Star Wars Jedi: Survivor

Action PC PS5 XBOX Star Wars Jedi: Survivor

Het geen me het meeste tegenstak aan Fallen Order was de moeilijkheidsgraad. Ik had eigenlijk de keuze tussen door de simpelste vijanden afgemaakt te worden en zo simpel dat het ook niet meer leuk was. Ik heb het spel hierdoor zelfs niet uitgespeeld.
Is dat hier opnieuw zo of is het wat meer gebalanceerd?
Goh, ik had het in het begin van Fallen order ook moeilijk. Op een gegeven moment ben ik er echt op beginnen letten om de vechttechnieken van get spel te gebruiken. Niet gewoon blijven slashen want dat werkt gewoon niet in dit spel. Uw block op de juiste moment gebruiken en op de juiste moment parry dodge gebruiken en dan lezen de juiste aanvaal te gebruiken. Eens je daar even in doorbijt geven de gevechten je veel voldoening vond ik. Ik vind de battle in Survivor precies gemakkelijker. Kan ook zijn omdat ik de vorige idd heb gespeeld en dat ik Elden Ring ook heb gespeeld. In Elding Ring vond ik dat nog moeilijker maar heb ik ook onder controle gekregen.
Volhouden zou ik dus zeggen want het is echt een leuk spel.
 
Ik zit nu halverwege het spel en heb toch een vrij ongezouten mening.

Ik vind het spel relatief saai, langdradig en een stap terug van het eerste deel. Ik neem de review als aankopingspunt.

  • Fantastische gevechten: Is dat zo? 80% is super mario 3D in een SW jasje, er is enorm weinig combat en de combat dat er is, is enorm repetitief. Bosses zijn pushovers en doen altijd hetzelfde, de nood om meerdere stances te gebruiken is er ook absoluut niet.
  • Grafisch knap: Sorry, maar waarom iedereen dit zo knap noemt snap ik niet, supper veel lag, stuttering, spel is vaak pixelated (vooral haar), vaak vertroebelde textures van characters en vaak ook nog eens popins. Los daarvan zijn er toch al mooiere games uitgebracht dan dit.
  • Heel wat te ontdekken: Zoals wat dan? Het zoveelste kleurtje van uw jas of saber? Er is veel te ontdekken, maar niks is de moeite om te ontdekken, de wereld voelt bloated met stuf om te doen die eigenlijk gewoon zware filler zijn. De beste delen zijn by far de delen die heel lineair zijn en waar side tracking ontbreekt of toch op zin minst beperkt wordt tot een gangetje inlopen en terug keren.
  • Leveldesign: level design kan ik ergens nog inkomen dat het als goed aanzien wordt. Mij persoonlijk steekt het eindeloos Parkouren dan weer enorm tegen. 2 uur op nen berg klimmen om gewoon telkens opnieuw en opnieuw te klimmen en wat rond te springen steekt echt wel tegen.
Op zen beste momenten zou ik het spel een 7,5 mssss 8 kunnen geven, maar er zijn momenten in de game dat ik het niet eens een 6 kan geven omdat het zo saai is. Nu ik zit nog maar halverwege en mss verbeterd mijn mening nog wel wat, maar ik betwijfel het want het geen me nu tegensteekt gaat me blijven tegensteken en wrs zelf nog meer. Is het een slechte game? nee, wrs niet, maar ik vind het ook geen super spel. Tis een heel zware "been there done that" en op sommige vlakken in vergelijking met deel 1 zelf een stap terug.

Over het verhaal niet te veel gezegd omdat dit denk ik voor iedereen wel opvalt dat het echt op niet veel trekt.
Goh, ik begrijp je mening voor een stuk maar mss iets milder.

1) De gevechten zijn leuk maar niet zo zeer uitdagend eigenlijk.
Bosses zijn tot hier toe gemakkelijker als in Fallen order.
De stances vind ik idd niet zo boeiend. Buiten dat het leuk is om eens op een andere manier te vechten heeft het niet echt een waanzinnige
meerwaarde. De stance met de blaster gebruik ik stiekem wel meer dan ik had verwacht vanwege het distance voordeel

2) Grafisch is het mooi maar zeker niet van het beste dat ik al gezien heb.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het op een 2K monitor ben aan het spelen en niet op men 4K tv.
Zal wel een verschil zijn uiteraard.

3) Het ontdekken begint bij mij idd ook wat tegen te steken. Grotje, beetje klimmen en springen en doosje open doen en grotje uit.
En idd enkel maar voor cosmetics eigenlijk.

4) Het leldesign is al wel beter als in de vorige vind ik. Bij een paar planeten toch een beetje open word gevoel.
Alleen dat ze mss iets meer in de wereld hadden mogen steken. Is soms nogal saai rondlopen.

Nu stoort het mij mss allemaal niet zo erg omdat ik het Jedigevoel wel heb en daar hou ik wel van.
Ik probeer hem in ieder geval ui te krijgen tegen vrijdag gezien dat het dan Zelda tijd is. :)

Voor mij krijgt het spel ook wel een 8 wat ik eerlijk gezegd wel goed vind.

p.s. waar kan je zien hoe ver je in het spel zit? Ben het vergeten.
 
Ik zit nu halverwege het spel en heb toch een vrij ongezouten mening.

Ik vind het spel relatief saai, langdradig en een stap terug van het eerste deel. Ik neem de review als aankopingspunt.

  • Fantastische gevechten: Is dat zo? 80% is super mario 3D in een SW jasje, er is enorm weinig combat en de combat dat er is, is enorm repetitief. Bosses zijn pushovers en doen altijd hetzelfde, de nood om meerdere stances te gebruiken is er ook absoluut niet.
de nood niet nee, maar veel gevechten waren imo heel vloeiend en episch. Ook met standaard enemies. Er is niet weinig combat, in het begin misschien wel wat minder, maar nergens heb ik een tekort gevoeld. Het is niets vernieuwends, dat niet.
  • Grafisch knap: Sorry, maar waarom iedereen dit zo knap noemt snap ik niet, supper veel lag, stuttering, spel is vaak pixelated (vooral haar), vaak vertroebelde textures van characters en vaak ook nog eens popins. Los daarvan zijn er toch al mooiere games uitgebracht dan dit.
Inderdaad, ik snap die opmerkingen ook niet. Het is niet lelijk, maar het is geen afgewerkt grafisch pareltje. Zeker de texturen hebben nog veel Polish nodig.
  • Heel wat te ontdekken: Zoals wat dan? Het zoveelste kleurtje van uw jas of saber? Er is veel te ontdekken, maar niks is de moeite om te ontdekken, de wereld voelt bloated met stuf om te doen die eigenlijk gewoon zware filler zijn. De beste delen zijn by far de delen die heel lineair zijn en waar side tracking ontbreekt of toch op zin minst beperkt wordt tot een gangetje inlopen en terug keren.
Enkele Dungeons en side stuff zijn mij toch bijgebleven. imo op hetzelfde niveau als god of war (2018).
  • Leveldesign: level design kan ik ergens nog inkomen dat het als goed aanzien wordt. Mij persoonlijk steekt het eindeloos Parkouren dan weer enorm tegen. 2 uur op nen berg klimmen om gewoon telkens opnieuw en opnieuw te klimmen en wat rond te springen steekt echt wel tegen.
vond ik wel tof, enkel parkour stuff is vrij episch.
Op zen beste momenten zou ik het spel een 7,5 mssss 8 kunnen geven, maar er zijn momenten in de game dat ik het niet eens een 6 kan geven omdat het zo saai is. Nu ik zit nog maar halverwege en mss verbeterd mijn mening nog wel wat, maar ik betwijfel het want het geen me nu tegensteekt gaat me blijven tegensteken en wrs zelf nog meer. Is het een slechte game? nee, wrs niet, maar ik vind het ook geen super spel. Tis een heel zware "been there done that" en op sommige vlakken in vergelijking met deel 1 zelf een stap terug.
7 of 8 ja. geen 9 nee.
Over het verhaal niet te veel gezegd omdat dit denk ik voor iedereen wel opvalt dat het echt op niet veel trekt.
euh, ik vind het eigenlijk een degelijk verhaal.
 
Enkele Dungeons en side stuff zijn mij toch bijgebleven. imo op hetzelfde niveau als god of war (2018).
Ja, ik heb hier en daar ook wel al eens en leuke dungeon gehad (De jedi tempels bv). Maar voor mezelf vind ik dan, dat als er maar enkele zijn die ik echt goed vond en het merendeel repetitief aanvoelde, dat het beter had geweest hadden het er wat minder geweest, of op zen minst interessantere loot voorzien dat je toch nog met iets terug naar buiten gaat. Op hetzelfde niveau vind ik het absoluut niet zitten als GoW, dat doet ook echt afbreuk aan hoe goed dat spel was, maar dat is natuurlijk mijn mening.

euh, ik vind het eigenlijk een degelijk verhaal.
Het verhaal is op zich niet slecht, het wordt gewoon slecht gebracht. Bepaalde zaken en emoties komen echt niet over en ik krijg continu het gevoel dat niks er echt toe doet. De plots zijn er gewoon omdat ze nodig zijn, niet omdat ze belangrijk of interessant zijn. Ze zeggen vaak "Het is niet de bestemming dat belangrijk is, maar de weg ernaartoe". Bij dit verhaal heb ik iets van de weg ernaartoe is in elk geval niet de moeite en zal ook niet bij blijven.
 
Er is niet weinig combat, in het begin misschien wel wat minder, maar nergens heb ik een tekort gevoeld.
Volgens mij is de verhouding legit 60% parkour 25% rondlopen en 15% combat. Vooral in de open wereld, lopen lopen lopen, klimmen, springen, nog wat lopen.
 
Op hetzelfde niveau vind ik het absoluut niet zitten als GoW, dat doet ook echt afbreuk aan hoe goed dat spel was, maar dat is natuurlijk mijn mening.
GoW 2018 is op alle vlakken een betere ervaring, maar de setup van 'open wereld', lijkt mij hier even open als bij die game. Niet heel open dus. de side content daar is ook een betere ervaring, maar op hetzelfde niveau. geen heel jaar nodig om alles te doen, kort en bondig.
 
Alle, tis uit. Heb er mij het 2de deel wel meer mee geamuseerd dan het eerste deel. Wel nog veel ups en downs, maar in het algemeen wel cv. Tis zeker geen slechte game, maar meer dan gewoon goed vind ik het ook wel niet. Story begon me ook meer te bekoren al vind ik het wel een beetje ongeloofwaardig. Als in ik kan niet geloven dat ze zo zouden redeneren en de keuzes die ze maken.

Even een korte pauze pakken voor Diablo 4 weekendje nu, nadien de opkuis voor de platinum nog even doen, maar zal wel meevallen, kheb doorheen het spel ver alles gedaan dak kon doen.
 
Uitgespeeld maar vond de tweede helft minder.

Op het einde was het wat rap rap gedaan.

Die battle als Cere. Plots met een personage spelen dat absoluut niet bij mijn speelstijl past. Vooral die bossfight.
 
Denk dat ik bijna aan het einde zit. Vind dat de game toch wat te weinig lof krijgt. Lang geleden dat de combat in een game mij zo lang kon boeien als bij deze.
 
Denk dat ik bijna aan het einde zit. Vind dat de game toch wat te weinig lof krijgt. Lang geleden dat de combat in een game mij zo lang kon boeien als bij deze.
Hier ook uit. Platinum gehaald. Iets waar ik normaal nooit moeite voor doe maar had nu bijna alles al gehaald, op een paar na.
Vond het ook een zalige game. Heb van elke minuut genoten.
 
Heb deze game op release in twee dagen uitgespeeld op automatische piloot .
Heb dus heel veel trophies gemist, zou ik voor een new game+ kiezen en ondertussen trophies opruimen of toch gewoon nu via guide alles opruimen.
Ik ben er door gevlogen mijn vrouw lag toen in kliniek na transplantatie
 
Heb de game al sinds release en toen ook geïnstalleerd (xbox) maar helaas maar een uurtje kunnen spelen…nu wou ik er vandaag vol aan beginnen maar er was een update (mijn console staat ingesteld deze niet automatisch te doen), de update is 118gb…heb ik iets gemist in de tussentijd of klopt hier iets niet 😅
 
Heb de game al sinds release en toen ook geïnstalleerd (xbox) maar helaas maar een uurtje kunnen spelen…nu wou ik er vandaag vol aan beginnen maar er was een update (mijn console staat ingesteld deze niet automatisch te doen), de update is 118gb…heb ik iets gemist in de tussentijd of klopt hier iets niet 😅
lijkt me niet te kloppen, gisteren terug begonnen met Jedi survivor en diezelfde update was op 2 minuten geïnstalleerd. Wel op PS5.
 
En uitgespeeld, buiten wat grafische glitches toch weeral een top ervaring. Een zeer waardige opvolger voor Fallen Order.
En de 3e game is ook al bevestigd maar deze zal ik zeker niet meer bij release kopen.
 
Terug
Bovenaan