Die NG+, die start zonder aan te geven dat hij start.
Daarmee bedoel ik:
Je voelt het wel aankomen maar de beslissing die je neemt gebeurd nog VOOR de credits en
dus niet letterlijk een knop in de menu met "new game" of iets dergelijks.
Ik wist dat dus wel omdat ik het al gelezen en gezien had hoe het werkte.
Dus ik wist ook al wat de gevolgen waren voor alles wat ik reeds deed en al mijn stuff die ik reeds verzameld en gekocht heb.
Vooral omdat ik wel erg uitkeek naar de veranderingen in de "story lijn" erna die worden aagehaald door menig reviewer en spelers.
En daarvoor wil wel al miin bezittingen inruilen en de rest opnieuw doen
Maar dat is dus het punt dat serieus opgehemeld word door veel spelers maar eigenlijk een lege zak lucht is imo.
Mainly komt het erop neer dat je 1 quest krijgt om artifacts te gaan zoeken... en thats it.
Dus gewoon op en af vliegen naar planeten, effe alles afknallen op de locatie en artifacts looten vantussen de steentjes.
Dat gecombineerd met de powers toestanden, waar je ook weer hetzelfde doet, deurtje openen en rondvliegen, absorberen en weer weg.
Maar thats it!
ik had nu echt toch wel gehoopt dat die aangepaste story in NG+ toch wel meer in de trent van de campaign quest of de faction quests ging zijn.
Dus een chain aan nieuwe quests. Maar dat blijkt niet echt het geval.
Behalve wat kleine leuke intermezzos in je chat options en in de lodge tussen jezelf en je compagnions is het toch wel heeeel dun.
En om dat nu speciaal te doen voor dat nieuw NG+ ship en spacesuit dat je mee start in NG+? = neen.
Ik vloog liever in mijn vorig ship en dat pak werd al snel vervangen door nieuwe drops.
Bovendien lijkt er ook in NG+ geen scaling te zitten.
Dus op level 40 tegen mobs moeten vechten van level 6 omdat je op een level 10 planeet iets moet halen, is nu niet echt spannend
Dus tja, ik denk dat ik me nu door 10x NG+ ga smijten en al die artifacts ga gaan halen (pffff) voor die alternate changes, nu dat ik toch de reset al deed, om me dan opieuw met de quests bezig te houden van scratch, als zijnde de eerste playthrough.
Maar ik ga daar niet aan beginnen voor de volgende grote patch in de hoop dat die game breaking bug die ik eerder had dan gefixed is.