Steeds meer landen schaffen het papieren kasticket af

Ik vind dat toch maar een maatregel waar niet wordt over nagedacht. Dat ze papier verspilling willen tegengaan ben ik volledig pro voor. (nog meer data op nog meer servers gaan opslaan, want dat is klimaat-neutraal?) Maar dat ik in ruil bij elke winkel een account, app en al die brol moet voorzien vind ik wel een beetje.. onhandig? Ik ben ook al niet zo pro over het delen van persoonlijke data online.

Zelf controleer ik meestal mijn kassa ticket, zeker bij grote aankopen, onlangs bv. nog 13 euro te veel betaald hier in onze Delhaize.
 
Laatst bewerkt:
"In Frankrijk is de kassabon vanaf 1 augustus verboden.
Als dat zo is, waarom krijg ik dan (nu, in augustus) bij elk restaurant nog een rekening? Het wel een "Note Provisoir", en krijg je bij afrekenen geen "definitieve" kassabon. Ze hebben dus niks van papier/inkt gewonnen dan.
Bij supermarkten is het soms wel en soms niet. Soms vragen ze of je een bon wil.
 
Bij de collect&go heb ik ook al farcen meegemaakt. Een volledige bak die niet meegegeven is. Of al het diepvriesgerief. Of al de drank. Waar we vroeger woonden, 50% van de keren fouten. Ooit eens 3x mogen terugrijden "hier is je ontbrekende bak". Slagen ze er in om de helft niet in die bak te steken. Ik een 2e keer terug, waren ze al gesloten... de dag nadien terug. Je krijgt dan je 5 euro service kost terug, waauw. Geen collect and go voor mij meer.

De colruyt waar we nu wonen, moet je de jobstudenten wat in de gaten houden bij het scannen. Als je ze laat doen, wegen ze 100g boontjes in een plooibox en rekenen ze je 5kg aan... of random gewone tomaten van 5 cent de kilo scannen ze als een of andere premium tomaat. "Wat is dit meneer", "een Knolselder jongeman". Niet dat groenten nu superveel kosten,maar toch. Vorige week had ik 2 random saaie perziken mee, achteraf gezien dat die me 4 euro gekost hebben omdat ze weer iets exotisch gescand hebben. Maar voor 2 euro ga ik niet terug...

En ik kan dat papieren ding toch niet checken bij de auto. Dat is meestal mijn omloop ding voor een kleuter te entertainen en te zorgen dat die zich wat gedraagt richting auto...
Ge kunt een mail sturen of via de website een formulier invullen. Als ge een foto van uw fruit + rekening sturen storten ze het verschil terug. Kom dat zelf ook regelmatig tegen met oranje en groene meloenen.
 
Ge kunt een mail sturen of via de website een formulier invullen. Als ge een foto van uw fruit + rekening sturen storten ze het verschil terug. Kom dat zelf ook regelmatig tegen met oranje en groene meloenen.

Ik betaal geen 5 euro service kost om achteraf een half uur bezig te zijn... dan kan ik beter gewoon naar de winkel gaan
 
Ongeveer tegelijkertijd met de aankondiging dat je een digitaal ticket kon aanvragen - want dat is beter voor het milieu - heeft mijn buurt-delhaize poortjes geïnstalleerd waar je een barcode op het kassaticket moet scannen om buiten te kunnen =]
Of de delhaize app waar je kasticket digitaal aankomt. ( je moet ook dat scannen eer je zo een scanner kan pakken)
En als je me nu zegt dat je manueel alles scanner aan zelfkassa dan zeg ik f*ck u. Dankzij mensen zoals u moet ge daar ook al lang aanschuiven
 
Als dat zo is, waarom krijg ik dan (nu, in augustus) bij elk restaurant nog een rekening? Het wel een "Note Provisoir", en krijg je bij afrekenen geen "definitieve" kassabon. Ze hebben dus niks van papier/inkt gewonnen dan.
Bij supermarkten is het soms wel en soms niet. Soms vragen ze of je een bon wil.
omdat horeca een uitzondering is?
 
Of de delhaize app waar je kasticket digitaal aankomt. ( je moet ook dat scannen eer je zo een scanner kan pakken)
En als je me nu zegt dat je manueel alles scanner aan zelfkassa dan zeg ik f*ck u. Dankzij mensen zoals u moet ge daar ook al lang aanschuiven
ik heb zelfs geen idee waarover je het hebt
 
Ik ga deze ochtend naar de aldi en als ik thuis kwam stak er een hele folder van de aldi in mijn bus. Wat zou ik dan de wereld willen redden met geen kasticket te vragen terwijl ze die onzin (per auto) in mijn bus komen duwen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga deze ochtend naar de aldi en als ik thuis kwam stak er hele folder van de aldi in mijn bus. Wat zou ik dan de wereld willen redden met geen kasticket te vragen terwijl ze die onzin (per auto) in mijn bus komen duwen.

Zou graag eigenlijk eens een bestraffing zien van de handelaars die systematisch de GEEN RECLAME sticker op mijn brievenbus blijven negeren, want het zijn altijd dezelfde. Al een keertje een e-mail naar de stad gestuurd, maar die doen uiteraard niets.

Als ik die rommel terug op straat gooi, ben ik de vervuiler, als ik het accepteer moet ik die rommel mee naar binnen nemen, een maand tijdelijk opslaan etc.

Ongeadresseerde reclame per post zou verboden gewoon eveneens verboden moeten worden.
Idem met regionale reclamebladen die zich vermommen als tijdschriften.
 
Zou graag eigenlijk eens een bestraffing zien van de handelaars die systematisch de GEEN RECLAME sticker op mijn brievenbus blijven negeren, want het zijn altijd dezelfde. Al een keertje een e-mail naar de stad gestuurd, maar die doen uiteraard niets.

Als ik die rommel terug op straat gooi, ben ik de vervuiler, als ik het accepteer moet ik die rommel mee naar binnen nemen, een maand tijdelijk opslaan etc.

Ongeadresseerde reclame per post zou verboden gewoon eveneens verboden moeten worden.
Idem met regionale reclamebladen die zich vermommen als tijdschriften.
Doe daar gerust alle politiek gekleurde bladen bij die mijn keuze proberen te beïnvloeden.

Ook hier zo'n sticker en ondanks minder reclame toch steeds enkele bladen elke maand.
 
Zou graag eigenlijk eens een bestraffing zien van de handelaars die systematisch de GEEN RECLAME sticker op mijn brievenbus blijven negeren, want het zijn altijd dezelfde. Al een keertje een e-mail naar de stad gestuurd, maar die doen uiteraard niets.

Als ik die rommel terug op straat gooi, ben ik de vervuiler, als ik het accepteer moet ik die rommel mee naar binnen nemen, een maand tijdelijk opslaan etc.

Ongeadresseerde reclame per post zou verboden gewoon eveneens verboden moeten worden.
Idem met regionale reclamebladen die zich vermommen als tijdschriften.

Dat is hier de lokale persoon met een scootertje die dat in de brievenpost duwt, niet de post. Zou mij verbazen dat die een boodschap op je brievenbus kan lezen of de sticker herkennen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doe daar gerust alle politiek gekleurde bladen bij die mijn keuze proberen te beïnvloeden.

Ook hier zo'n sticker en ondanks minder reclame toch steeds enkele bladen elke maand.
Politieke reclame is geen reclame, maar een boodschap van algemeen nut of zo en de postbode moet dus bij elke woning zo'n blaadjes in de bus steken ook al hangt er een sticker 'geen reclame '
 
Politieke reclame is geen reclame, maar een boodschap van algemeen nut of zo en de postbode moet dus bij elke woning zo'n blaadjes in de bus steken ook al hangt er een sticker 'geen reclame '
Bedankt om het even te verduidelijken, maar die info had ik al. Natuurlijk is het geen reclame, maar in tijden dat je politieke partijen door je strot geduwd krijgt op sociale media, maken zo'n blaadjes nog weinig uit natuurlijk.

Het is niet omdat er een papiertje van partij X in de bus steekt, dat mijn mening daardoor opeens 180 graden gaat keren. Maar hey, ik moet met iets mijn papiermand vullen.
 
Dat is hier de lokale persoon met een scootertje die dat in de brievenpost duwt, niet de post. Zou mij verbazen dat die een boodschap op je brievenbus kan lezen of de sticker herkennen.

Dat is niet anders hier, maar die vermoedelijk analfabeet - aangezien hij die sticker élke keer negeert - op z'n scooter wordt betaald door die handelaar, en aangezien die reclame ongeadresseerd is mag die dat. Ik zou dat verbieden of op z'n minst boetes afdwingen bij herhaaldelijke klachten. Hier in de buurt is het bijvoorbeeld steevast een elektrozaak uit een buurgemeente en een pizzeria, al klacht ingediend bij de gemeente, maar dat haalde geen hol uit.

Gewoon totaalverbod en enkel geadresseerde reclame met een duidelijke opt-out.

Politieke reclame is geen reclame, maar een boodschap van algemeen nut of zo en de postbode moet dus bij elke woning zo'n blaadjes in de bus steken ook al hangt er een sticker 'geen reclame '

Wij van WC-eend... Politici hebben besloten dat politieke reclame geen reclame is om het ongestoord toch in uw brievenbus te droppen, liefst ook nog verzonden op kosten van de belastingbetaler met dank aan te ruime partijfinanciering.

Die boodschappen van algemeen nut kunnen ze in deze tijden gerust beperken tot websites en/of een plaats centraal in elke gemeente/stad waar men foldertjes kan gaan ophalen desgewenst. Maar voor de rest graag: afschaffen en dat geld aan nuttigere doelen uitgeven (i.e. niet partijpolitiek).

Hier gaan ze alvast linea recta de papiermand in, ik zal misschien er nog eens cursief doorheen bladeren om te kijken welke beloftes ze waarschijnlijk gaan breken na de verkiezingen (cfr. de woonbonus en zowat elke partij die beloofde die niet af te schaffen in 2019, maar blijkbaar is 1+1+1 = 0).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik drop die geregeld eens in een rode brievenbus van bpost.😅

Doe ik ook soms met ongeadresseerde reclame als het (weer de spuigaten uitloopt).

Heb al eens gedacht alle foldertjes van die ***-elektrozaak samen met een deel ander ongewenst reclamedrukwerk terug in hun brievenbus te gaan dumpen idd. Al vrees ik dat dat dan weer wel strafbaar is...

Dat in de postbus van Bpost steken, tja.... zoals cege zegt, het is doorgaans niet de postbode die die ongeaddresseerde rommel ondanks een sticker in je brievenbus propt.
 
Politieke reclame is geen reclame, maar een boodschap van algemeen nut of zo en de postbode moet dus bij elke woning zo'n blaadjes in de bus steken ook al hangt er een sticker 'geen reclame '
Opgelet, die uitzondering geldt enkel rond verkiezingstijd. Het wordt expliciet verkiezingsdrukwerk genoemd. Vandaar dat er partijen zijn die het vermommen als een gemeentelijk infoblad (de andere uitzondering) maar dan met de "verwezenlijkingen" van die partij van die gemeente in die maand, bovenop het echte gemeentelijk infoblad.
Ik heb al verschillende keren naar de ovam gemaild hiervoor, zij kunnen helaas niet doen.
Verschillende keren naar de V.U. schrijven levert helaas niet op: men blijft schermen met die twee uitzonderingen hoewel de eerste enkel rond verkiezingstijd geldt en de tweede bullshit is. Uiteindelijk vraagt men dan mijn adres zodat men mijn brievenbus manueel kan overslaan maar da's natuurlijk geen oplossing :unsure:
 
Lijkt me minstens zo goed voor het milieu om papieren reclamefolders te verbieden. Aan een kasticket heb je tenminste nog iets als consument.
 
Gewoon bij het afrekenen vragen of de klant een kasticketje wilt en daarna -eventueel- eentje afdrukken is... te moeilijk?

Want ik ga heus niet de zoveelste app downloaden om 1 maal per jaar m´n bonnetje van de GB bij te houden.

Gek word ik van al die verplichte apps tegenwoordig. Tijdje geleden nieuwe verzekering afgesloten voor een voertuig, maar zonder KBC app geraak ik volgens de makelaar niet meer aan m´n verzekeringsbewijs. Dus verplicht app downloaden en dan zo verzekeringsbewijs downloaden en afdrukken. Geen idee hoe m´n grootouders het zouden doen.

Deze week ticket overgekocht voor een optreden van iemand dat niet kan gaan. Zonder de ´Ticketmania´ app te downloaden geraakte ik onmogelijk aan de tickets. Ook niet via de ´Ticketmaster´ app die ik ook al heb.

Tijd voor een Duveltje :crazy:
 
Vind het ook niet zo handig in de supermarkt.

Ik doe collect&go en heb al vaak fouten meegemaakt waarvoor ik terug moest (je krijgt je ticket pas half uurtje later per mail, en aangezien ik voor €200-300 per keer koop herriner ik me niet meer wat ik exact bestelt heb). Als er een papieren ticket was kon ik de grote dingen snel checken als ik de koffer laad.

Fouten zoals bv 50 euro aan pampers of Desperados dat gewoon niet gegeven was (lag bij hun wss als een pile appart die ze niet opmerkten)
Xtra-app --> profiel -> Kastickets, volgens mij zie je het daar direct na het afrekenen. De mail komt inderdaad niet instant.
 
Terug
Bovenaan