Spaarbank

Met 50k heb je in mijn geval dan nog steeds €450 voor niets te doen. Ik heb nergens meer gevonden. Ik zou nog meer kunnen missen, maar dat moet ik met hun eens bespreken. Ze gingen me nog contacteren.
 
Met 50k heb je in mijn geval dan nog steeds €450 voor niets te doen. Ik heb nergens meer gevonden. Ik zou nog meer kunnen missen, maar dat moet ik met hun eens bespreken. Ze gingen me nog contacteren.
Wat moet je met hen bespreken? Je stort er gewoon zo veel op als je wil...
 
Ze stellen ook voor om 10k te beleggen omdat dit tot 10% rente kan opleveren ieder jaar
Denk dat dit eerder 10% rendement is dat ze bedoelen, en dit d.m.v. een of andere belegging. Indien het toch om 10% rente (dus gegarandeerd) laat dan zeker maar weten wat het is en hoe dit in elkaar zit :wink:
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Ik zoek eigenlijk ook nog welke spaarbank ik best zou nemen
Volgens spaargids:


Van de "courrante banken" springen ING en ARGENTA er bovenuit met 2,25 % . Enige probleem is dat je maar maximaal 500 euro per maand mag sparen voor dit tarief.

Ik spaar toch eerder 1000 per maand.

Oplossing lijkt me dan eigenlijk simpel: Bij beide klanten gratis klant worden, en elke maand bij beide banken 500 euro sparen?
(ik weet dat argenta gratis zichtrekeningen geeft, maar van ING ben ik dit nog zo zeker niet...)

Santander staat wel met stip op nummer 1, maar ik ken die bank niet, en geen fysieke kantoren hier in de buurt, dus dat schrikt me wat af..

Hoe doen jullie het, of zouden jullie het doen?
 
Best deze actieve thread eens bekijken hiervoor: https://www.beyondgaming.be/threads/het-grote-gratis-bankentopic-argenta-keytrade.2082/

Of deze, staat veel info in
 
Best deze actieve thread eens bekijken hiervoor: https://www.beyondgaming.be/threads/het-grote-gratis-bankentopic-argenta-keytrade.2082/

Of deze, staat veel info in
Ja het is wat verwarrend allemaal hé de thread...

Persoonlijk vind ik uw eerste link zeer goed voor mensen die op zoek zijn naar een (gratis) bankrekening.

En de 2e thread die je postte gaat vooral over het befaamde "spaarVERMOGEN" hier op BG, maar deze thread zou in principe moeten zijn voor spaar rekeningen....
Maar goed, ik ga al eens in die topics rondneuzen, thx!




EDIT: verdikke das toch ook een soep hé die banken kantoren. Argenta is er ocharme 5 jaar in onze gemeente, net gebeld voor klant te worden, en ze zeggen me dat ze binnen 2 weken de deuren sluiten. Ook weer naar Brugge dus. Nuja nog geen erg probleem. Is dus toch maar vooral voor te sparen. Veel actief zien hoef ik ze niet echt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja het is wat verwarrend allemaal hé de thread...

Persoonlijk vind ik uw eerste link zeer goed voor mensen die op zoek zijn naar een (gratis) bankrekening.

En de 2e thread die je postte gaat vooral over het befaamde "spaarVERMOGEN" hier op BG, maar deze thread zou in principe moeten zijn voor spaar rekeningen....
Maar goed, ik ga al eens in die topics rondneuzen, thx!

Er is vrij weinig verwarrend aan een goede spaarbank te zoeken, hoor.

Voor de Belgische banken/filialen kan je die met hoogstens 3 muisklikken terugvinden op spaargids (https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html). Als je ineens een grote som op de spaarrekening wil smijten (dus niet aan een tempo van 500€ pm) en je wil niet maandelijks betalen voor een rekening, dan is er vrij weinig keuze buiten Santander of Keytrade.

Kunt natuurlijk ook bij een buitenlandse bank (binnen de eurozone) gaan (en voor zover dat gaat), maar vergeet dan wel niet dat je die buitenlandse rekening moet aangeven. En veel banken die een veel hogere spaarrente dan 2,1 - 2,5% aanbieden zal je toch niet vinden. Hoogstens misschien één of andere Italiaanse minibank met 0,0 service en een app uit de prehistorie en alleen in het Italiaans.
 
Kleine vraag. Wat is het verschil bij Belfius tussen de klassieke spaarrekening en de Fidelty? Ik zie enkel een hogere rente en geen addertjes?
 
Waarom Medirect niet?

Ahja, die ook. Vergeet altijd dat die gratis zijn.

Hebben een aantal (oude) spaarformules die ze nog altijd promoten, maar waar je nog geen halve percent intrest hebt. Hebben ook een redelijk schimmige overkoepelende holding. Zou er niet van verschieten moest die bank over een aantal jaar verdwijnen.
 
Ahja, die ook. Vergeet altijd dat die gratis zijn.

Hebben een aantal (oude) spaarformules die ze nog altijd promoten, maar waar je nog geen halve percent intrest hebt. Hebben ook een redelijk schimmige overkoepelende holding. Zou er niet van verschieten moest die bank over een aantal jaar verdwijnen.
Die bank bestaat echt al meer dan een aantal jaar hoor. Zie niet goed in waarom die ineens zou verdwijnen? Nu, ik heb verder ook geen kennis van zake, maar "een redelijke schimmige overkoepelende holding", wel, dat kan je in zekere mate van veel banken zeggen, zeker als je gaat uitzoeken waar eigenlijk al hun geld in belegd staat ofzo. Schimmig is de default mode van banken en investeringen.

Toch zeker het Belgisch bijkantoor verdient gewoon geld met alle fondsen die mensen daar gratis aankopen (dan de lopende kosten krijgen zij dan 1/3 tot de helft ongeveer, dat verschilt van fonds tot fonds.
 
In mijn geval gaat het om 50k, aan 3% zou dat gaan over €1500 binnen 12 maanden

Maar er staat "Gereglementeerde spaarrekening: je betaalt 15% roerende voorheffing op interesten boven 980 euro"
Is het dan in mijn geval niet beter dat ik 35k daar plaats? Of gewoon die 15% roerende voorheffing slikken en betalen op die resterende €520?

Is maar €78 belastingen dan, dus dan hou ik toch nog €1422 netto interesten over binnen 12 maanden
 
Is het dan in mijn geval niet beter dat ik 35k daar plaats? Of gewoon die 15% roerende voorheffing slikken en betalen op die resterende €520?
Als je spreidt over meerdere spaarrekeningen, dan moet je dat zelf via je belastingsaangifte aangeven.
 
Terug
Bovenaan