1. Now that you've read the entire novel, go back and reread the passage by Czeslaw Milosz that serves as an epigraph. What does it mean? Why did Mandel choose it to introduce Station Eleven?
Ik denk dat de passage een mooie inleiding is in het centrale "event" in het boek, namelijk een pandemie die als "apocalypse" gezien kan worden.
2. Does the novel have a main character? Who would you consider it to be?
Mijn gedacht ging eigenlijk meteen naar Kirsten. Weet niet goed waarom, heeft zij de meeste chapters aan haar toegewezen?
3. Arthur Leander dies while performing King Lear, and the Traveling Symphony performas Shakespeare's works. Mandel writes, "Shakespeare was the third born to his parents, but the first to survive infancy. Four of his siblings died young. His son, Hamnet, died at eleven and left behind a twin. Plague closed the theaters again and again, death flickering over the landscape." How do Shakespearean motifs coincide with thos of Station Eleven, both the novel and the comic?
Ik weet helaas te weinig over Shakespear's werk om deze vraag te behandelen... Als ik toch een gok moet wagen zou ik zeggen dat er een bepaalde doem weegt op zijn werken die we ook terugivnden in Station Eleven.
4. Arthur's death happens to coincide with the arrival of the Georgia Flu. If Jeevan had been able to save him, it wouldn't have prevented the apocalypse. But how might the trajectory of the novel been different?
Ervanuitgaand dat Arthur in dat geval 1 van de gevolgde karakters zou zijn in het na apocalptische noord Amerika. Arthur zou volgens mij op een bepaald vlak genieten van de "anonimiteit" in deze wereld, ik ga er ook van uit dat hij deel zou zijn van de Travelling Symphony.
5. What is the metaphor of the Station Eleven comic books? How does the Undersea connect to the events of the novel?
Awel dit heb ik het hele boek vrij moeilijk gevonden om de link in te zien...
6. "Survival is insufficient" a line from Star Trek:Voyager, is the TRaveling Symphony's motto. What does it mean to them?
Dat er meer is dan enkel overleven, dingen als kunst zijn geen prioriteit als het om overleven gaat, maar toch willen ze dit bewaren om als "echte mensen" te kunnen leven.
7. The prophet discusses death: "I'm not speaking of the tedious variations on physical death. There's the death of the body and there's the death of the soul. I saw my mother die twice." Knowing who his mother was, what do you think he meant by that?
Wel ik vermoed wanneer zijn moeder de draad met de realiteit begint te verliezen en ze niet meer de "persoon" was die ze voor de pandemie was (=death of soul) en wanneer ze daadwerkelijk sterft (=death of the body).
8. Certain items turn up again and again, for instance the comic books and the paperweight (things Arthur gave away before he died, because he didn't want any more possessions). And Clark's Museum of Civilization turns what we think of as mundane belongings into totems worthy of study. What point is Mandel making?
De voorwerpen zijn ten eerste een link met Arthur, daarnaast is het plaatsen van zulke "gewone" zaken in Clark's Museum een manier voor hen om het verleden te bewaren en deze "doodnormale" voorwerpen, die in de nieuwe wereld niet meer "normaal" zijn te kunnen tonen aan nieuwe generaties.
9. On a related note, some characters (like Clark) believe in preserving and teaching about the time before the flu. But in Kirsten's interview with Francois Diallo, we learn that there are entire towns that prefer not to: "We went to a place once where the children didn't know the world had ever been different ..." What are the benefits of remembering, and of not remembering?
Ik denk dat het er van af hangt. Ik denk niet dat ik zou willen vergeten hoe het was, als ik iemand was die geboren was voordat de pandemie gebeurde. Maar mocht ik een kind zijn, geboren na de pandemie, weet ik niet of ik constant zou willen horen over hoe de wereld voordien was...
10. What do you think happened during the year Kirsten can't remember?
Verscheidene dingen waar vermoedelijk een heleboel trigger warnings geschreven kunnen worden...
11. In a letter to his childhood friend, Arthur writes that he's been thinking about a quote from Yeats, " Love is like the lion's tooth." What does this mean, and why is he thinking about it?
No clue...
13. Arthur remembers Miranda saying "I regret nothing" and uses that to deepen his understanding of Lear "a man who regrets everything" as well as his own life. How do his regrets fit into the larger scope of the novel? Other than Miranda, are there other characters that refuse to regret?
Kirsten denk ik, zie het tatoeëren van de messen op haar arm.
14. Throughout the novel, those who were alive during the time before the flu remember specific things about those days: the ease of electricity, the taste of an orange. In their place, what do you think you'd remember most?
Vind ik een moeilijke, ik zou zeggen het internet op zich, omdat het zo een groot deel van mijn leven is (werk/hobbies/vrije tijd,...).
Anderzijds zijn er ook bepaalde zaken zoals het gevoel van een fris drankje uit de frigo halen na in de tuin gewerkt te hebben wat mij een bepaald gemis zou geven.
15. What do you imagine The Traveling Symphony will find when they reach the brightly lit town to the south?
Eerlijk, na het grote deel van Mandel's post apocalyptisch Amerika gezien te hebben, niet veel goeds. Ik vermoed een enclave die hun elektriciteit grondig beschermd/bewaakt.
16. The novel ends with Clark, remembering the dinner party and imagining that somewhere in the world, ships are sailing. Why did Mandel choose to end the to end the novel with him?
Ik denk omdat Clark in zijn rol als keeper of the Museum aan het einde van het boek een soort vertel figuur is geworden. Ook de overlevende die nog de grootste link met Arthur heeft?