Start Wielerseizoen 2023

Oei, nu kunnen Karl zijn gasten komende zomer niet meer benadrukken hoe slim Gaudu wel niet is met zijn universitair diploma.

Wat een absurde finish alweer op Mallorca vandaag. Hoeveel bochten waren dat nog in de laatste kilometer? De UCI schiet hier toch enorm tekort hoor. Waarom laten ze dit toe? Volgens mij wisten de meeste renners ook niet dat de finish al na die laatste bocht was? Ik heb op YouTube nog eens de finish van vorig jaar opgezocht. Dat was toen gewoon rechtdoor op een brede laan. Heel vreemd.

Rare uitspraak.
Knullig dat dit openbaar wordt. Maar het probleem ligt duidelijk niet volledig bij hem.
Demare gaat ook niet vrijuit in deze.

Knullig? Gaudu zet dat allemaal in een (semi-)openbare discordserver. Oerdom gewoon. Echt genant. "Gelekt" zou ik het daarom ook niet echt noemen. Als je dit plaats in een discordserver met 1300 leden weet je ook wel dat het op Twitter gaan verschijnen, of ja als je ietwat verstand hebt dan toch. Hij wordt zelfs gewaarschuwd door een lid, maar antwoordt wat nonchalant en gaat gewoon door.

Wat een absurde finish alweer op Mallorca vandaag. Hoeveel bochten waren dat nog in de laatste kilometer? De UCI schiet hier toch enorm tekort hoor. Waarom laten ze dit toe? Volgens mij wisten de meeste renners ook niet dat de finish al na die laatste bocht was? Ik heb op YouTube nog eens de finish van vorig jaar opgezocht. Dat was toen gewoon rechtdoor op een brede laan. Heel vreemd.

Finish vorig jaar lag aan de haven van Alcudia, zo een 2 km verder. Was véél beter inderdaad. Het ergste van al is nog dat sommige renners niet eens wisten dat die finish er zo uitzag, omdat ze hem last minute nog 200 meter naar voren hebben geplaats (na een klacht van UAE blijkbaar de avond ervoor). Daarom ook het wegwerpgebaar van Zingle op de finishlijn. Die dacht dat er nog een hele laatste rechte lijn was en begreep er dus helemaal niets van. In het roadbook staat dus gewoon een andere finish.

Laatst bewerkt:
@Cerv.Be
Ik heb echt driedubbel gelegen :rofl:
2000watt piekvermogen kan echt niet kloppen volgens mij, alsook Arno als man van 100kg op een carbon fiets is toch ook geen aanrader :P

Peter Sagan (33) announced that 2023 will be his last season in top level road cycling. He will focus on MTB in 2024 Paris Olympics. Sagan turned pro in 2010. 121 pro wins, including 3x 🌈 RR titles.

Peter Sagan (33) announced that 2023 will be his last season in top level road cycling. He will focus on MTB in 2024 Paris Olympics. Sagan turned pro in 2010. 121 pro wins, including 3x 🌈 RR titles.
Ziedet wel, ik wist dat er iets aankwam. Logisch ook dat hij wil eindigen met het edelste der wielersporten: mountainbiken 😁

Indrukwekkende prestatie van Kobe Goossens in Mallorca. Intermarché doet het toch weer.

En Lennert Van Eetvelt derde in zijn tweede profkoers!!!

Laatst bewerkt:
Heel mooi van Kobe !
Ik verwacht dit jaar toch een grote sprong van hem en Rune

Had wat geld op hem staan voor Calvia, deze keer niet gedurfd omdat het meer een Julian aankomst was.

Ik denk dat Remco dat "wachten tot de laatste 4km" wat saai vond :laugh:
Ze reden ook gewoon allemaal in koor voor hem denk ik? Geef het hem maar op een presenteerblaadje he.
Heel hoog tempo maken, Remco uit de wind zetten (hij moest echt niks doen, zelfs zijn ploeg moest niks doen), en op 10km van de streep zegt hij: Dank u wel en tot ziens.

Nu goed, 't is maar een trainingske voor hem .. :tongue: het grote werk komt later ..

Ok, wel heel raar dit wat hij deed toch? Nu kan hij totaal niet mee precies.
Trainingske he. En de aard zit dan een beetje in het beestje, zich niet kunnen inhouden en de beentjes eens testen ;)

Dat zei hij gisteren toch ook. Over 3 maanden moet ik top zijn, nu ga ik eens testen hoever ik sta.

Vieze aankomst ook op die hoogte, zo vroeg in het jaar.
Het gevaar van die wereldkampioenentrui is dat je je te hard wil bewijzen vanaf dag 1. Het is goed zo, het doel ligt inderdaad pas in mei.

Trainingske he. En de aard zit dan een beetje in het beestje, zich niet kunnen inhouden en de beentjes eens testen ;)

Dat zei hij gisteren toch ook. Over 3 maanden moet ik top zijn, nu ga ik eens testen hoever ik sta.
Misschien maar dit blijft toch wel vreemd hé.

Remco heeft ondertussen wel een beetje het 'probleem' dat hij niet meer zonder verwachtingen kan starten. Een beetje hetzelfde probleem als oa Pogacar en Van Aert. Als ze ergens starten verwacht men dat ze winnen of minstens dichtbij zijn, zeker op sub-WT niveau.

Nuja, San Juan doet er natuurlijk niet toe kwa uitslag op zich.

Terug
Bovenaan