Starfield

Starfield

Dat vond ik ook een pittig moment, quasi al m'n Ammo verbrast. Vergeet niet dat je ook je mining laser kan gebruiken.

Ondertussen een 14u op de teller en ze gaan toch vlotjes neer hoor, wel op voorhand ammo inslaan want anders kom je er niet.

Digipicks zijn ook vrij schaars zeg en ik bak er ook niet heel veel van :laugh:

Helpt ook niet dat ik er al aan begin met bijna geen health. Jammer dat die er vanzelf niet bijkomt.

Voor de AMD gebruikers trouwens, ik heb gisteren een nieuwe driver gekregen en ik moet zeggen dat het nu nog vlotter draait.

Gisteren ook aan begonnen. Eerste indruk is alvast positief. Het voelt echt aan als een Bethesda game, en daar heb ik ook echt zin in nu. Visueel merk je wel dat de engine het moeilijk heeft op bepaalde momenten. Soms is een supermooi indoor. En bepaalde zaken zijn enorm gedetailleerd. Maar dan zijn er ook plaatsen (grote gebieden, planeten...)waar je echt merkt dat het tijd wordt voor een andere engine. Als je bijvoorbeeld grote gebieden vergelijkt met pakweg death stranding of Forbidden West, dan zie je dat deze engine niet die power achter zich heeft. Dat gezegd zijnde, stoort het mij (nog) niet, ik vind het fun, en kijk er naar uit om dit avontuur te doorlopen...

8u in nu en qua gameplay zijn mijn verwachtingen van “skyrim in space” alvast wel ingelost. Die typische Bethesda gameplay loop en uitgewerkte sidequests zijn voor mij nog altijd wat ik het liefste speel in RPGs.

Het enige dat mij echt stoort is de belichting in de game. Veel van de theoretische grafische pracht gaat hierbij verloren op veel locaties. Ik speel nu met HDR uitgeschakeld en dat toont wel ietsje beter.

Laatst bewerkt:
Hier ook weer een geestig stukske tegen gekomen. Ik moet als onderdeel van de Freestar Rangers questline ergens naar ne kerel zijn ship (wa je helaas nie kan stelen). Ik kom daar binnen, heel luxueus, echt wel de moeite. Ondertussen had ik ook in m'n hoofd dat ik wel eens een sniper zou willen want ik ben en blijf toch wel een stealth fan. Uiteindelijk kom ik in zijn kantoor (hij staat over de grote zaal te kijken, dus ziet mij niet) en kan een deur hacken waar in ik zowaar een legendary Lawgiver met scope gevonden heb, en ook nog eens 5.7K credits. Oh boy !

Net begonnen aan mijn eerste NG+.
70 uren gespeeld en level 40.

Ik had de main story en alle faction quests gedaan, en alle powers die je kan krijgen voor je aan ng+ begint.
Behalve die ene faction quest waar ik op het einde een bug had.
Die ga ik nog eens starten in ng+, hopelijk staat die bug van mijn eerste playthrough er los van.

Hier ook weer een geestig stukske tegen gekomen. Ik moet als onderdeel van de Freestar Rangers questline ergens naar ne kerel zijn ship (wa je helaas nie kan stelen). Ik kom daar binnen, heel luxueus, echt wel de moeite. Ondertussen had ik ook in m'n hoofd dat ik wel eens een sniper zou willen want ik ben en blijf toch wel een stealth fan. Uiteindelijk kom ik in zijn kantoor (hij staat over de grote zaal te kijken, dus ziet mij niet) en kan een deur hacken waar in ik zowaar een legendary Lawgiver met scope gevonden heb, en ook nog eens 5.7K credits. Oh boy !
Nice! Ik hoopte al dat er snipers in het spel zouden zitten!
Stealth archer vanuit Skyrim all over again 😎

Ok ik ga het gewoon zeggen, na 6 uurkes NG+.

Maar NG+ is het niet waard voor mij in dit spel.

Ik wist op voorhand wat er ging gebeuren, want ik had dat al gelezen/gezien voor ik me waagde aan NG+.
Daar gaat het dus niet om
Maar de mensen die de NG+ de lucht in prijzen als "dan begint het spel pas", die overdrijven.
Net zoals die die altijd roepen als je al honderden uren gelevelled hebt in wow dat het spel pas begint met raiden :)

Voor diegene die willen weten waarom, MAJOR spoilertime!! Voor de anderen DONT CLICK! :biglaugh:

Die NG+, die start zonder aan te geven dat hij start.

Daarmee bedoel ik:
Je voelt het wel aankomen maar de beslissing die je neemt gebeurd nog VOOR de credits en
dus niet letterlijk een knop in de menu met "new game" of iets dergelijks.

Ik wist dat dus wel omdat ik het al gelezen en gezien had hoe het werkte.
Dus ik wist ook al wat de gevolgen waren voor alles wat ik reeds deed en al mijn stuff die ik reeds verzameld en gekocht heb.
Vooral omdat ik wel erg uitkeek naar de veranderingen in de "story lijn" erna die worden aagehaald door menig reviewer en spelers.
En daarvoor wil wel al miin bezittingen inruilen en de rest opnieuw doen :)

Maar dat is dus het punt dat serieus opgehemeld word door veel spelers maar eigenlijk een lege zak lucht is imo.
Mainly komt het erop neer dat je 1 quest krijgt om artifacts te gaan zoeken... en thats it.

Dus gewoon op en af vliegen naar planeten, effe alles afknallen op de locatie en artifacts looten vantussen de steentjes.
Dat gecombineerd met de powers toestanden, waar je ook weer hetzelfde doet, deurtje openen en rondvliegen, absorberen en weer weg.
Maar thats it!

ik had nu echt toch wel gehoopt dat die aangepaste story in NG+ toch wel meer in de trent van de campaign quest of de faction quests ging zijn.
Dus een chain aan nieuwe quests. Maar dat blijkt niet echt het geval.
Behalve wat kleine leuke intermezzos in je chat options en in de lodge tussen jezelf en je compagnions is het toch wel heeeel dun.

En om dat nu speciaal te doen voor dat nieuw NG+ ship en spacesuit dat je mee start in NG+? = neen.
Ik vloog liever in mijn vorig ship en dat pak werd al snel vervangen door nieuwe drops.

Bovendien lijkt er ook in NG+ geen scaling te zitten.
Dus op level 40 tegen mobs moeten vechten van level 6 omdat je op een level 10 planeet iets moet halen, is nu niet echt spannend :S

Dus tja, ik denk dat ik me nu door 10x NG+ ga smijten en al die artifacts ga gaan halen (pffff) voor die alternate changes, nu dat ik toch de reset al deed, om me dan opieuw met de quests bezig te houden van scratch, als zijnde de eerste playthrough.

Maar ik ga daar niet aan beginnen voor de volgende grote patch in de hoop dat die game breaking bug die ik eerder had dan gefixed is.

Het kriebelt hier om een Xbox te kopen voor deze game. Ik heb geen high end pc, dus Xbox zou de enige optie zijn. Enorme fan van Skyrim en Fallout, en enorme interesse in space in het algemeen. Weet alleen niet of ik het voor mezelf kan verantwoorden om enkel voor deze een Xbox aan te schaffen.

Het kriebelt hier om een Xbox te kopen voor deze game. Ik heb geen high end pc, dus Xbox zou de enige optie zijn. Enorme fan van Skyrim en Fallout, en enorme interesse in space in het algemeen. Weet alleen niet of ik het voor mezelf kan verantwoorden om enkel voor deze een Xbox aan te schaffen.
Een tweedehands serie s?

Wie heeft er al MODS geïnstalleerd?

Welke mods zijn er aan te raden die de spelervaring verbeteren / verrijken zonder de kern van het spel teveel te veranderen en zonder een performance hit? Zelf heb ik nog geen mods buiten een command in het StarfieldCustom.ini file om het intro filmpje bij opstart te skippen.

INI:
[General]
# Skip intro and health warning
sIntroSequence =

Meer StarfieldCustom.ini en StarfieldPrefs.ini commands kan je vinden via https://stepmodifications.org/forum...ault-values-for-all-known-valid-ini-settings/ De gekende default setting staat er mooi bij, maar verder geen uitleg wat een functie al dan niet van effect heeft.

Grafische kaart was hier voor de crypto hype kapot gegaan waardoor ik lang zonder zat maar uiteindelijk toch een 2de hands gekocht recent. Wou de rest van mijn systeem toen ook updaten, maar dat is er niet van gekomen. Hierdoor is rest zo'n 9 jaar oud en zit ik vaak onder de minimale vereisten.

MinimumMijn Systeem
OSWindows 10 version 21H1 (10.0.19043)Windows 10 version 22H2
ProcessorAMD Ryzen 5 2600X, Intel Core i7-6800KIntel Core i7-4790
Memory16 GB RAM8 GB RAM
GraphicsAMD Radeon RX 5700, NVIDIA GeForce 1070 TiNVIDIA GeForce 3060 Ti
HDDSSDSSD

Via XBOX PC GamePass toch even geprobeerd of het speelbaar was en dat is het (tot nu toe) wel. Moet we wel tevreden stellen net mindere grafische pracht en een lagere FPS. Maar voor mij nog wel speelbaar, moet hierbij wel zeggen dat ik buiten de intro van het spel tot aan New Atlantis heb gespeeld en daar nog niet weg geraakt ben (wat side missions daar gedaan).

Een console kopen voor 1 spel die er dan nog niet echt bovenuit steekt. Mensen echt toch geld te veel. De crisis is nog veraf!

Welke mods zijn er aan te raden die de spelervaring verbeteren / verrijken zonder de kern van het spel teveel te veranderen en zonder een performance hit? Zelf heb ik nog geen mods buiten een command in het StarfieldCustom.ini file om het intro filmpje bij opstart te skippen.

INI:
[General]
sIntroSequence =

Meer StarfieldCustom.ini en StarfieldPrefs.ini commands kan je vinden via https://stepmodifications.org/forum...ault-values-for-all-known-valid-ini-settings/ De gekende default setting staat er mooi bij, maar verder geen uitleg wat een functie al dan niet van effect heeft.

Grafische kaart was hier voor de crypto hype kapot gegaan waardoor ik lang zonder zat maar uiteindelijk toch een 2de hands gekocht recent. Wou de rest van mijn systeem toen ook updaten, maar dat is er niet van gekomen. Hierdoor is rest zo'n 9 jaar oud en zit ik vaak onder de minimale vereisten.

MinimumMijn Systeem
Memory16 GB RAM8 GB RAM
HDDSSDSSD

Via XBOX PC GamePass toch even geprobeerd of het speelbaar was en dat is het (tot nu toe) wel. Moet we wel tevreden stellen net mindere grafische pracht en een lagere FPS. Maar voor mij nog wel speelbaar, moet hierbij wel zeggen dat ik buiten de intro van het spel tot aan New Atlantis heb gespeeld en daar nog niet weg geraakt ben (wat side missions daar gedaan).
Ik heb enkel Starfield Performance BOOST mod geinstalled.
Geen idee waarom maar zonder die mod wil mijn GPU gewoon opstijgen door alle fans... met de mod kan ik wel gewoon normaal spelen

INI:
[General]
sIntroSequence =

MinimumMijn Systeem
Memory16 GB RAM8 GB RAM
HDDSSDSSD

Om te beginnen Bethini https://www.nexusmods.com/site/mods/631
Die gaat de custom ini maken en daarna kan je "loose files" aanvinken en kan je mods installeren.
Daarna mag je dit programma terug verwijderen. Mods die de custom ini nodig hebben ga je toch in de aangemaakte ini aanpassen.

Moest je al een custom ini hebben dan moet je een aantal lijnen toevoegen voor de mods. Staat bij de meeste mods beschreven.

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/773 <- een degelijke inventory waar Bethesda zich voor moet schamen.
773-1694139631-295418117.png

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/323 <- kleuren filters uitzetten

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/569 <- een echt jetpack, inclusief horizontaal jetpacken.

Ik ben in blijde verwachting van een Serie S 1TB om Starfield te kunnen spelen :oi22:
PM me als je korting wil op je aankoop ;-)

Terug
Bovenaan