STADSKLAP: Gent

Hoe vaak kom je in Gent?


  • Totaal aantal stemmers
    139
Het zal waarschijnlijk een heel domme vraag zijn aan degene die in Gent wonen of de stad kennen, maar ik vraag het toch: vinden jullie dat Gent de stad is met de meeste cultuur in Vlaanderen? (Degenen hier die mijn muzieksmaak kennen zullen wel weten dat het vooral daarover gaat.) :unsure:
Veel mogelijkheden om cultuur op te doen. Mijn gevoel is dat er een tekort is aan concerten met iets grotere/bekendere bands en dat je al snel naar de AB moet gaan. Gent heeft hiervoor geen zalen die groot genoeg zijn :(.
 
Veel mogelijkheden om cultuur op te doen. Mijn gevoel is dat er een tekort is aan concerten met iets grotere/bekendere bands en dat je al snel naar de AB moet gaan. Gent heeft hiervoor geen zalen die groot genoeg zijn :(.
Dát is nu net wat ik helemaal niet erg vind. :unsure:
 
Het zal waarschijnlijk een heel domme vraag zijn aan degene die in Gent wonen of de stad kennen, maar ik vraag het toch: vinden jullie dat Gent de stad is met de meeste cultuur in Vlaanderen? (Degenen hier die mijn muzieksmaak kennen zullen wel weten dat het vooral daarover gaat.) :unsure:

Zoals al eerder gezegd. Gent mist wel de "mega-optreden" plek. Er is geen Gents alternatief voor Vorst nationaal,Sportpaleis,...

Voor de rest heb je een breed aanbod?
Opera Gent, NT Gent, Capitole, Vooruit/viernulvier, Sfinx, Studio Skoop, de nieuwe projecten in het Wintercircus, Kinky Star, Charlatan,...


Brussel zal wel nog altijd meer te bieden hebben en Antwerpen zal beter zijn voor sommige specifieke zaken. Voor zwaardere muziek denk ik dat Antwerpen meer aanbiedt dan Gent bijvoorbeeld



Anderzijds, als je toch al in Gent bent, ben je makkelijk in Brussel of Antwerpen.
 
Het zal waarschijnlijk een heel domme vraag zijn aan degene die in Gent wonen of de stad kennen, maar ik vraag het toch: vinden jullie dat Gent de stad is met de meeste cultuur in Vlaanderen? (Degenen hier die mijn muzieksmaak kennen zullen wel weten dat het vooral daarover gaat.) :unsure:

Met Decadance en Kompass Klub heeft Gent ook een heel goed techno aanbod.

Open de zware deuren van de Decadance en volg instinctief de bassen die op u afkomen in een nieuwe wereld. Relatief kleinschalig, waar je op het einde van de avond het gevoel hebt dat je iedereen kent. Een club met enorm veel historie en een palmares om u tegen te zeggen. Een ware verademing qua muziek én geluidskwaliteit in een Overpoort die voor de rest alleen maar populaire shit staat te persen door uitgeleefde boxen en clippende versterkers.

Kompass Klub heeft dan weer die ruige, industriële onderwereld-vibes van sommige Berlijnse clubs. Daar waar Decadance vaak nog wat meer een house-achtige stijl hanteert en misschien iets toegankelijker is qua muzieksmaak, daar kiest Kompass Klub vaker voor wat minder toegankelijke namen en is de stijl harder. Verwacht u dan ook aan iets meer excentriek volk (als je hun foto's checkt zul je snappen wat ik bedoel). Hoewel ik daar ook ooit eens Aster Nzeyimana en Danira Boukhriss heb herkend, in een poging om onherkenbaar te blijven in zwarte hoodie met kap over het hoofd. :biglaugh:
Omwille van hun industriële locatie zijn de voorzieningen en condities soms navenant. Laat die nieuwe spierwitte sneakers maar thuis. En breng oordoppen mee want het kan er loeihard gaan. En je mag geen epilepsie hebben.
Impressies:
  • Op Youtube vind je verschillende Boiler Room live sets terug die opgenomen zijn in de Kompass Klub (SNTS, Tommy Four Seven, etc.)
  • Dit promofilmpje van een event een aantal jaar geleden drukt mooi het gevoel uit die je niet in woorden kan omschrijven.
  • En om een minder afgelikt beeld te hebben, heb je nog dit lage kwaliteit-amateurfilmpje. Dat moment herinner ik mij nog levendig omdat ik er vlak naast stond (is niet van mij overigens) en er een heel uitgelaten sfeer heerste. Toen deed de Fuse een event in de Kompass Klub.
Ja, ik schrijf dit met enige nostalgische gevoelens en kan niet wachten om er nog eens heen te gaan. Geen tijd en energie momenteel met de kinderen.
 
Er staat in @Fusetea 's handtekening een link ivm "psychedelic & stoner" muziek. zoek het in die richting.
maar ik geloof dat die specifieke scene in Gent niet zo heel groot is, Desertfest gaat er dit jaar bvb al niet door.
 
Er staat in @Fusetea 's handtekening een link ivm "psychedelic & stoner" muziek. zoek het in die richting.
maar ik geloof dat die specifieke scene in Gent niet zo heel groot is, Desertfest gaat er dit jaar bvb al niet door.
Er is wel een scene hoor, ze zit gewoon in de kleine cafés.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan