Starfield

Starfield

Ik mis totaal geen map.
De indoor locaties tijdens quests zijn altijd heel rechtlijnig, in steden hangen overal wegwijzers naar de apparte disctricts en ondertussen ken ik de commerce districts al uit mijn hoofd van de 3 steden waar ik momenteel kom op stuff te verkopen.
En de quest objects volg je gewoon door het icoontje op je radar te volgen.

En ik ben zo hooked, 40 uren achter de kiezen sinds vrijdag middag en eerste waar ik aan denk als ik uit mijn bedde stap... lol.
En op 40 uren spelen niet 1 crash, performance issue of een bug. Of toch geen bug waar ik iets van merk. (xbox x)

Gisteren net voor het afsluiten nog een schip gekregen, dat was al tweede op 1 speelsessie.
Nu als cadeau via een trait.
Cadeau van de papa via 'Kid stuff'.

BTW: Die trait zegt dat je iedere week 2% van je credits afgeeft aan je ouders maar ik heb de indruk dat er nooit meer dan 500 credits naar hen gaat, no matter hoeveel geld ik heb. Dus misschien is dat een bug.

Nu ja worden toch verkocht, zijn niet zo denderend (maar wel upgrade van de Frontier) en ben aan sparen voor een big one van een ship vendor.
Ik heb pas door sinds gisteren voor afsluiten dat de ship vendors in de verschillende grote hubs ook allemaal andere ships verkopen.

Laatst bewerkt:
Heb deze dus ook staan. Net even gekeken. Maar als ik naar daar wil gaan “ early game “ ik ben lvl 6. Lijkt me geen goed idee ? 🙈🙈
Geen idee, ik was +- level 14 als ik die gedaan heb.
En het was redelijk wat mobs killen op die locatie maar ging me easy af, dus zal wellicht wel lukken op paar levels lager ook.
Maar geen idee of uw level te laag is.

Nog een dag en dan eens kijken hoe dit game ‘gereviewbombed’ wordt op metacritic bvb.
Het wordt een slachting
Zegt me niets wat ze daar aan scores op zetten.

Ik kan niet echt scores plakken op een spel, maar ik kan ze zeker niet naar beneden halen vanwege heel die zever ivm:
"We kunnen niet overal lopen en vliegen" of de "onzichtbare wand" (die ik ook nog niet gezien heb).
Als ik nu naar een planeet moet voor een quest, heb ik niet eens de tijd om die paar interest points te gaan onderzoeken die in de buurt zijn, omdat je zoveel te doen hebt, dus al helemaal niet om nog wat toertjes te gaan lopen :biglaugh:

Ook de rubber faces bij momenten, vooral bij random rondlopende npc's doen voor mij niets af aan de "immersion".

Ik heb me tot nu toe 10/10 geamuseerd en geen seconde een game breaker gezien. :clap:

Ivm die map die ontbreekt. Veel mensen zagen er nu over, en er gaan er nog heel veel bij komen vanaf woensdag, dus ik vermoed dat Bethesda wel een map gaat toevoegen. Indien niet, dan mod iemand die wel in de game.
Er is ook officiële mod support en Bethesda (Pete Hines of Todd (?)) had gezegd dat via de mod support, modders ook eigen planeten of eigen steden kunnen bouwen. Benieuwd wat hieruit gaat voortvloeien.

Ik heb alleen tot nu toe een LP gezien en ik vond dat het spel enorm veel weg had van Fallout. De manier waarop de personen spraken, ook de stemacteurs, enzovoort. Alleen om te merken dat blijkbaar Besthesda het gemaakt heeft + muziek Inon Zur. Dus met andere woorden, Fallout in space!! Zal deze dan sowieso ook oppikken als hij wat zakt in prijs.

Ik kan mij niet voorstellen hoe slecht ik mij zou voelen na 40 uur gamen op 2,5 dagen. Geen wonder dat sommigen D4 kort vonden IPV nen grind xD

Edit: No offence tho, you do you, maar damn, da zou kik echt niet kunnen.

Interessanter was geweest als we hadden geweten welke cijfers ze gebruiken, want dit zegt eigenlijk niet zo veel buiten dat mensen nu mogelijks voor het eerst een reden gezien hebben om een xbox te kopen. Zeker een mooie boost in verkoop, dat wel, maar eigenlijk zegt het ook niet zo veel... met cijfers kan je veel aantonen, vooral als je de meeste cijfers niet vernoemd.

Interessanter was geweest als we hadden geweten welke cijfers ze gebruiken, want dit zegt eigenlijk niet zo veel buiten dat mensen nu mogelijks voor het eerst een reden gezien hebben om een xbox te kopen. Zeker een mooie boost in verkoop, dat wel, maar eigenlijk zegt het ook niet zo veel... met cijfers kan je veel aantonen, vooral als je de meeste cijfers niet vernoemd.
In plaats van 1 Xbox worden er nu 11 verkocht :unsure:.
Maar zoals Bunkerbudy zegt, je kan zo goochelen met getallen dat alles tegenwoordig “wauw-nieuws” is. En als leerkracht wiskunde probeer ik dat mijn leerlingen ook mee te geven.
Wat uiteraard niet wil zeggen, dat het niet impressionant kan zijn, maybe it is, maybe it isn’t.

Wat uiteraard niet wil zeggen, dat het niet impressionant kan zijn, maybe it is, maybe it isn’t.
Dat bedoel ik dus ook. Ik ga er van uit dat het sowieso een positieve boost is, maar in hoe verre dat dit echt 'zotjes' is weten we eigenlijk totaal niet. Voor het zelfde geld verkoopt de Switch nog steeds meer consoles per dag zelf zonder die boost. Want je moet ook rekening houden dat hier veel marketing achter zit ook en Amazon zeker hier op in speelt door de Xbox op allerlei positieve manieren naar voor te brengen. Maar again voor alle duidelijkheid ik denk wel dat Starfield een mooie boost zal gegeven hebben aan de verkoop momenteel.

Voor de mensen die willen hoarden maar zitten te vloeken op beperkte ruimte:

Je safe in je persoonlijke slaapkamer in de lodge heeft unlimited space :eek:
Ik laat daar nu al mijn crafting resources in achter, want die namen meest plaats en gewicht in, zowel in mijn inventory als in mijn ship.

Voor de mensen die willen hoarden maar zitten te vloeken op beperkte ruimte:

Je safe in je persoonlijke slaapkamer in de lodge heeft unlimited space :eek:
Ik laat daar nu al mijn crafting resources in achter, want die namen meest plaats en gewicht in, zowel in mijn inventory als in mijn ship.
Moet je die dan steeds gaan halen als je die nodig hebt om te craften?

Gisteren een module op men ship gezet en daar zaten ook bepaalde kisten in, mss lukt het daar ook.

Moet je die dan steeds gaan halen als je die nodig hebt om te craften?

Gisteren een module op men ship gezet en daar zaten ook bepaalde kisten in, mss lukt het daar ook.
Alle crafting tables staan ook in de lodge he ;)
In de kelder, de deur nemen linksonder de trap als je binnenkomt in de lodge.

Aha. Dus we mogen onze crafting materials gewoon in de kist gaan steken en moeten het niet bij hebben ?

Terug
Bovenaan