Starfield

RPG PC XBOX Starfield

Met een bethesda titel? Nee :laugh:

Hopelijk wel natuurlijk, maar met bethesda hun geschiedenis van bugs zou ik er niet vanuit gaan.
Ik ben vorige week voor het eerst begonnen aan fallout 4 en ik ben vast komen te zitten omdat ze een quicksave deden bij een nest vijanden. Iedere keer ik begon was ik dood voor ik kon weglopen. :unsure:
 
Ze hebben inderdaad extra tijd gekregen om te polishen. Bugfree zal het uiteraard niet zijn maar ik neem aan dat het toch een pak beter is dan hun vorige game releases.
 
Met een bethesda titel? Nee :laugh:

Hopelijk wel natuurlijk, maar met bethesda hun geschiedenis van bugs zou ik er niet vanuit gaan.
zeker in deze tijden, waar full release gewoon de beta-versie is. met wat geluk is er dan genoeg support en is het na een jaar min of meer opgelost.
 
Er zijn al meerdere reviewers die 10-15h gespeeld hebben en nog geen enkele bug tegen zijn gekomen.

Wat uiteraard niet wilt zeggen dat er geen bugs zullen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt in games (helaas) ALTIJD bugs. Kan miniem of game-breaking zijn, enfin, iedereen weet dat ondertussen wel. Starfield wordt een kanon van een game, Microsoft en Bethesda kunnen het zich niet veroorloven een game af te leveren die slecht is en vol bugs zit. Dit wordt (zo goed als zeker) een topper. En dan zijn er nog de modders die de game nog beter gaan maken.
 
Je hebt in games (helaas) ALTIJD bugs. Kan miniem of game-breaking zijn, enfin, iedereen weet dat ondertussen wel. Starfield wordt een kanon van een game, Microsoft en Bethesda kunnen het zich niet veroorloven een game af te leveren die slecht is en vol bugs zit. Dit wordt (zo goed als zeker) een topper. En dan zijn er nog de modders die de game nog beter gaan maken.
Ze kunnen hun dat zeker wel veroorloven, net omdat er zoveel mensen zoals gij niet kunnen geloven dat het mogelijk is en dus al pre-orderen of kopen op de eerste dag...
Dan word je bij het inloggen soms al meteen geconfronteerd met een season pass en ingame store zoals diablo 4 of lootboxes zoals swtor
Beste is altijd eventjes de reviews afwachten. Uw speelplezier is niet de prioriteit voor de aandeelhouders in die bedrijven, wel het geld dat ze kunnen binnenrijven...

ik zie het bijvoorbeeld makkelijk gebeuren dat de main questline heel kort zal zijn omdat ze in 2 of 3 gekapt word, op vraag van de aandeelhouders, om wat DLC's uit te brengen een aantal maanden later om wat tientallen extra euro's uit onze zakken te persen.

Als er veel hype en marketing rond een spel is, moogt ge het tegenwoordig meer wantrouwen dan vertrouwen
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Je hebt in games (helaas) ALTIJD bugs. Kan miniem of game-breaking zijn, enfin, iedereen weet dat ondertussen wel.

Zelf Baldur's Gate 3, met 3 jaar early access had bugs. Maar de launch was wel zo smooth 😍.

Een game in de scoop van Starfield zal nooit bug vrij zijn hoe meer mensen het spelen, hoe meer bugs er aan het licht komen. Als deze niet game-breaking zijn én snel worden opgelost, zie ik geen probleem. Het enige wat ik wil is een spel dat goed is zonder dat ik er mods voor nodig heb.

Ik heb wel geen al te hoge verwachtingen van Starfield. Ik speel graag games met een goed verhaal, en liefst eentje waar je keuzes een verschil maken (verschillende eindes). Skyrim was daar een beetje teleurstellend in. Ik denk wel dat, net als Skyrim, de wereld heel leuk gaat zijn en dat de gameplay wel goed gaat zitten.
Misschien moet ik het wat meer zien als een spacesim dan als een space RPG zoals Mass Effect. Of misschien wordt ik wel verrast :D
 
Wie van een Bethesdaspel verwacht een bugvrije release te spelen, die gaat bedrogen uitkomen. Maar bestaan zo'n mensen nog? Uiteindelijk blijven het, ondanks de bugs, altijd wel zeer knappe spellen.

Ik ga allicht passen voor deze, misschien over een aantal jaar met korting eens aanschaffen. Het moet al van Oblivion geleden zijn dat ik nog eens een echte open world RPG heb uitgespeeld. Skyrim, RDR2, zelfs The Witcher 3 dat nog meer verhaalgedreven is dan die andere twee ... allemaal goddelijke spellen, maar ik geraak zelfs niet halfweg.
 
Met gamepass en de truuk om voor 3 jaar gamepass te hebben voor +/- 144€. Probeer ik het wel via gamepass. En we zien in de toekomst dan wel of ik het met een korting niet ga oppikken ooit misschien.

Ga het echter wel proberen. Al zal het zonder early access zijn.
 
Terug
Bovenaan