Sporten of niet

Sport jij?


  • Totaal aantal stemmers
    182
Vroeger gevoetbald (van m'n 7/8 tot 18), maar gestopt door aanhoudende knieproblemen. Dan 10 jaar niks gedaan en te veel "van het leven genoten" en dus redelijk wat kilo's erbij. Dan cardio in de gym beginnen doen om af te vallen en ondertussen doe ik voornamelijk krachttraining (gemiddeld 3u per week).
Om trouwens in te pikken op het gezondheidsaspect. Ik voel mij 100 keer beter dan een jaar of 7 geleden, toen ik al bijna 10 jaar niks van sport had gedaan.
 
Euhm, d'oh?

Ik denk dat kinderen als hoofdprioriteit wel redelijk correct is eigenlijk hoor. Dat je "iets" zal moeten opgeven lijkt me dan ook een goed uitgangspunt, al trekt dat zich op termijn ook wel wat recht.

Hoofdprioriteit ja, maar niet enige prioriteit.
Dat blijkt de val te zijn waar sommige inlopen en zich volledig gaan wegcijferen voor de kinderen.
Wat hun relatie en hun algemene gemoedstoestand niet ten goede komt. Het is een kwestie van de balans te bewaren.
En dat rechttrekken is ook maar afhankelijk van wat je daaronder verstaat en wat op termijn wilt zeggen. Elke fase van een kind heeft zijn uitdagingen, niet elke de fase baby tot kleuter.

Persoonlijk ken ik twee relaties die stukgelopen zijn omdat de balans volledig verdwenen was.
Daar wordt niemand beter van.
 
Altijd interessant, die inzichten van een kinderloos persoon over de planning van een gezin met kinderen.

Als een relatie stuk loopt omdat de balans verdwenen is door het hebben van kinderen, zou die waarschijnlijk ook later stuklopen op een ander moment zonder kinderen.
 
1 van de 2 meenemen in buggy, draagzak, fietszitje geen optie?

De oudste is 7, de jongste 2. Allebei net te oud om in een draagzak te proppen, en de buggy die we hebben is niet gemaakt om mee te gaan lopen. En om nu specifiek zo'n loopbuggy te gaan kopen, is me ook wat te duur.

Leuke vrouw, ook niet als je goede afspraken maakt qua tijdsverdeling?

Dat is het probleem, mijn vrouw heeft mentale problemen en een van de gevolgen daarvan is dat zij mij niet vertrouwt met de kinderen en totale controle nodig heeft om op haar gemak te zijn. Ze vindt mijn manier van opvoeden te Belgisch (te liberaal, te gemakzuchtig, te onvoorzichtig, etc). Ze heeft daarom ook geen eigen hobby's, laat mij quasi nooit alleen met kinderen, is op 7 jaar tijd 5 keer weggeweest met vriendinnen ofzo. Zelfs als ze voor het werk naar het buitenland moet, laat ze onze dochter bij haar moeder achter dan bij mij thuis :laugh:
Bon, in andere topics heb ik al genoeg uitgelegd over mijn maritale problemen dus we gaan er hier het topic niet verder mee vervuilen. Maar even als kanttekening dat het hier dus niet werkt om te zeggen van "ok, ik ga nu 3 uur fietsen, en jij mag dan straks of morgen 3 uur gewoon je ding gaan doen". Toen onze zoon rond de 3,5-4 jaar was en enkele uurtjes alleen kon spelen, was het geen probleem. Dus gewoon even anderhalf jaartje wachten tot mijn dochter soortgelijke onafhankelijkheid bereikt en dan moet het weer lukken.
 
De oudste is 7, de jongste 2. Allebei net te oud om in een draagzak te proppen, en de buggy die we hebben is niet gemaakt om mee te gaan lopen. En om nu specifiek zo'n loopbuggy te gaan kopen, is me ook wat te duur.



Dat is het probleem, mijn vrouw heeft mentale problemen en een van de gevolgen daarvan is dat zij mij niet vertrouwt met de kinderen en totale controle nodig heeft om op haar gemak te zijn. Ze vindt mijn manier van opvoeden te Belgisch (te liberaal, te gemakzuchtig, te onvoorzichtig, etc). Ze heeft daarom ook geen eigen hobby's, laat mij quasi nooit alleen met kinderen, is op 7 jaar tijd 5 keer weggeweest met vriendinnen ofzo. Zelfs als ze voor het werk naar het buitenland moet, laat ze onze dochter bij haar moeder achter dan bij mij thuis :laugh:
Bon, in andere topics heb ik al genoeg uitgelegd over mijn maritale problemen dus we gaan er hier het topic niet verder mee vervuilen. Maar even als kanttekening dat het hier dus niet werkt om te zeggen van "ok, ik ga nu 3 uur fietsen, en jij mag dan straks of morgen 3 uur gewoon je ding gaan doen". Toen onze zoon rond de 3,5-4 jaar was en enkele uurtjes alleen kon spelen, was het geen probleem. Dus gewoon even anderhalf jaartje wachten tot mijn dochter soortgelijke onafhankelijkheid bereikt en dan moet het weer lukken.

Dan zou ze toch juist blij moeten zijn dat je 3u weg bent? 3u dat je de opvoeding niet kan verpesten. Of dat zou ik toch zeggen.
 
Ik sport niet en ook nooit gedaan. Dat interesseert mij niet (sport kijken ook niet) en doorzettingsvermogen... Ik ben tegenwoordig al blij als ik het volhou om een serie uit te kijken :unsure:
 
Weinig respect in een wereld waar een paar youtubekes een hele beweging kunnen kraken...
Onze 6e dan staart naar de mannen met hoongelach tot ze naar de grond kijken.
Ik snap uw post niet :unsure:.
Zijt ge aikido aan het verdedigen, of Steven Seagal?

Aikido: Geen probleem mee
Seagal: Dat is toch een bullshit artist extraordinaire, en een vrij walgelijke mens
 
Ik snap uw post niet :unsure:.
Zijt ge aikido aan het verdedigen, of Steven Seagal?

Aikido: Geen probleem mee
Seagal: Dat is toch een bullshit artist extraordinaire, en een vrij walgelijke mens
Iemand van de club heeft 'm al face to face ontmoet in Rusland, had er nooit een ambetant gevoel bij.
 
Maar hetgeen jij aanhaalt heeft dan weer niks met bullshido te maken :p
Klopt wat ge zegt. Voor de duidelijkheid ging dat ook vooral over Seagal zijn vele bullshit claims over vanalles en nog wat.
Ik geloof trouwens best wel dat Seagal een legit martial artist is, en zeker in zijn jongere jaren.
 
Terug
Bovenaan