Starfield

Starfield

Not gonna lie, als het klopt wat deze dude zegt, lijkt mij nog wel leuk

I was so intrigued by this city that I flew straight there after the initial opening of the game.

I had no credits and got a job smuggling Aurora. I now work as a chemist in the plant where they manufacture it.

I bought a shitty little shipping container home in the poor part of the city and decorated it. I’m saving up to buy a penthouse.

I’ve learned enough about Aurora that I can now manufacture it on my own - granted I can find the ingredients.

So now I’m saving up to buy a ship so I can find a planet that has hallucinogenics on it - a required ingredient of Aurora. Once I find that planet I’m gonna build an outpost / drug lab and hire people to help manufacture Aurora there. Then I’m gonna smuggle it into cities to sell it.

I’m living out a Breaking Bad space fantasy and Im just getting started in the game.
(de link is gwn naar de reddit post heeft geen spoilers)

Vandaag op kreet wat rondgelopen, had zo een solar farm ontdekt, zat daar zo ne xenomorph van level 10 lol. Moeten gaan lopen daarvan, zal eerst nog wat verder doen met de hoofdqueest.

Kwam uit dat gebouw met meer dan 300 kg meer dan ik kon dragen, natuurlijk kan je dan nog niet fasttravellen naar je schip. Dan maar heel op het gemak naar daar gestapt.

Als de merendeel opmerkt dat het op grafisch vlak redelijk ondermaats is, denk ik dat dit wel de waarheid is. Is voor sommige toch zo moeilijk om eens die fanboy bril af te zetten. En als jij het allemaal pracht vindt, dan geniet ervan ipv te willen overbodige vragen stellen.
Kijk naar mijn screenshots en zeg wat er off is? Er zijn er zoveel die kritiek geven terwijl ze de game waarschijnlijk niet eens spelen.
Draai het de andere kant op he, als het allemaal zo mottig en dwaas is, kom dan geen zever verkopen in dit topic en speel iets anders.

Gewoon annoying om shit te lezen als "veel dingen zijn off" zonder voorbeelden.

Spelen de meeste hier op PC of Xbox?

Ik zit hier geduldig op benchmarks te wachten om mijn PC te upgraden om Starfield te kunnen spelen.
Volgende week komen er nieuwe AMD kaarten uit, dus afwachten hoe die het doen en anders zal het een Ryzen 5 5600 + Radeon RX6700XT worden (I know, niet top of the line, maar gaat sowieso verbetering zijn tov mijn huidige 1600X en 1070TI en wil geen €1000 spenderen voor nog betere upgrades 🤯)

De gezichten textures

Zijn er toch al genoeg, Textures, de gezichten bomen, gras sommige planeten die er totaal niet goed uitzien.

Je gaat altijd ook wel mooi screens kunnen posten maar je kan echt niet ontkennen dat het bij momenten zwaar ondermaats is in het grafische aspect.
Lets agree to disagree dan. Kan echt nog 100 screenshots posten. Game looks dope op Ultra op PC.

Elden ring zag er ook niet uit, en dat werd toen toch met de mantel der liefde bedekt door de ‘soulsgamers’.
Dit dus. Ik had een Xbox X gekocht en kreeg er gratis Elden ring bij. GOTY dus dat moest wel een goed spel zijn. 1e game op een next gen console en met een nieuwe premium Sony tv.

Ik vond de graphics minder dan verwacht en ik heb het ocharme 20 min gespeeld en afgezet omdat de performance slecht was (draaide imo niet soepel) en ik het moeilijk vond/mij niet boeide.

Terwijl iedereen dat spel de hemel inprijst.
Ik vond het qua performance het slechtste spel van de 20 games die ik tot nu toe op de Xbox X gespeeld heb.

Lets agree to disagree dan. Kan echt nog 100 screenshots posten. Game looks dope op Ultra op PC.
zoals ik al zei omgevingen zoals de steden of binnen bij bases zijn allemaal zeer mooi en in detail gedaan.
Maar de chr models zijn gewoon ondermaats, en doordat de andere dingen zo mooi zijn gedaan vallen de chr models echt hard op omdat ze juist ondermaats zijn gedaan, en ik heb ook een paar NPC's bedenkelijke gezichten zien trekken.
En ik speel ook op max settings op een pc.
Elden ring zag er ook niet uit, en dat werd toen toch met de mantel der liefde bedekt door de ‘soulsgamers’.
nja let's be honest Elden Ring is een volledig open world game, gfx waren ook niet zo slecht maar die game speel je ook niet voor de gfx is gwn een ander soort game waar gfx niet centraal staan.

Mja. Maar games als starfield en elden ring kan je toch niet vergelijken met lineaire games als the last of us bvb.
Grafisch gaan deze laatste altijd beter eruit zien.
Mocht starfield eruitzien als zoiets, zou he nogal een beest van een pc moeten hebben.

Er is niemand die zegt dat de game er over heel de lijn slecht uitziet he, nee het ziet er knap uit maar andere dingen dan weer niet dat is wat er gewoon aangehaald word.

Prima game voor mij maar ik heb het ook niet staan hypen voor dood, hoe groter de hype des te groter de teleurstelling.

Mja. Maar games als starfield en elden ring kan je toch niet vergelijken met lineaire games als the last of us bvb.
Grafisch gaan deze laatste altijd beter eruit zien.
Mocht starfield eruitzien als zoiets, zou he nogal een beest van een pc moeten hebben.
nja pas op, Starfield niet onderschatten, ik zit hier met een 13700K & 3080Ti samen met DDR5 Ram geheugen (pc is nog van vorig jaar november) en zelfs op max settings heb ik de render resolution scale op 80% moeten zetten om goede fps te hebben.
Zonder die resolution scaling zat ik aan 40-50fps

Speelt er iemand al op de Xbox Series S/X wat is daar de performance op de moment?
Draait vlekkeloos op de X toen ik er gisteren mee was gestart.
Ben wel overgeschakeld naar PC momenteel want schieten met de muis is gewoon gemakkelijker.

Kwam deze net tegen en zal wat beter uitleg kunnen geven over de performance daar :D

nja pas op, Starfield niet onderschatten, ik zit hier met een 13700K & 3080Ti samen met DDR5 Ram geheugen (pc is nog van vorig jaar november) en zelfs op max settings heb ik de render resolution scale op 80% moeten zetten om goede fps te hebben.
Zonder die resolution scaling zat ik aan 40-50fps
Heb dat op 100% staan met een am5 7700x 32gb DDR5 en 3090gtx, alles op Ultra 3840x1200 resolutie. Straks eens Fraps opzetten om te zien wat ik haal tijdens feestactiviteiten.

Heb dat op 100% staan met een am5 7700x 32gb DDR5 en 3090gtx, alles op Ultra 3840x1200 resolutie. Straks eens Fraps opzetten om te zien wat ik haal tijdens feestactiviteiten.
Die resolutie hoe stel je die in? Want die staat bij mij op 1280x720 in het grijs, ik kan die alleen instellen als ik de optie erboven van windowed screen aanzet. Maar zodra ik terug borderless full screen kies gaat hij terug naar de x720 resolutie…??

Terug
Bovenaan