Start Wielerseizoen 2024

Uytterhoeven die daar daar elke week een doorslagje van Alles Kan Beter gaat opvoeren... 😐
Ja hoeft ook niet iedere week voor mij.

Ofwel zie ik dingen die er niet zijn, maar ik heb de indruk dat Boonen het ook niet altijd apprecieert dat Uytterhoeven er altijd een show van maakt.

Laatst bewerkt:

Merlier met zijn tweede!
Lijkt wel echt de goede vorm te hebben , alle goede sprinters daar aanwezig buiten de Jasper.

Goed bezig die Tim! :)

Uytterhoeven die daar daar elke week een doorslagje van Alles Kan Beter gaat opvoeren... 😐
Ik heb Uytterhoeven zeer graag en hij heeft fantastische TV gemaakt, maar het moet ook niet de Uytterhoeven show gaan worden...

Als de grotere koersen gereden worden, zal het wel iets meer over de koers gaan (hoop ik), maar de rand-rubriekjes mochten toch wel minder zijn. En dan passeren Van Gucht zijn 2 beste vriendjes ook nog op het eind...

Nu goed, om één of andere reden blijf ik het toch nog wel een 'aangename' podcast vinden.

We gaan toch nog moeten zeggen dat Merlier de man is van de voorbereiding :p, sterke sprint weeral.

Groves geraakte amper over zijn leadout man voor dit soort vlakke sprints tegen de top komt hij toch ook gewoon te kort. Jakobsen speelt weer niet mee hopelijkt komt zijn eerste voor hem ook snel. Zou jammer zijn moest hij ook bij het lijstje komen die het na QS moeilijk heeft.

We gaan toch nog moeten zeggen dat Merlier de sprinter is van de voorbereiding :p, sterke sprint weeral.

Groves geraakte amper over zijn leadout man voor dit soort vlakke sprints tegen de top komt hij toch ook gewoon te kort. Jakobsen speelt weer niet mee hopelijkt komt zijn eerste voor hem ook snel. Zou jammer zijn moest hij ook bij het lijstje komen die het na QS moeilijk heeft.
FTFY

Een Belg op het hoogste schavotje en een andere Belg zilver.
Ik ken iemand die het niet zal schuwen om met zijn chauvinistische staart te kwispelen!

Merlier gewoon de man voor dit werk op dit moment in het seizoen natuurlijk. Knappe sprint rijdt hij.

Een open deur: Julian Alaphilippe zit in zijn laatste contractjaar bij Soudal Quick-Step en het laat zich raden dat er straks geen verlenging komt. Afgelopen winter kreeg hij al een voorstel van TotalEnergies, waar hij met onmiddellijke ingang kon tekenen voor twee jaar, volgens Johan Bruyneel aan dezelfde voorwaarden die hij nu bij Soudal Quick-Step heeft. Lefevere had Alaphilippe graag op dat voorstel zien ingaan: “Het is te zeggen, ik heb de vraag luidop gesteld of het misschien geen tijd was om een keer andere lucht op te snuiven. Niet vergeten: Julian rijdt voor onze ploeg vanaf zijn zeventiende.”

Wat we dus wel al een tijdje wisten dus nu ook zo goed als bevestigd, laatste seizoen voor Alaphilippe bij QS. Wel mooi dat hij toch nog zijn contract wilt uitdoen toont ergens aan dat hij toch nog sportief ook eens wil pieken. Als het puur voor het geld te doen was had hij veel beter nu al getekend bij Total want nog een seizoen zoals de voorbije 2 en dan lijkt het me toch wel heel straf als iemand hem dezelfde voorwaarden zou aanbieden. (Alhoewel iemand was gek genoeg om Froome nog 5 miljoen per jaar te geven).

Wel een enorm sterke sprint weer van Merlier (ondanks leegloper en slechte positie zo dicht bij de overwinning).
Met voorsprong snelste van de UAE tour

https://sporza.be/nl/matches/wielre...kooij-vloert-belg-op-de-streep~1694692261557/

Wat een belachelijke titel weer. Als je vanuit zijn positie nog zo komt opzetten, dan betwijfel ik zeer sterk dat die leegloper 'm de das om gedaan heeft. Positionering ipv leegloper lijkt mij hier de juiste term.
Vergeet die titel, wat dacht je van deze foto? :rofl: Wat voor nutteloze foto is dat nu weer... daar zie letterlijk niks op, enfin je ziet dat Welsford met een wiel verliest van Merlier maar meer dan dat zie je ook niet.

8342df16-d248-11ee-b483-02b7b76bf47f.jpg

Zo dramatisch was Merlier zijn positie nu precies toch ook niet? Zit wel een paar plaatsen dieper in het pak dan Kooij maar zit uiteindelijk wel mooi aan het wiel van Welshford. Moet waarschijnlijk heel even wachten met zijn aanzet tot hij echt naast Welsford kan komen maar das moeilijk te zien door de beelden. Op het frontaal beeld heb ik de indruk dat die achterband precies inderdaad wel een klein beetje plat staat... als je ziet hoeveel het scheelt zijn dat 2 zaken die wrs mee beslissen over winst of verlies maar bon: You win some you lose some... met 4 stuks doet Merlier het alvast lang niet slecht

Ik zei het hier al eerder.. Merlier is de man van het seizoen tot nu toe.. die steekt in zeer goede vorm. Trouwens de Belgen rijden in de breedte al een sterke voorbereiding!

Zo dramatisch was Merlier zijn positie nu precies toch ook niet? Zit wel een paar plaatsen dieper in het pak dan Kooij maar zit uiteindelijk wel mooi aan het wiel van Welshford. Moet waarschijnlijk heel even wachten met zijn aanzet tot hij echt naast Welsford kan komen maar das moeilijk te zien door de beelden. Op het frontaal beeld heb ik de indruk dat die achterband precies inderdaad wel een klein beetje plat staat... als je ziet hoeveel het scheelt zijn dat 2 zaken die wrs mee beslissen over winst of verlies maar bon: You win some you lose some... met 4 stuks doet Merlier het alvast lang niet slecht
Nee, zeker niet, maar hij komt wel van een stuk verder. Als die iets dichter had gezeten dan wint hij wel normaal gezien.

Nee, zeker niet, maar hij komt wel van een stuk verder. Als die iets dichter had gezeten dan wint hij wel normaal gezien.
De opkomende man had wel voordeel met de tegenwind. Zowel Merlier als Welsford vielen redelijk snel stil eens ze in de wind kwamen. Het laat komen had dus niet echt een nadeel, Kooij was gewoon de sterkste vandaag.

Terug
Bovenaan