbouwen :)

De Kristalijn in Genk is een absolute aanrader qua prijs-kwaliteitsverhouding. De Slagmolen in Oudsbergen is ook heel erg de moeite, wel iets duurder (2 sterren). Magis in Tongeren kon ons ook bekoren.

Modest in Oudebergen vond ik top
Chateau neercanne (net over de grens in Limburg) is wat klassieker maar mooie locatie.
Hoeve De bies in voeren (heel mooi terras-uitzicht)
Innesto (nu in Zonhoven) nog niet in de nieuwe geweest maar op de vorige locatie was de beleving wel top
La bute aux bois in Lanaken

Terug
Bovenaan