Solo Board Gaming

Sprits

Member
Zijn er nog mensen die (nu zeker dankzij corona) veel solo games spelen?

Ik speel ze geregeld maar geen 'beat your own score' games.

Mijn top 5 (willekeurig) (puur solo)
  • This War of Mine
  • Unbroken
  • Maquis
  • Warps Edge
  • Under Falling Skies
Pocket Landship hoort ook nog in bovenstaande lijst.


Top 5 (willekeurig) (dual handed of solo mode)
  • Nemesis
  • Tiny Epic Zombies
  • Legendary Marvel
  • One Deck Dungeon
  • Solar Storm
Nog stevige aanraders:
Everything Lost
Set A Watch

Wat zijn jullie favorieten?
Eventuele aanraders?
 
De favorieten bij elke lijst staan in het vet :) 't is een top 3-5 geworden.

Puur solo aanraders:

- Maquis
- Nemo's War (is wel een beat-your-own-score maar gigantische aanrader)
- D-Day at Omaha Beach (veel regels om door te worstelen als je geen wargames gewoon bent, maar wel de moeite)

Two-handed:

- Spirit Island (zou ik puur solo nooit spelen omdat het spel beter wordt met interactie tussen spirits)
- Marvel Champions
- Aeon's End
- City of Kings
- Kingdom Death: Monster (véééééééééél te veel om bij te houden en op te letten voor een normale sterveling, zelfs met apps)

Kan two-handed maar beter solo:

- 7th Continent
- Mage Knight (já het is geen puur solo maar ik ken werkelijk niemand die het niet solo speelt)
- Founders of Gloomhaven (vind het een zeer bizar spel om co-op te spelen :) )
- Roll Player

Spellen die ik two-handed speel waarbij het eigenlijk niet de bedoeling is:
- Warhammer 40k (zodanig veel randomness met de exuberante hoeveelheden dobbelstenen dat ge dat eigenlijk perfect two-handed kunt spelen)
- Conan (de missies zijn vaak zo opgebouwd dat het een race-to-objective is, waardoor de "strategie" van zowel de heroes als de overlord duidelijk is en het puur van de dice afhangt)
- Mythic Battles: Pantheon
- Cloudspire (is toch grotendeels een MOBA game waarbij 90% geautomatiseerd loopt en elk ras wel zijn duidelijke "optimale" strategie heeft)


Op zich heb ik er weinig problemen mee om mij te transporteren in verschillende "players" die tegen elkaar werken. Heb ook zo eens Lords of Waterdeep "six-handed" gespeeld, uiteindelijk ben ik slecht genoeg in dat spel om toch te verliezen met de player die ik probeer te kingmaken. Zo lang het spel reactief genoeg is (dus vooral afhankelijk van wat de andere player tegen u doet en niet zozeer van wat gij wilt doen), vind ik dat competitieve games perfect two-handed kunnen gespeeld worden.
 
- Mythic Battles: Pantheon ? tegen u zelf dan wargame spelen? Hebben deze ook liggen maar wargames niet echt ons ding alhoewel het een topper is.
 
- Mythic Battles: Pantheon ? tegen u zelf dan wargame spelen? Hebben deze ook liggen maar wargames niet echt ons ding alhoewel het een topper is.

'k Zou het wel enkel aanraden voor de scenario's. Beetje zelfde logica als bij Conan (is uiteindelijk van dezelfde designers) - meestal is het dan toch zodanig "doe zo snel mogelijk objective A" dat het vooral reageren op het bord is met de hand die ge hebt, waardoor het voor mij minder uitmaakt dat ge tegen uzelf speelt.
 
Marvel Champions (mijn favo) Ik speel het solo, ik vergeet te veel als ik het two-handed speel :p
LoTR: Journeys in Middle-Earth
Wingspan Automa (Wingspan is al redelijk 'solitair')

Ik speel nu vooral Root op Steam, maar heb de boardgame + Clockwork expansion liggen.
 
Niet echt een solo gamer. Zou dan rapper de ps4 aansteken.
Heel vroeger speelde ik agricola op mijn eentje, maar dat duurde langer dan met meer spelen. Recent wel 2 scenario's gespeeld van Mythos tales. Deze lag al even in de kast stof te vangen. Is Sherlock Holmes Consulting Detective: The Thames Murders & Other Cases maar dan in cthulhu-theme. Werkt volgens mij niet met meer dan 2.
Misschien dat ik Mansions of madness ook eens solo zal opstarten met 2 characters. Geraakt hier ook niet gespeeld.
 
Ik zou graag mijn eerste spel kopen om solo te spelen. Maar zou het ook graag met de vriendin kunnen spelen als ze eens tijd heeft.
Iemand die aanraders heeft voor spellen die goed zijn zowel solo als met twee? Of is een combinatie te mediocre en kan ik beter een goed solo spel kopen?
 
Ik zou graag mijn eerste spel kopen om solo te spelen. Maar zou het ook graag met de vriendin kunnen spelen als ze eens tijd heeft.
Iemand die aanraders heeft voor spellen die goed zijn zowel solo als met twee? Of is een combinatie te mediocre en kan ik beter een goed solo spel kopen?
Jammer genoeg zijn er weinig spellen die én goed solo én goed co-op zijn. Ge zou dan al moeten kijken naar een "solo" spel dat best is two-handed, om dan een character door te geven aan uw vriendin als ze wil meedoen. Dan denk ik bv. aan Marvel Champions, Spirit Island, Mansions of Madness 2nd Edition en inderdaad This War of Mine.

Echt puur solo komen weinig dingen in de buurt van Nemo's War of Mage Knight (met Lost Legion expansion).
 
Jammer genoeg zijn er weinig spellen die én goed solo én goed co-op zijn. Ge zou dan al moeten kijken naar een "solo" spel dat best is two-handed, om dan een character door te geven aan uw vriendin als ze wil meedoen. Dan denk ik bv. aan Marvel Champions, Spirit Island, Mansions of Madness 2nd Edition en inderdaad This War of Mine.

Echt puur solo komen weinig dingen in de buurt van Nemo's War of Mage Knight (met Lost Legion expansion).
Daar vreesde ik al voor. Ik ga this war of mine eens goed bekijken. Maar waarschijnlijk koop ik toch liever een solo topper.
 
Gisteren Tiny Epic Galaxies eens solo bovengehaald. Er zijn 5 moeilijkheden: Beginner, Easy, Medium, Hard en Epic. Ben begonnen op Beginner en had al bijna verloren
unsure.gif
. Als je natuurlijk beter rolt voor de Rogue Galaxy dan voor jezelf, kan dat al eens gebeuren natuurlijk. Zit wel tof in elkaar, ik denk dat Easy ook nog wel eens geprobeerd zal worden :).
 
Blijf geïntrigeerd door Paladins of the west kingdom, maar wat schrik dat het net te zwaar is voor mijn vrouw. Is Paladins de aankoop waard puur voor de solo variant?
 
ik heb gemerkt dat solo spelen me niet echt ligt.
De enige die ik wel solo speel (en graag solo speel) zijn
-Legendary Encouters : Alien
-Gloomhaven
 
Blijf geïntrigeerd door Paladins of the west kingdom, maar wat schrik dat het net te zwaar is voor mijn vrouw. Is Paladins de aankoop waard puur voor de solo variant?
Het is genen eenvoudige. Op zich ook niet zot zwaar, maar er zijn heel wat acties mogelijk die na uitvoering allen direct een impact hebben op je volgende beurten. Het gewicht zit hem vooral in het plannen van wanneer je geld/mannetjes bijkrijgt en wanneer je welke actie uitvoert in welke volgorde.

Solo zou hij heel goed zijn blijkbaar. Zelf nog niet geprobeerd. Ik zou zeggen, probeer hem eens solo op Tabletopia?
 
Ik speel solo vooral op de Nintendo Switch.

Boardgames interesseren me meer omwille van het sociale aspect.

Online zal ik ook wel eens een bordspel durven spelen tegen andere mensen, maar zelfs de app/game varianten van bordspellen spreken me weinig aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan