Film Star Wars voor de eerste keer kijken

Ik vind dat totaal niet eigenlijk, ik vind Jurassic park, the matrix en episode 1-3 eigenlijk allemaal nog steeds top. Er zit meer tijd tussen nu en die films dan dat er tussen die films en de originele films zat he...
Het hangt er ook van af of je te veel daarvan gebruik maakt of niet. Wat men niet bij Jurassic Park gedaan heeft bijvoorbeeld is om uw background ook met CGI te tekenen.
 
Het hangt er ook van af of je te veel daarvan gebruik maakt of niet. Wat men niet bij Jurassic Park gedaan heeft bijvoorbeeld is om uw background ook met CGI te tekenen.
+ het feit dat Jp de meeste scenes met dino’s in het donker/regen heeft. Wat toch ook wel de cgi wat maskeert.
 
Jurassic Park ziet er geweldig uit omdat het grotendeels practical effect waren gemengd met wat CGI.
Matrix ziet er imo helemaal niet zo goed meer uit, erg gedateerd, maar indeed veel beter dan de prequels.
Ep1 en zeker 2 zijn toch echt wel overdreven 2000s CGI fests die er stukken slechter uitzien hoor. Met momenten lijkt het alsof je een PS1/2 cutscene ziet :puke:.


En niet overdrijven he... Ik zou gewoon zeggen dat er ongeveer evenveel tijd zit tussen de OG en prequels als tussen nu en prequels.
(om exact te zijn, er zit 1 jaar meer tussen ep1 en nu dan tussen ep4 en ep1. Voor al de rest zit er meer tijd tussen de OGs en de prequels, dan tussen nu en de prequels, maar ook maar paar jaartjes)
De originele Matrixfilms vind ik wat betreft het visuele een pak beter dan die drie CGI gedrochten van Star Wars. Bij momenten leek het alsof je heel die trilogie in een loods kon opnemen met een groen scherm. Dat is natuurlijk waar New Hope en co schitteren: het tijdloze aspect, net omdat er geen CGI was zoals 20 jaar nadien. Je moet trouwens eens kijken hoe ze de Matrix gemaakt hebben. Bv de scéne met die honderden agent Smiths vs Neo was slechts deels CGI: er werden letterlijk tientallen identieke poppen gemaakt, waartussen echte acteurs zaten met een rubber masker. Tussen de scénes door moesten ze constant die poppen herschilderen omwille van het water, dat neer daalde om de zware regen te simuleren. Net door die moeite lijkt het allemaal beter.
 
Bedankt voor de vele reacties allemaal.
Alles lezen duurde zolang als naar de film zelf kijken. :)

Ondertussen hebben we besloten om ze in volgorde van verschijnen te bekijken.

De eerste (IV: new hope) hebben we ondertussen gezien.
En ik moet zeggen, het viel ons niet tegen. Okee, de special effects zijn wat knullig, maar dat komt eerder charmant over.

Vreemder vond ik de 'dood(?)' van Obi-Wan Kenobi.
Tijdens het gevecht met DV, kijkt hij Luke aan en wordt hij geraakt door de TL-buis van DV.
Zijn lichaam verdwijnt en z'n kleed valt op de grond.
Wat een lullige manier om te sterven. Ik bleef telkens met het gevoel zitten dat hij niet echt dood ging en plots weer opduikt.
Misschien in de volgende film???

Wat ook fel opviel: er worden personages geslagen, beschoten en verminkt. Maar nergens een spatje bloed.
Raar net na het zien van 'Squid Game' 🙃
 
De oudste 3 films zijn allemaal "PG" rating dus idd soft op het vlak van geweld en actie. De stormtroopers vallen hoogstens om. De andere films hebben "PG-13" maar zeker niet genre "Squid Game" als dat de lat is.
 
Bedankt voor de vele reacties allemaal.
Alles lezen duurde zolang als naar de film zelf kijken. :)

Ondertussen hebben we besloten om ze in volgorde van verschijnen te bekijken.

De eerste (IV: new hope) hebben we ondertussen gezien.
En ik moet zeggen, het viel ons niet tegen. Okee, de special effects zijn wat knullig, maar dat komt eerder charmant over.

Vreemder vond ik de 'dood(?)' van Obi-Wan Kenobi.
Tijdens het gevecht met DV, kijkt hij Luke aan en wordt hij geraakt door de TL-buis van DV.
Zijn lichaam verdwijnt en z'n kleed valt op de grond.
Wat een lullige manier om te sterven. Ik bleef telkens met het gevoel zitten dat hij niet echt dood ging en plots weer opduikt.
Misschien in de volgende film???

Wat ook fel opviel: er worden personages geslagen, beschoten en verminkt. Maar nergens een spatje bloed.
Raar net na het zien van 'Squid Game' 🙃
Je zou het bijna een spoiler kunnen noemen!
 
ik zou ze in volgorde van release kijken dan zie je mooi hoe het berg af gaat met elke trilogy :D ( danku disney)

4,5,6, zijn stuk voor stuk goeie films
1 is slecht, 2 is mediocre, 3 is goed
7,8,9 zijn allemaal mediocre maar beter dan 1.

als je het dan nog steeds niet beu bent :
van die tussenfilms is rogue one oke maar dat is ook de zoveelste rehash van hetzelfde verhaaltje...
de rest is uw tijd niet waard.

mandalorian kan naast 4 5 6 staan, maar heeft wel enorme pacing issues. voor mij persoonlijk te vaak het "monster of the week" syndroom en heel episodisch. de drang om verder te kijken was heel laag.
 
ik zou ze in volgorde van release kijken dan zie je mooi hoe het berg af gaat met elke trilogy :D ( danku disney)
Disney heeft enkel met de sequels iets te maken he.
en het grootste probleem was daar (imo) 2 regisseurs die elkaars verhaal niet respecteerden.
 
Disney heeft enkel met de sequels iets te maken he.
en het grootste probleem was daar (imo) 2 regisseurs die elkaars verhaal niet respecteerden.
True. Eigenlijk wel grappig hoe al die MCU films zo op elkaar afgestemd zijn over een periode van 11 jaar maar 3 films over 4 jaar opzetten met een duidelijke lijn of een plan voor geen meter lukt
 
True. Eigenlijk wel grappig hoe al die MCU films zo op elkaar afgestemd zijn over een periode van 11 jaar maar 3 films over 4 jaar opzetten met een duidelijke lijn of een plan voor geen meter lukt
Omdat bij de MCU het verhaal reeds gekend is via de strips en er ook duidelijk een lijn op voorhand is uitgezet waar naartoe gewerkt wordt.
Met andere woorden in de MCU was er visie.

Bij de sequels was er geen lijn, onenigheid en vooral een matig basisverhaallijn
 
Omdat bij de MCU het verhaal reeds gekend is via de strips en er ook duidelijk een lijn op voorhand is uitgezet waar naartoe gewerkt wordt.
Met andere woorden in de MCU was er visie.

Bij de sequels was er geen lijn, onenigheid en vooral een matig basisverhaallijn
Bij star wars hadden ze toch ook genoeg bronmateriaal voor handen? Al die boeken, comics, ... waarvan Disney nu zegt dat het geen canon is hadden gerust als inspiratie kunnen dienen
 
Ze gebruiken die ook als inspiratie maar dat zie je eerder terug in de series. Met The Force Awakens hadden ze precies zoveel schrik om iets nieuws te doen dat ze gewoon een remake van A New Hope gemaakt hebben. 🤷‍♂️
 
Terug
Bovenaan